AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #1 Skrevet 28. mars 2012 Overhørte en samtale i dag. Hun: Ja de fikk x antall barn,men han er ikke far til x. Hun som satt rett over bordet: Nei,det var noe i det,og det ble veldig me styr den gangen. Dette var godt voksne damer. Nå "kjenner" jeg den personen hvis far ikke er far,men hun vet ikke om dette selv,og ikke har jeg tenkt å bringe historien videre. Vet du om personer som lever i en sli villfarelse, der far ikke er far? Personen det gjelder er i dag 40
*Frida* Skrevet 28. mars 2012 #6 Skrevet 28. mars 2012 Kjenner ein som fekk vite at 'far' ikkje var far når mora var døyande av alderdom. Kjenner ein som fekk vite at 'far' ikkje var far når han var 15. 'Alle andre' rundt desse to mennene visste at 'far' ikkje var far.
Gjest Mia Skrevet 28. mars 2012 #7 Skrevet 28. mars 2012 Nei, jeg har ikke det. Men hvordan vet du at den det gjelder ikke vet at faren ikke er den biologiske faren? Selv om vedkommende ikke har fortalt det til deg eller andre er det store sannsynligheter for at h*n vet om dette. Særlig når det er noe som er såpass kjent at andre sitter og skravler om dette på kafe. Det er ikke sikkert du vet alt. 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #8 Skrevet 28. mars 2012 Ja, men dette er et barn på 4 år. Den biologiske faren har ikke kontakt med barnet (han vet om barnet), og har skrevet fra seg alt ansvar. Stefar har vært der siden barnet ble født, og blir omtalt som pappa. Tror (og håper) de forteller sannheten til barnet når det blir eldre
Gjest Mia Skrevet 28. mars 2012 #9 Skrevet 28. mars 2012 Ja, men dette er et barn på 4 år. Den biologiske faren har ikke kontakt med barnet (han vet om barnet), og har skrevet fra seg alt ansvar. Stefar har vært der siden barnet ble født, og blir omtalt som pappa. Tror (og håper) de forteller sannheten til barnet når det blir eldre Hm? Hvilket innlegg svarer du på nå? Hvem er det som er fire år?
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #10 Skrevet 28. mars 2012 Ja, men dette er et barn på 4 år. Den biologiske faren har ikke kontakt med barnet (han vet om barnet), og har skrevet fra seg alt ansvar. Stefar har vært der siden barnet ble født, og blir omtalt som pappa. Tror (og håper) de forteller sannheten til barnet når det blir eldre De bør absolutt fortelle det. Jeg har en venninne som fikk høre det på barneskolen. Dette var noe mange visste om, ettersom mora allerede hadde barn da hun og "pappaen" ble sammen. Hele episoden ødela mye i forholdet mellom henne og foreldrene. Den biologiske faren sto også som far i folkeregisteret, så sannheten hadde uansett kommet frem en dag. Ingen i den biologiske farens familie visste om henne bortsett fra kona hans. Hun rakk aldri å møte han før han døde, men hun har blitt kjent med sine halvsøsken og øvrig familie i ettertid. Familien til faren fikk vite om henne først noen år etter hans død, da navnet hennes kom frem i arveoppgjøret etter en gammel barnløs tante. Da fikk hun plutselig en ny bestemor, halvsøsken, tanter og onkler.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #11 Skrevet 28. mars 2012 Hm? Hvilket innlegg svarer du på nå? Hvem er det som er fire år? TS sitt innlegg... "Vet du om personer som lever i en sli villfarelse, der far ikke er far?" Et barn jeg vet om som tror stefar er pappa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå