AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #1 Skrevet 28. mars 2012 Dette er første gangen jeg får utbetalt noe fra NAV, jeg fikk innvilget søknaden på mandag og sendte meldekort i går. Damen på NAV sa at om man sendte meldekort på lørdag, ville man ha pengene på tirsdag. Vil det si at jeg får pengene til neste tirsdag? Eller får jeg pengene neste gang jeg har sent melekort?
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #3 Skrevet 28. mars 2012 Dette er første gangen jeg får utbetalt noe fra NAV, jeg fikk innvilget søknaden på mandag og sendte meldekort i går. Damen på NAV sa at om man sendte meldekort på lørdag, ville man ha pengene på tirsdag. Vil det si at jeg får pengene til neste tirsdag? Eller får jeg pengene neste gang jeg har sent melekort? Når jeg sender meldekort lørdager, som jeg gjorde denne lørdagen (24.mars), så kommer pengene mandag kveld. Altså to dager etterpå. Visst jeg sender søndager får jeg penger tirsdag osv osv. Men at du skal vente til neste uke, det høres da for lenge ut Kanskje de kommer imorgen da?
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #4 Skrevet 28. mars 2012 Når jeg sender meldekort lørdager, som jeg gjorde denne lørdagen (24.mars), så kommer pengene mandag kveld. Altså to dager etterpå. Visst jeg sender søndager får jeg penger tirsdag osv osv. Men at du skal vente til neste uke, det høres da for lenge ut Kanskje de kommer imorgen da? Okei, da forstår jeg Trodde kanskje hun på NAV mente at de kom 2-3 dager etter lørdagen. Hørtes ut som det var slik hun mente det, men de kommer altså noen dager etter innsendt meldekort?
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #5 Skrevet 28. mars 2012 Okei, da forstår jeg Trodde kanskje hun på NAV mente at de kom 2-3 dager etter lørdagen. Hørtes ut som det var slik hun mente det, men de kommer altså noen dager etter innsendt meldekort? Jeg vil tro det. Litt rart om du skal vente i en hel uke når det vanligvis tar 2 dager. Du får vente spent Kan jo hevde de kommer idag og, siden det ikke er helg og at det går fortere inn i systemet da? hm..
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #6 Skrevet 28. mars 2012 Du sendte meldekort over nett, sant? Ikke i posten? Sant? 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #7 Skrevet 28. mars 2012 Sendte over nett ja. Da kan jeg trippe litt rundt her og vente
Ryvre Skrevet 28. mars 2012 #8 Skrevet 28. mars 2012 Du får de nok snart. Her er det slik at jeg får penger på tirsdag uansett om jeg sender meldekort på lørdag, søndag eller mandag. Sender jeg på tirsdag om morgenen så kommer de inn på onsdag.
Ryvre Skrevet 28. mars 2012 #9 Skrevet 28. mars 2012 Okei, da forstår jeg Trodde kanskje hun på NAV mente at de kom 2-3 dager etter lørdagen. Hørtes ut som det var slik hun mente det, men de kommer altså noen dager etter innsendt meldekort? Hun sa det sikkett slik fordi man helst skal sende meldekort på lørdagen. Sender man meldekortet veldig for sent (husker ikke eksakt hvor mange dager det må gå) så blir man trukket i penger mener jeg.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #10 Skrevet 28. mars 2012 Okei tusen takk for svar Ja, det sto at kortet måtte sendes inn innen 2 april, så da har jeg nok ikke sendt det inn for sent
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #11 Skrevet 28. mars 2012 Noen her som vet hva det menes med "Venter på behandling av tidligere meldekort"? Det står under "status" på " sist sendte meldekort" .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå