AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #1 Skrevet 28. mars 2012 Jeg har fått tilbud om å kjøpe fire malerier av Vebjørn Sand av en privatperson. Første problem er at jeg ikke er 100% sikker på om de er originale. Andre problem er at jeg ikke aner hva de er verdt, om de skulle være originale. Noen som kan hjelpe? Bildene er ca 40 x 50 cm i størrelse, og motivene er fra den antarktis-perioden hans.
Zzyzx Skrevet 28. mars 2012 #2 Skrevet 28. mars 2012 (endret) Det bør følge med ekthetssertifikat på den typen bilder. Det er også greit om selgeren kan dokumentere eierskap. Hva de er verd vil avhenge av teknikk, opplag og sikkert flere ting som noen med mer peiling enn meg kan utfylle. Endret 28. mars 2012 av Zzyzx
Pene sko... Skrevet 29. mars 2012 #3 Skrevet 29. mars 2012 (endret) Det beste er å ta dem med til kjente store auksjonshus som Blomqvist og Grev Wedel. Jeg antar det er trykk det er tale om. Disse av Vebjørn Sand er ikke så mye verdt i utgangspunktet. Jeg vil i første omgang anslå prisen rundt 5k om de er ekte. Endret 29. mars 2012 av Pene sko...
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #4 Skrevet 30. mars 2012 Mener du da 5000,- for alle fire bildene eller for et?
Gjest O___o Skrevet 1. april 2012 #6 Skrevet 1. april 2012 Jeg har fått tilbud om å kjøpe fire malerier av Vebjørn Sand av en privatperson. Første problem er at jeg ikke er 100% sikker på om de er originale. Andre problem er at jeg ikke aner hva de er verdt, om de skulle være originale. Noen som kan hjelpe? Bildene er ca 40 x 50 cm i størrelse, og motivene er fra den antarktis-perioden hans. De er neppe originale, men kan være kopier. Ofte velger kunstnere å trykke opp kun et gitt antall kopier av et av verkene sine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå