Gå til innhold

E-post til NAV, blir det godkjent?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om man sender e-post til NAV lokalt eller direkte til saksbehandler, blir det godkjent som "gyldig kommunikasjon"?

Kan jeg scanne søknad og legeerklæring og så sende de elektronisk?

Hvert eneste brev jeg har sendt til NAV lokalt har forsvunnet.....

Videoannonse
Annonse
Gjest enirac
Skrevet

Hvert eneste brev jeg har sendt til NAV lokalt har forsvunnet.....

Då er det best å stikke innom å levere brev og bite seg merke i hvem man gir det til.

Skrevet

Nei, du kan ikke sende e-post med den type informasjon fordi det er ikke lov til å sende e-post med "sensitive opplysninger." Jeg har også opplevd at post til NAV har forsvunnet, så jeg går alltid og leverer det personlig i skranken og venter til de har stemplet det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har dessverre prøvd å levere personlig, men de stakkars damene som jobber i skranken her er livredde for konvelutter. De hyler opp og tar fem skritt bakover mens de ber deg instendig om å putte brevet i postkassen. Har inntrykk av at den postkassen tømmes slik som det ble demonstrert i TV-serien "NAV"....

Skrevet

Da må du innstendig be dem om å stemple konvolutten og gi den til riktig person, fortell dem at de forsvinner når du putter dem i postkassa og at du derfor ikke vil gjøre det mer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg har prøvd det flere ganger, men de tørr ikke ta i mot. han som er avdelingssjefen her er nok en ganske så usympatisk type så jeg forstår dem godt....

men synes det hadde vært så greit å kunne sende søknad eller slikt på mail. Man sender jo meldekortet elektrtonisk da.

Skrevet

Så utrolig sært. Kanskje du kan avtale møte med veilederen din og gi papirene direkte til vedkommende? Evnt spørre veilederen om du kan levere elektronisk.

Gjest Elfrida
Skrevet

Prøv deg med e-post. Det er IKKE forbudt å sende sensitive opplysninger om seg selv per e-post.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er sånn at NAV ikke kan sende mail med sensitive opplysninger, men at du kan gjøre det siden det er opplysninger om deg. Da er det ditt eget ansvar dersom noe skulle komme på avveie.

AnonymBruker
Skrevet

:fnise:

Når du sier at brevene forsvinner, så minner det meg om NAV-serien med Atle Antonsen hvor brevene ble makulert og det som er.

AnonymBruker
Skrevet

Takker for svar. Saksbehandleren min nekter å kommunisere med meg omtrent. Jeg håper virkelig at de klarer å bli kvitt han sjefen altså. Men jeg tror jeg prøver meg og så får vi se hva de sier. Går utifra at de ikke akkurat kan trekke meg i ytelser for det. hehe

AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke vurdert å bruke forside fra www.nav.no og sende i post selv? Da går det til elektronisk scanning før det blir sendt til lokalkontor :)

Gjelder ikke kommunale ytelser da.

AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke vurdert å bruke forside fra www.nav.no og sende i post selv? Da går det til elektronisk scanning før det blir sendt til lokalkontor :)

Gjelder ikke kommunale ytelser da.

Som om jeg skulle sagt det selv ! :) da blir dokumentene lagret i elektronisk arkiv.

Søknader kan ikke sendes som epost da du må signere for at søknaden skal være gyldig Elektronisk signatur kommer sikkert via MinID snart.

Å feks scanne en søknad med din signatur og sende i epost er en svært usikker måte å levere dokumenter på da det ikke kommer frem noe sted hva du har sendt fra deg. Om saksbehandler er syk f.eks, er det ingen som ser eposten din.

Send den med forside slik at alle papirer går rett inn i arkivet og den som er på jobb får beskjed om at du har sendt fra deg noe. Forside tar du ut på NAV.no

Skrevet

Du gir damene i skranken papiret ditt, også ber du dem stemple "mottatt" på din kopi.

Også anmelder du dem for brudd på forvaltningsloven når de roter bort dine papirer med privat informasjon på...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke så mye kontakt med NAV, men var borti dem i forbindelse med en sak om forskuddsbidrag.

Det gikk slik:

Jeg sendte e-post til NAV.

Etter en uke mottok jeg svar i postkassa.

Jeg sendte ny e-post til NAV.

Så fikk jeg svar i postkassa med et nytt svar.

Mao: de leser e-poster, men kan ikke svare per e-post. Trur eg.

Det har jo selvsagt med personopplysninger å gjøre, men hvis jeg føler for å skrive en mail framfor et brev (på min egen risiko), så gjør jeg jo selvsagt det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lett og lett på www.nav.no, men jeg finner ikke noe sted jeg kan sende e-post. Kan dere skrive inn linken eller noe slikt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...