AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #1 Skrevet 28. mars 2012 Jeg skal starte et nytt og bedre liv, men vil ikke starte for brått, slik at jeg sliter meg ut eller blir lei. Jeg ar alerede begtynt å legge om kosten (har snakket litt med lege ang dette) Men sa var det det med trening. Jeg var nettopp ute på en liten jogge/gåtur. Den var på ca 5 km, tok 44 min og ifølge pulsklokka gikk det 406 kcal. Jeg tok meg ikke helt ut, da jeg ikke vil være så støl i morgen at jeg ikke gidder. Og så vil jeg starte rolig for å ikke påføre meg noe skade. Er dette ei ok treningsøkt nå o begynnelsen? Eller burde jeg ta meg en tur til?
OPIgirl Skrevet 28. mars 2012 #2 Skrevet 28. mars 2012 Hvis du er utrent, synes jeg det er godt gjort å jogge 5 km. Jeg mener selv at det er i overkant hardt. Sånn helt i begynnelsen. Hva med å gå raskt i 10 min og så jogge lett i 5 min? Slik kan du holde på kanskje en times tid hvis du orker. Du bør ikke trene hver dag nå i starten, men øke på etterhvert. Om du trener 3 dager i uken,er kjempebra. Jeg synes du er veldig flink.Men ta det litt rolig slik at du ikke pådrar deg skader. Masse lykke til ;-)
sequin Skrevet 28. mars 2012 #3 Skrevet 28. mars 2012 Jeg syns det høres veldig bra ut i og med at du jogger og går, en slik tur 3 ganger i uken er fint Viktig å ikke slite seg ut, det er lett å miste motivasjonen da!
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #4 Skrevet 28. mars 2012 Hvis du er utrent, synes jeg det er godt gjort å jogge 5 km. Jeg mener selv at det er i overkant hardt. Sånn helt i begynnelsen. Hva med å gå raskt i 10 min og så jogge lett i 5 min? Slik kan du holde på kanskje en times tid hvis du orker. Du bør ikke trene hver dag nå i starten, men øke på etterhvert. Om du trener 3 dager i uken,er kjempebra. Jeg synes du er veldig flink.Men ta det litt rolig slik at du ikke pådrar deg skader. Masse lykke til ;-) Takk for svar Jeg skal ikke skryte på meg at jeg jogga 5 km. Jeg jogga noen min å så gikk jeg noen min og slik holdt jeg på i 44 min. Gikk mer en jeg jogga. Er helt utrent ja
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #5 Skrevet 28. mars 2012 Jeg syns det høres veldig bra ut i og med at du jogger og går, en slik tur 3 ganger i uken er fint Viktig å ikke slite seg ut, det er lett å miste motivasjonen da! Prøvde å jogge så lenge jeg klarte... Det var sjekkerende kort
Gjest Solsmil Skrevet 28. mars 2012 #6 Skrevet 28. mars 2012 Jeg synes det hørtes veldig bra ut hvis du er utrent Du trenger absolutt ikke å ta en tur til.
Gjest *Maja* Skrevet 28. mars 2012 #7 Skrevet 28. mars 2012 Om du skal bli en jogger så er du absolutt på rett vei Man skal starte rolig og trene inn teknikk før en skal tenke på fart. Når du klarer å jogge 2-3 km sammenhengende er du allerede godt på vei til å bli en god jogger; men ikke fokuser på noe annet enn løpeteknikken din. Fart og hardere og lengre økter skal komme når kroppen er fysisk klar for det og der er du ikke enda Lykke til!
karella Skrevet 28. mars 2012 #8 Skrevet 28. mars 2012 Hvis du har mulighet så syns jeg at en jogge app hjelper masse på motivasjonen! Hvis du jogger/går tre ganger i uken så vil du fort merke fremgang og morsomt å "konkurrere" litt med seg selv. Når jeg først begynte å jogge så gikk jeg litt og så jogget litt, men jeg merket at hvis jeg holdt et lavere tempo når jeg jogget så var det mye enklere å jogge uten å stoppe, men da mener jeg veldig lavt tempo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå