Gå til innhold

Bruker du Mikrofiber produkter?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Bruker du microfiber produkter?

Isåfall hvilke og hva synes du om de?

Om man skal kjøpe seg et moppesystem hvor man kan bruke mikrofiberkluter og tørr/våtmopper - hva velger man da? (Rimelig i innkjøp)

Hvor mye koster det med slike ting? Man må jo sikkert skifte dem ut en del ganger og det er ofte dyrt å kjøpe inn.

jeg holder ennå på med gammeldagse tøybleier fra sparkjøp som tørkekluter her i huset (balje med vann og såpe). Og til gulvene brukes en sånn vanlig hvit lurvet mopp som vris opp i en bøtte med grønnsåpe. Noen ganger bruker jeg langkost og fille og gjør det grundig rent på gulvet. Løse hundehår og hybelkaniner støvsuges, eller tas med kost og feiebrett. Gammeldags ja :oops: - men, det er nå sånn det alltid er blitt gjort hjemme og sånn jeg gjør det. Desuten så koster det ikke så mye for jeg har det jo allerede i hus. Men - det er litt tungvint- så nå er jeg på kikk etter nye metoder :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jordan Proffmopp hvor jeg har støvmopp og våtmopp, fungerer som bare rakkern og støvet limer seg skikkelig fast på moppekluten. Swiffer er rimeligere, men ikke like god og skaftet er latterlig kort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg har faktisk alle Jordans mikrofiberkluter, fra gulvklut til vindusklut. Synes de er veldig bra, særlig kjøkkenkluten er jeg veldig fornøyd med. Tørrmopp bruker jeg ikke, bortkastede penger og de virker ikke like bra som reklamen påstår. Det er like enkelt og mer effektivt å bare bruke "gammeldags" kost og støvbrett eller støvsuger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storfornøyd med swiffer og vi har brukt det i flere år - støvsugeren er kastet og jeg bytter ikke med det første.

Har aldri prøvd noen andre. Skaftlengden passer her i huset hvor den skal under ting uten å kakke i noe bak. Det er andre som visst har regulerbart skaft, men dere lever vi i lykkelig uvitenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Jif-mop. Bruker våtmoppen mest. Prøvde Swiffer først, men den pakka vi raskt bort. For oss fungerte den ikke i det hele tatt. Skaftet er kort og ikke minst altfor bøyelig.

Har ikke prøvd disse støvklutene. Kanskje jeg må gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Jif-mopp, både tørrmopp og våtmopp, og den fungerer flott for oss.

Har også et par kluter, men de er utslitt og har mista sin effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storfornøyd med swiffer og vi har brukt det i flere år - støvsugeren er kastet og jeg bytter ikke med det første.

Har aldri prøvd noen andre. Skaftlengden passer her i huset hvor den skal under ting uten å kakke i noe bak. Det er andre som visst har regulerbart skaft, men dere lever vi i lykkelig uvitenhet.

Men Swiffer tar jo ikke brødsmuler osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg bruker feiekost og feier opp brødsmuler, og annet som ikke er støv. Swiffer samler det godt og det er helt greit å koste det opp på et feiebrett.

Jeg pleier også å ta av støvdottene og feie dem på brettet også og dermed holder en støvklut til hele huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest onyx, i.i.

har faktisk ingen microfiberprodukter..... Flere grunner til det i grunnen. For det første er de fleste microfiberklutene i stoff utrolig ekle å ta i..grøss... Dessuten har jeg parkett på nesten alle gulv og man skal ikke bruke microfiber på parkett fordi microfiber kan ripe parketten og gjøre den matt... gjelder faktisk de fleste ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har faktisk ingen microfiberprodukter..... Flere grunner til det i grunnen. For det første er de fleste microfiberklutene i stoff utrolig ekle å ta i..grøss... Dessuten har jeg parkett på nesten alle gulv og man skal ikke bruke microfiber på parkett fordi microfiber kan ripe parketten og gjøre den matt... gjelder faktisk de fleste ting.

Vi bruker Jordans Mikrofiber gulvklut på parketten vår og gulvet er fremdeles som nytt. Vi bruker den "myke" som ser ut som en vanlig gulvklut, ikke den grove våtmoppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker Jif sin mopp.

Støvsuger ofte først og får opp rus og rask, så går jeg over med våtmopp (microfiber). Hvis det bare er støv og hundehår, så drar jeg over med tørrmoppen.

Kluter av microfiber brukes jeg til nesten alt. Støvtørking og vindusvask. Særlig er jeg avhengig av dem på badet. Slipper at det legger seg striper av støv og hår på vask og toalett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bruker Jif jeg. Både våt og tørr. Er veldig førnøyd med den. Liker skaftet på Jif sin i forhold til Swiffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jifs våtmopp og de tørre fillene i mellom hver våtvask. (vasker med våtmopp en gang i uken. Hvis jeg ikke gjør det, føler jeg at det er ganske skittent rundt meg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...