Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Såvidt meg bekjent, er det lov for pressen å navngi mennesker når de har blitt dømt for noe. Men navnet til stefaren til Christoffer Gjerstad Kihle - altså den åtte år gamle gutten som døde av mishandling - forblir skjult.

Hvorfor er det sånn? Hvorfor "fortjener" stefaren at navnet hans blir holdt skjult?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Sløvt av meg. Her er den "lovlige" linken. :flau:

Link slettet.

Mvh Sulosi.

Endret av Sulosi
Skrevet

Tenk at han fikk 8 års fengsel, mens de som drepte (og planla å drepe) Faiza fikk 18 og 19 år. Hva slags verden er det vi lever i, som mener at det å mishandle og drepe et lite barn er halvparten så straffbart som å drepe en voksen?

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Hva faen, blir guttens grav skjendet!?!?!? og de tror det er stefaren?? Kan han ikke en gang i døden la det barnet være i fred!!

OG 8 år er en helvetes skam, han skulle fått 20. Han drepte et barn som aldri kunne forsvare seg, det var et bestialsk drap med masse mishandling i tillegg. 8 år er ingenting!

• Liker 16
Gjest NozMonster
Skrevet

Tenk at han fikk 8 års fengsel, mens de som drepte (og planla å drepe) Faiza fikk 18 og 19 år. Hva slags verden er det vi lever i, som mener at det å mishandle og drepe et lite barn er halvparten så straffbart som å drepe en voksen?

ikke sant :kjefte:

faiza hadde det jævlig i noen timer, mens christoffer hadde det jævlig over lang lang lang lang tid!!!

han var et uskyldig lite hjelpesløst barn for f***!!!

jeg merker at denne saken interesserer meg mer og mer- for hver side lenger jeg kommer i boken " jeg vet du skjønner det sjøl"........

mormoren hadde en del mistanker om at christoffer ikke hadde det bra hjemme, og da hun oppdaget stadig vekk nye blåmerker med rifter og hud-flærringer på gutten, så svarte han gjentatte ganger "jeg tror du skjønner det sjøl" - er det muuuuuuulig å ikke skjønne da at han ble mishandlet!?!

• Liker 6
Gjest NozMonster
Skrevet (endret)

Hva faen, blir guttens grav skjendet!?!?!? og de tror det er stefaren?? Kan han ikke en gang i døden la det barnet være i fred!!

OG 8 år er en helvetes skam, han skulle fått 20. Han drepte et barn som aldri kunne forsvare seg, det var et bestialsk drap med masse mishandling i tillegg. 8 år er ingenting!

nei, 8 år er er like langt som en liten fis i havet!!

og ihvertfall med tanke på at ett fengselsår er 9 mnd!!

Endret av NozMonster
  • Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Yvonne (mod)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer også på dette, har faktisk gått så langt som p kontakte både vg og aftenposten for å få vite om dette er en avgjørelse som tas av dem, eller høyere opp.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Spørsmål angående moderering skal enten tas på pm til moderator eller på ris og ros, derfor ble et innlegg slettet.

Forøvrig er ikke navnet til stefaren publisert i media, ergo blir det sett på som spekulasjoner hvis man legger det ut her. Jeg vil fortsette å slette dette, med mindre kommer åpent fram i media. Trusler aksepteres ikke og kan føre til utestengelse.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer også på dette, har faktisk gått så langt som p kontakte både vg og aftenposten for å få vite om dette er en avgjørelse som tas av dem, eller høyere opp.

Det har jeg også. De skulle skamme seg. Det er ingen annen mulig forklaring enn enten 1) politisk sympati med stefaren eller 2) slektninger av stefaren jobber i disse avisene og misbruker stillingene til å gi ham en annen behandling enn Viggo Kristiansen fikk.

• Liker 1
Skrevet

Men noe av forskjellen er jo at stefaren ikke ble dømt for (overlagt) drap, men legemsbeskadigelse med døden til følge. Man kan mene straffen er for lav i Christoffer-saken, men forskjellen jeg nevner vil jo gi utslag i straffeutmålingen.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det som hadde vært fint, var hvis media i utlandet snappet opp saken og publiserte navnene på stemor og stefar, for da hadde garantert norske medier også begynt og gjøre dette.

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet på nytt for spekulasjoner.

Yvonne (mod)

AnonymBruker
Skrevet

Ikke post den linken! Folk gjør det om og om igjen, og det eneste som skjer er at tråden blir ryddet og stengt etter gjentatte ryddinger.

http://www.dagbladet.no/2009/08/08/nyheter/innenriks/mishandling/christoffer/7567488/

Om folk ønsker å se sladdet bilde av barnemorderne, finnes det bilde av dem her.

De som vil, kan enkelt google seg frem til hvem de er ved å bruke søkeordene fra artikkelen, :lur:

• Liker 1
Skrevet

Tråden er igjen ryddet for spekulasjoner. Neste gang stenger jeg tråden hvis dere ikke klarer å følge reglene.

Yvonne (mod)

Gjest O___o
Skrevet

Kan være av hensyn til at disse ikke er offentlige personer.

Både mor og far har samtykket til bruken av bilder og navn til gutten i media, men mor har ikke ønsket å bli navngitt selv.

Ellers kan du lese om 'Vær varsom'-plakaten som PFU jobber ut i fra

AnonymBruker
Skrevet

Kan være av hensyn til at disse ikke er offentlige personer.

Både mor og far har samtykket til bruken av bilder og navn til gutten i media, men mor har ikke ønsket å bli navngitt selv.

Ellers kan du lese om 'Vær varsom'-plakaten som PFU jobber ut i fra

Pussig da at hverken Viggo Kristiansen, Jan Helge Andersen, Erik Andersen, Thor Aage Mathisen osv. har fått lov å velge selv om de vil omtales i media.

AnonymBruker
Skrevet

Stefaren er like mye offentlig person som Viggo Kristiansen. Når du dreper et forsvarsløst barn og dømmes for det blir du en offentlig person. Hvis du ikke vil det, la være å drepe barn. Enkelt og greit.

• Liker 6
Gjest O___o
Skrevet

Pussig da at hverken Viggo Kristiansen, Jan Helge Andersen, Erik Andersen, Thor Aage Mathisen osv. har fått lov å velge selv om de vil omtales i media.

Har ikke sakene klart i minne,

men mener òg si Viggo Kristiansen stilte opp på en rekke mediadekning

under saken?

For å gå ut med navn og bilde av offere må man i hvert fall

ha samtykke fra nærmeste pårørende.

Men tror dere finner mer om disse tingene,

hvis dere søker litt rundt pressens faglige utvalg.

(Alt for lenge siden jeg drev med journalistikk merker jeg)

• 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Det er fullt lovlig å referere dommer i Norge, herunder navnet på den domfelte. Dette er offentlig informasjon fordi det står i den offentlig tilgjengelige dommen. Dette har derfor ingenting med "spekulasjoner" å gjøre. Han er rettskraftig dømt, og dommen er offentlig. Dessuten har stefaren blitt identifisert av Dagbladet.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...