Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2012 #1 Skrevet 28. mars 2012 Jeg vet ikke hvem som har meldt oss, men bekymringen gikk ut på at barna mine får knekkebrød med sitronskiver på til frokost og lunsj. Middagen er helt vanlig. Det er sant at barna mine får knekkebrød med sitronskiver på til frokost og lunsj,men hvorfor bryr barnevernet seg med dette?
Gjest Spock Skrevet 28. mars 2012 #2 Skrevet 28. mars 2012 Og dette var den eneste grunnen til at de kom?
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #3 Skrevet 28. mars 2012 Knekkebrød med sitronskiver??? Hva i alle dager!!! Vil barna virkelig ha dette selv? 7
Gjest Nuppdupp Skrevet 28. mars 2012 #4 Skrevet 28. mars 2012 høres sært ut.. hva skjedde med vanlig pålegg? 5
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2012 #5 Skrevet 28. mars 2012 Og dette var den eneste grunnen til at de kom? Ja.På grunn av feilernæring sa de. Det er ikke sant for vi spiser vanlig middag,men barna mine liker sitron og er ikke glad i så tung mat til frokost og lunsj.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #6 Skrevet 28. mars 2012 Slanker du barna dine, eller har dere ekstremt dårlig økonomi? Tenker det at barna kan da umulig ha lyst på mat som innebærer knekkebrød med sitronskiver på... 6
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #7 Skrevet 28. mars 2012 Må være noe mer som ligger bak en frokosten og lunchen. Vet du hvem som har meldt inn? Hvordan er vekst og vekt-kurven til barna? Hvordan er allmentilstanden til barna? Mye syke, slappe, bleke?
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #8 Skrevet 28. mars 2012 Mange barn vil ha Nugatti hver dag også, men de dør ikke av å ikke få det. Hvorfor gir du etter? 13
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #9 Skrevet 28. mars 2012 Ja.På grunn av feilernæring sa de. Det er ikke sant for vi spiser vanlig middag,men barna mine liker sitron og er ikke glad i så tung mat til frokost og lunsj. Det må da finnes noen andre alternativer enn sitron som ikke er så tung mat. Epleskiver på knekkebrødet må da være mye bedre. Sitron er jo sur. Kan ikke være bra å starte dagen med det. 2
HvittHus Skrevet 28. mars 2012 #10 Skrevet 28. mars 2012 Dere har blitt meldt til barnevernet av noen som er bekymret for kostholdet til barna deres. Det kan være barnehage, skole eller en privatperson som har meldt. Når BV har fått denne meldingen er de forpliktet til å undersøke saken, og det gjør de tydligvis rett i, for det er ikke tilstrekkelig kosthold for barn i vekst å spise knekkebrød med sitron på til frokost og lunsj. 19
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2012 #11 Skrevet 28. mars 2012 Slanker du barna dine, eller har dere ekstremt dårlig økonomi? Tenker det at barna kan da umulig ha lyst på mat som innebærer knekkebrød med sitronskiver på... Nei,de er normalvektige og det er heller ikke pga dårlig økonomi. De liker det og da synes jeg det er greit. De får i seg c-vitaminer av sitronen også. 1
Stinkerbell Skrevet 28. mars 2012 #12 Skrevet 28. mars 2012 Den må du lenger ut på landet med. Bv tropper ikke opp hos noen fordi de gir ungene knekkebrød med sitron på. Enten juger du for å sverte barnevernet, eller du juger for at du selv skal fremstå som bedre enn du er. Hvorfor du poster det her tenker jeg mitt om. 37
Birgitta Skrevet 28. mars 2012 #13 Skrevet 28. mars 2012 Hvis du ellers har et godt forhold til mat, og ungene trives og har et god utvikling, så tror jeg det må ligge noe mer bak barnevernets interesse. 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #14 Skrevet 28. mars 2012 Ja.På grunn av feilernæring sa de. Det er ikke sant for vi spiser vanlig middag,men barna mine liker sitron og er ikke glad i så tung mat til frokost og lunsj. Ja, men da har du fått svaret, de mener de blir feilernært og da bør du tenke over hva du lar dem spise. Ved første tanke høres det ut som dårlig økonomi/likegyldighet/avstraffelse, så jeg skjønner hvordan noen kunne reagert på det. Men det viktigste er vel det store hele bildet på hva de får i seg i løpet av en dag, hva spiser de ellers da? 1
Hunky Dory Skrevet 28. mars 2012 #15 Skrevet 28. mars 2012 du kan f.eks skrive ut meny barna får, sjekke det opp mot anbefalt næringsstoffer for kropp i vekst og Levere dette dokumentet til barnevernet. du får oversikt og de får oppdatering.. en dialog som burde fungere Jeg syns forøvrig det er fantastisk at en eller annen tok sin uvitenhet til en instans som barnevernet, det burde ikke være frykt forbundet med å kontakte institusjonene. Barnevernet har dyktige arbeidere og deres arbeid er en direkte følge av at vi bryr oss om barna våre 7
flickan Skrevet 28. mars 2012 #16 Skrevet 28. mars 2012 Her er det enten noe du ikke har forstått eller unnlater å fortelle om hvorfor barnevernet har tatt kontakt, eller så vil de henlegge saken dersom det eneste problemet er sitron på skiva. Jeg vil forøvrig anbefale at du prøver ut andre pålegg for barna dine. Sitron inneholder masse syre og er ikke sunt for tennene i lengden, det er heller ikke særlig energirikt. Spiser bare barna dine 3 ganger om dagen, forresten? 11
jie-jie Skrevet 28. mars 2012 #17 Skrevet 28. mars 2012 Er det de som ikke liker "tung mat" til frokost eller du som ikke gidder å lage? Det er mye et barn som ikke liker frokost kan klare å få i seg som er godt. F.eks yogurt, havregryn med melk og bær, frukt osv. Knekkebrød med sitronskiver til alle måltider bortsett fra middag kan ikke være bra. Greit at de får i seg c-vitaminer, men tenk på tennene. Jeg teller kalorier for tiden og vet at sitron er noe man kan spise så mye man vil av - altså, det er ikke mer en ren c-vitamin. 3
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2012 #18 Skrevet 28. mars 2012 Her er det enten noe du ikke har forstått eller unnlater å fortelle om hvorfor barnevernet har tatt kontakt, eller så vil de henlegge saken dersom det eneste problemet er sitron på skiva. Jeg vil forøvrig anbefale at du prøver ut andre pålegg for barna dine. Sitron inneholder masse syre og er ikke sunt for tennene i lengden, det er heller ikke særlig energirikt. Spiser bare barna dine 3 ganger om dagen, forresten? De spiser middag også. Vanlig middag med potet eller ris, og kjøtt eller fisk. Som oftest er det kokt grønnsaksblanding til.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #19 Skrevet 28. mars 2012 Strø på litt sukker på sitronen så henlegger dem sikker saken. :gjeiper: 3
KaDust Skrevet 28. mars 2012 #20 Skrevet 28. mars 2012 Så alt de får i seg iløpet av en dag er middag og 4 knekkebrød med sitronskiver på? Høres ikke bra ut spør du meg.. 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå