Gå til innhold

Vår merkelige kropp

Fremhevede innlegg

Skrevet

En dag skulle jeg ta bort et hår i nesen som jeg plutselig så, og som jente så vil jeg jo helst ikke ha hår synlig i nesa i det hele tatt.

Så jeg tok en pinsett, og nappet det ut. STOR var min forbauselse da den forventede smerten ikke kom et eller annet sted i nesehulen, men 3-4 cm innover, i bihulene nærmere øyet! Da lærte jeg noe helt nytt om anatomi, at mennesker kan ha gruelig lange hår i nesa..

Noen andre med historier hvor oppdagelser rundt egen anatomi har vekket forbauselse? (ikke kom med bare klassikere som da Per oppdaget orgasme osv)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg klør meg ved øret, kan jeg kjenne det napper i leggen :ler: Synes slike ting er morsomme, og gjør det ofte et par ganger ekstra :ler:

Skrevet

Jeg har et sted på foten som gir sting i siden.

Skrevet

Vet ikke om denne kvalifiserer siden den avhenger av noe utenfor anatomien :wink: :

Hvis jeg fører en gaffel (mulig det går med andre metallgjenstander også...) mot panna (rett over nesa), så får jeg skikkelig vemmelige ilinger i hele hodet... :o

K

Gjest Adessón
Skrevet

Det er slik fordi nervetrådene får impulser og leder følelsen videre. Derfor kan man kjenne morsomme ting andre steder på kroppen.

F.eks. Jeg er noenganger den heldige mottaker av fotmassasje.

Når det trykkes et spesielt sted under foten kjenner jeg det i lysken.

Og berører jeg et sted i hånda kjenner jeg det på halsen.

Skrevet

Hvis noen peker på nesa mi får jeg ekle ilinger i den og hvis jeg har vondt i halsen og svelger får jeg vondt i øret :lol:

Skrevet

Når jeg skal stripe håret hos frisøren og hun bruker sånn stikke-dings (:P), så må jeg alltid nyse. Det er sikkert vanlig, men likevel litt forunderlig :o

Skrevet

Kom på en annen ting.. når jeg ser direkte på sola eller spiser mørk sjokolade nyser jeg.

Skrevet

:):):)

Jeg husker mitt "tidsfordriv" på barneskolen; jeg kilte med blyanten på oversiden av hånden min, og fikk en deilig slags "søtlig" smak i halsen. Høres merkelig ut ja, men helt sant!! Får den smaken nå også, bare jeg tenker på det.

Skrevet

Jeg klør på nesen når jeg har på meg gummihansker.

Skrevet

Når jeg pusser tenna med elektrisk tannbørste klør jeg vannvittig på nesa...

Når jeg blir opphissa - kåt altså - svelger jeg og jeg spiser noe surt kjenner jeg det nederst i korsryggen som kiling :ler:

Skrevet

Renser jeg ørene med q-tips må jeg alltid nyse.

Og hvis jeg ser eller lukter på surt godteri får jeg en kjemperar følelse i munnen... som om jeg allerede har smakt på det! :roll:

Skrevet

Hvis jeg stryker forsiktig på hånden, mellom pekefinger og tommeltott på venstre hånd, klør jeg skikkelig på venstre side av bakre tunge. Sprøtt. En gang testet mamma dette med meg med at hun kilte meg på hånden mens jeg sov - og ganske riktig. Jeg hadde visst begynt å bevege på munnen ved at jeg klødde på tungen med tennene. :ler:

Skrevet

Jeg nyser masse når jeg kommer ut av dusjen, og av og til fryser jeg inni hodet!

Skrevet

Hvis jeg klør meg, klemmer hudormer (ja, vet jeg ikke bør) eller napper øyenbrynene i nærheten av tinningen på høyre side, må jeg nyse. hver gang!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis jeg blir veldig irritert, klør jeg sinnsykt i panna. Og da blir jeg selvfølgelig mer irritert :hoho:

Gjest Tristessa
Skrevet

Nyser og renner av øynene når jeg napper øyenbryn. Det ser ganske merkelig ut i grunn.

Skrevet

Jeg får tårer i øynene av det sterke lyset hos tannlegen (og det gjør meg litt flau, for det kan jo hende at tannlegen tror at jeg er så redd at jeg griner! :ler: ). Og dersom jeg klør i øret, kan jeg "klø" meg ved å kremte på en spesiell OG udelikat måte.

Amarone

Gjest Anonymous
Skrevet

Når jeg tisser, blir jeg varm i tærne (særlig når jeg ellers fryser eller har holdt meg lenge), men det er vel vanlig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...