Gå til innhold

Betale månedsleia 3 dager før betalingsdatoen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi leier en leilighet og betaler hver 1. dag i mnd, noe som er 3 dager til, men vi kunne liksom helt greit bare betalt nå, så er vi ferdig med det.

Men lurer jo på om det er litt dumt å betale 3 dager før da? Eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal egentlig betale husleia rundt 16. hver måned. Men vi betaler alltid runst 3. eller 4. for da passer det oss best.

Det går nok greit så lenge du betaler før og ikke etter avtalt dato tenker jeg.

Skrevet

Ikke noe problem, du har vel enten et kid-nr eller skriver i meldingen hva det gjelder... :)

Skrevet (endret)

Jeg har alltid betalt husleia mi så nær lønnsdato som mulig, gjerne bare noen dager etter. Dette har resultert i at den ofte har blitt betalt opp til halvannen uke før fristen. Nå har jeg leid privat da, men det kan jo ikke ha noe å si. Betaler gjerne vanlige regninger lenge før forfallsdato også. Men dersom du er usikker på dette, kan du jo høre med huseier?

Endret av Rhiannon
Skrevet

Her jeg bor er generell regel at man betaler etter den 25. og før den siste dagen i måneden. Dette fordi alle (unntatt i offentlig sektor) har samme lønningsdag. Jepp.. alle. I hele landet o_O

Jeg betaler alltid samme dag som lønn kommer inn, selv om den evt kommer inn noen dager før den 25. Jeg vil ikke "se" alle disse pengene som eeeeegentlig er mine før jeg selvfølgelig må betale min vei her i livet. Hos oss er det jeg som betaler husleien og samboer betaler andre kostnader tilsvarende, så det er min konto som slukes av hovedutgiften vår ;P

Tror ikke det bør være noe problem å gjøre det slik for dere:)

Skrevet

Det har vel ingenting å si så lenge det er betalt i tide. 1. april er en søndag, så betalingen vil jo uansett ikke gå den dagen...

Gjest Zizzi
Skrevet

Vi har forfall den 1. i hver mnd, men betaler den 29. Da er den liksom ute av verden :)

AnonymBruker
Skrevet

Her jeg bor er generell regel at man betaler etter den 25. og før den siste dagen i måneden. Dette fordi alle (unntatt i offentlig sektor) har samme lønningsdag. Jepp.. alle. I hele landet o_O

Jeg betaler alltid samme dag som lønn kommer inn, selv om den evt kommer inn noen dager før den 25. Jeg vil ikke "se" alle disse pengene som eeeeegentlig er mine før jeg selvfølgelig må betale min vei her i livet. Hos oss er det jeg som betaler husleien og samboer betaler andre kostnader tilsvarende, så det er min konto som slukes av hovedutgiften vår ;P

Normal lønningsdag er da ikke den 25. Kanskje for noen, men ikke for hele norge - offentlige og kommuneansatte.

Skrevet

Her har også alle samme lönningsdato, kan jeg gjette på at du også bor i Sverige? ble bare nysgjerrig nå:P

Skrevet

Sånn i forhold til renter er det jo dumt å betale alt ned med en gang ALLTID. Sånn over mange år lønner det seg å betale så tett opp imot betalingsfristen som mulig for å få rentene dine..

• Liker 1
Skrevet

Normal lønningsdag er da ikke den 25. Kanskje for noen, men ikke for hele norge - offentlige og kommuneansatte.

Du greide ikke gjette deg til at jeg bor i utlandet, skjønner jeg:P

:fnise:

Skrevet (endret)

Her har også alle samme lönningsdato, kan jeg gjette på at du også bor i Sverige? ble bare nysgjerrig nå:P

Stemmer:)

Klassisk nybegynnertabbe i stockholm: reise til IKEA i en lønningshelg

Endret av frøkenfryd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...