AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #1 Skrevet 28. mars 2012 Jeg har en mørkbeiset sprinkelseng, som jeg hadde lyst å male i hvitt til nestemann kommer. Hvordan gjør jeg det for best resultat? Male med pensel eller spraylakk? Må vel uansett grunne før jeg sprayer? Hva vil dere anbefale?
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #2 Skrevet 28. mars 2012 Vask med spesialvask eller salmiakk. Puss lett over med sandpapir. Vask igjen. Bruk sperregrunning og så kan du male. Tror jeg ville valgt oljemaling eller Lady Easy clean, så det blir lett å vaske over.
Gjest Ashley_Johanna Skrevet 28. mars 2012 #3 Skrevet 28. mars 2012 Her biter jenta vår i sengekanten og skraper av maling, så er glad vi i hvert fall malte med jotun sens...
Gjest Best Skrevet 28. mars 2012 #4 Skrevet 28. mars 2012 (endret) Sens er ikke veldig slitesterk, men mye bedre valg enn lady easy clean. Easy clean er ikke beregnet for treverk/møbler, men egnet til bygningsplater og strier. For å følge Sens-systemet så må du bruke kvistlakk først, så Sens grunning. Evt jukse og bruke kvist- og sperregrunning, med fare for at det blir litt avdamping av løsemidler under herdetiden. Ønsker du en sterkere flate så bruk Lady Supreme Finish som toppstrøk over kvist/sperregrunn. Den inneholder løsemidler, men er vanntynnet. Husk å vaske godt med husvask, evt krafttak og skylle med rent vann etterpå. Slip fiberreisning, og slip gjerne lett mellom malingsstrøkene for en flott finish. Edit; Skrivefeil pga IPad-ordlisten. Endret 28. mars 2012 av Best
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå