Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest HuskyPusky
Skrevet

Gjelder egenmeldingsåret for lærere et skoleår eller et kalenderår?

Hilsen nyutdannet lærer som dessverre ikke har rukket å opparbeide seg et så veldig bra immunforsvar enda, og lurer på hvor mange egenmeldingsperioder hun egentlig har igjen dette kalenderåret/skoleåret.

Når det er sagt så er skolen jeg jobber på en IAbedrift, men det har kanskje ikke så mye å si når det kommer til kalenderår/skoleår.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Er dette noe annerledes for lærere enn andre da? Såvidt jeg vet er det siste 12 mnd for alle - dette følger vanlig lovverk.

Endret av Glitnir
AnonymBruker
Skrevet

Egenmeldingsåret gjelder for alle arbeidstakere fra dato til dato. Altså det er rullerende, og nullstilles aldri.

Gjest HuskyPusky
Skrevet

Betyr det at man har krav på 24 egenmeldingsdager (IAbedrift) fra f.eks oktober 2011 (hvor jeg brukte min første egenmeldingsdag) til oktober 2012?

Gjest Silvermist
Skrevet (endret)

Betyr det at man har krav på 24 egenmeldingsdager (IAbedrift) fra f.eks oktober 2011 (hvor jeg brukte min første egenmeldingsdag) til oktober 2012?

Nja. Det betyr at du har det oppgitte antall perioder (i min bedrift 3 dager X 4 perioder) fra f.eks. 1. oktober 2011 til 1. oktober 2012.

Edit: Må utdype litt. Du kan altså ikke dele opp dagene (i mitt tilfelle 3 dager X 4 perioder = 12 dager) ved å spre dem ut 1 og 1 dag over 12-månedersperioden. Du bruker dem periodevis. Bruker du egenmelding for kun 1 dag, har du brukt opp 1 periode med egenmelding.

I mitt tilfelle ville jeg da hatt 3 egenmeldingsperioder igjen.

Endret av Silvermist
Skrevet

Nja. Det betyr at du har det oppgitte antall perioder (i min bedrift 3 dager X 4 perioder) fra f.eks. 1. oktober 2011 til 1. oktober 2012.

Edit: Må utdype litt. Du kan altså ikke dele opp dagene (i mitt tilfelle 3 dager X 4 perioder = 12 dager) ved å spre dem ut 1 og 1 dag over 12-månedersperioden. Du bruker dem periodevis. Bruker du egenmelding for kun 1 dag, har du brukt opp 1 periode med egenmelding.

I mitt tilfelle ville jeg da hatt 3 egenmeldingsperioder igjen.

Men dette gjelder ikke i IA bedrifter, der man kan ha 24 enkeltsaker eller 3*8 dager

Gjest Silvermist
Skrevet

Men dette gjelder ikke i IA bedrifter, der man kan ha 24 enkeltsaker eller 3*8 dager

Ah, da beklager jeg! Var ikke klar over at det er sånn der.

Skrevet

Jepp, eller alt imellom der, for å presisere det :)

Gjest HuskyPusky
Skrevet

Da tror jeg at jeg har skjønt det :) Takk for kjapp oppklaring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...