Gå til innhold

Røyker dere inne?

Røykes det inne hos dere?  

1 stemme

1. 1. Røykes det inne hos dere?

• Ja
      21
    • Bare ved spesielle anledninger
      9
    • Så godt som aldri
      10
    • Nei, det gjøres ute
      16
    • Nei, ingen av oss røyker
      19

Anbefalte innlegg

Skrevet

Røyker dere inne? Får besøkende røyke inne? Om den ene i forholdet røyker - går da denne ut for å røyke? Har dette fått røykemengden til å gå ned?

Skrevet

Jeg røyker ikke, men sambo gjør det. Etter at vi pussa opp huset og alt inventar ble nytt har vi inngått kompromiss om at han røyker ved peisen (døra åpen) og under kjøkkenvifta ved komfyren. Håper at dette kan hindre noe av lukta og røyken i å sette seg over alt i huset...Er ikke fanatisk ikke-røyker, men er oppvokst i et hjem som var nedsausa av røyk. Det ble et helt annet hjem når foreldra mine slutta å røyke, så jeg vet hvor stor betydning dette har...

Jeg kunne godt tenke meg at sambo røyka ute men siden det også er hans hjem, blir dette for brutalt syns jeg.

Må nevne at han har "røykerom" i 2.etasje - et kontor med sofa, tv mm - der har han ubegrensa røykemuligheter! (Bare han lufter etter seg og holder døra lukket... :lol: )

Når vi har gjester lar vi dem røyke så mye de bare vil. Har ikke hjerte til å sende dem ut...Har forresten ikke så mange venner som røyker.

K

Skrevet

Vi røyker inne når vi har fest eller middagsgjester.

Skrevet

Vi røyker begge to og gjestene får lov å røyke inne her. Hele leiligheten stinker :-?

Skrevet

Ingen av oss røyker, og har heller aldri gjort det.

Gjester får heller ikke røyke inne hos oss, de må ut!

Skrevet

Før røyket sambo inne, så bestemte vi at han skulle gå ut på balkongen. Han røyket da mindre. Har vi fest røykes det også ute.

Inne røykes det kanskej 1-2 ganger i året, hvis vi har noen få (4-8) svært gode venner på lengre middagsbesøk og spiller spill osv. Da lukker vi av stuen og har veranda døren på gløt når vi legger oss, samt eddik i skåler. Da setter det nesten ikke lukt.

Skrevet

Ingen av oss røyker og gjester må pent røyke ute.

Skrevet
Ingen av oss røyker og gjester må pent røyke ute.

Samme her.

Gjest sunshine-t
Skrevet

vi røyker ikke inne nei pga ungen, derfor få heller ikke gjester lov. enkelt og greit! viss det kommer folk som ikke har vært her før, som røyker, pleier de bare å gå rett ut på hverandaen å røyke. de spør ikke engang om å få røyke inne. :) glimrendes syntes jeg! at det faktisk finnes sånne folk!

Skrevet
viss det kommer folk som ikke har vært her før, som røyker, pleier de bare å gå rett ut på hverandaen å røyke. de spør ikke engang om å få røyke inne. glimrendes syntes jeg! at det faktisk finnes sånne folk!

Kjenner bare sånne, jeg. Har aldri opplevd at noen bare begynner å røyke inne uten videre.

Skrevet

Samme her.

Nå har vi barn, og ingen av oss røyker, så det er muligens sammenheng.

Her får gjester røyke inne om vi har (vinter)selskap, og barnet er lånt bort.

Skrevet

Før jeg sluttet å røyke for nesten ett år siden røyket jeg inne. Min samboer røyket ikke. I dag har vi ett røykfritt hjem, men de gangene vi får gjester som røyker (som f.eks samboerens foreldre) får de røyke inne. Så lenge ikke huset blir rent ned daglig av folk som røyker (noe det ikke gjør) så har jeg ikke noe problemer med at røyklukten setter seg.

Jennifer

Skrevet

Vi røyker inne.

Men så har vi heller ingen barn.

Vi gjorde en avtale om å begynne å røyke ute på verandaen, men så ble det kaldt, og vi trakk inn igjen... :-?

Snakk om selvkontroll :hoho:

Skrevet

Jeg røyker ikke, men sambo røyker.

Han går ut både på dagtid og på kveldstid.

Gjester som røyker (med unntak av min gamle svigerfar) går ut på terrassen.

De få gangene det er fest her, blir det derimot røykt inne.

Gjest Chica i.i.
Skrevet

Ingen får røyke inne hos oss, sender alle på verandaen jeg. Jeg røyker ikke, og sambo tar seg en sjelden gang en røyk på fest.

Gjest Nicoline
Skrevet

Har helt nytt hus - røyker ikke selv. Noen få ganger i året kommer det gjester til meg som røyker - da finner jeg fram askebeger og lar dem røyke inne. Tømmer ut asken etter at de har gått - setter opp vinduet - lukten er borte på 1-2-3.

Skrevet

Før røyket jeg inne etter at dattern min hadde lagt seg(akkurat som om d va en måte å hindre henne å få røyk på seg..)

Men nå går vi ut å røyker.. Det skjer ikke at det røykes inne

Skrevet

røyket ikke inne de siste årene som røyker, og nå etter at jeg har sluttet røykes det heller ikke inne i mitt hjem.

Bor alene, har kjærste som røyker, som pent får gå på balkongen å røyke.

Jeg har kjent, og sett, forskjell på røyke-inne-hjem og ikke-røyke-inne-hjem, og vil aldri tilbake til ett røyke-inne-hjem!

Har snakket litt med kjærsten ang dette, og den dagen vi flytter sammen så får vi vurdere ett eget røykerom til ham/røykende gjester, hvor det skal luftes, tømmes askebeger jevnt og døra holdes lukket.

Den dagen jeg har barn i huset skal alle ut å røyke, uansett samboer eller gjester. Vi er litt uenige der, han mener det må gå å røyke under vifte/i peis/i åpent vindu selv om der er barn tilstede, jeg skal ha totalt røykfritt den dagen jeg får barn!

Han har funnet ut at han må skaffe seg en sånn garasje-bule som alle mannfolka i amerikanske serier har, hvor han kan ta røyken sin uten å fryse ihjel... :lol: Det er nok den eneste løsninge vi begge kan leve med tror jeg. :lol:

Og ja, ifht røyking inne, så var/er jeg hysterisk både som røyker (de siste 2 åra) og som ikke-røyker!

Skrevet

Røyker ute.

Ja! Røykemengden blir mindre. TRO MEG! :) Skal mye til for å gå ut tiiidlig på en søndagsmorgen i -20C. ;)

Gjester blir også hivd ut, men av og til røyker vi inne. F.eks. hvis vi har en fest el.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...