AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #1 Skrevet 28. mars 2012 Jeg er en ganske søt jente tror jeg, og mangler ikke oppmerksomhet fra det motsatte kjønn. Ofte er det veldig hyggelig at menn er interessert i meg, men av en eller annen grunn føles det alltid veldig lite koselig når personen ikke er en jeg syns er attraktiv. Selv om fyren er snill og grei og renslig blir han liksom litt "ekkel" etter at han har prøvd seg. Skammer meg litt over å føle det sånn og går selvfølgelig inn for å avvise han like hyggelig som jeg ville avvist en kjekk men uaktuell mann. Føler meg ikke overfladisk ellers, har venner som er pene og mindre pene, og syns ikke at en kjæreste trenger å være Brad Pitt heller, bare han har et utseende jeg liker. Hvis en fyr ikke har et utseende jeg liker eller er veldig "rar" på en eller annen måte føles det bare kjipt å bli sjekka opp av han selv om jeg burde bli glad og ta det som et kompliment. Kom på å lage en tråd om dette nå fordi jeg har en sånn beundrer for tida. Kjenner han litt gjennom studiet og han er absolutt trivelig nok, men absolutt ikke et type utseende eller stil jeg liker. Ikke har han kul nok personlighet og utstråling heller til å "gjøre opp" for det heller. Absolutt ikke noen jeg kunne tent på, sex med han er så uaktuelt som det kan bli. Han skriver mye til meg på chatten på Face og forsøker å flørte med meg, men jeg er bare ikke mottagelig kjenner jeg og synes han blir eklere og eklere. Veldig synd føler jeg, føler det er veldig "slemt" å føle sånn og vil IKKE at han skal skjønne hva jeg syns om han, han har jo like mye rett til å flørte og prøve å få seg dame han som alle andre... Mener å ha hørt at grunnen til at man føler det sånn når man blir sjekka opp kan være at man ubevisst ser for seg sex med beundreren, og hvis den tanken ikke frister så reagerer man ved å liksom ønske å ta avstand (?) Hva tror dere?? Noen andre som tør å være ærlige om dette? Håper ikke jeg blir totalt nedsabla nå, mener som sagt ikke å føle det slik... 5
mammamora90 Skrevet 28. mars 2012 #2 Skrevet 28. mars 2012 Hei, det du føler er helt normalt tror jeg, jeg føler det også slik at jeg synes det er litt ekkelt å bli sjekket opp av noen jeg aldri kunne tenkt meg å ligget med, eller generelt noe mer med. Det er nok fordi at da vet man at man er nødt til å avvise, noe som er veldig ubehagelig og man vil unngå å såre den andre personen. Men du må nok si til han at du ikke er interessert, hvis ikke så er det virkelig ikke sikkert at han slutter å prøve seg.. Bare skriv til han neste gang han skriver til deg på facebook chatten at du ikke er interessert og be han slutte å skrive til deg.. Da vet han i hvertfall det og kan heller finne ei annen som kanskje er interessert i han tilbake.
Gjest _Blomsten_ Skrevet 28. mars 2012 #3 Skrevet 28. mars 2012 Syne ikke nødvendigvis det er ekkelt å bli sjekket opp dersom mannen tar et nei for et nei, men er en fyr som er forelsket i meg og følger etter meg osv uten å si direkte at han er interessert i meg. Det synes jeg et litt ekkelt for vanskelig å si jeg ikke er interessert når han ikke har spurt direkte. Prøver å sende ut tydelige signaler om at jeg ikke er interessert, men han tar dem ikke. Dette et en fyr som er veldig lite attraktiv og har null erfaring med jenter. 1
makkapakka Skrevet 28. mars 2012 #4 Skrevet 28. mars 2012 jeg syns det er veldig ekkelt. Jeg er vel mest redd for at jeg ikke får være i fred når jeg tydelig avviser sånne.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #5 Skrevet 28. mars 2012 Det er helt normalt. Som en uattraktiv mann så ser man det veldig ofte. Vet du hva som er ekkelt? Å være en uattraktiv mann og bli sjekket opp. Når du er uattraktiv så er det kun uattraktive damer med lav selvtillit som prøver seg. Og det er kjempe ubehagelig å avvise de for de har sikkert brukt 4 uker på å bygge opp nok mot til å sjekke opp en. Og de klarte ikke å dra i land den minst attraktive en gang. 13
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #6 Skrevet 28. mars 2012 Når man prøver seg på en som er out of his league så ber han om det
Reaper Skrevet 28. mars 2012 #7 Skrevet 28. mars 2012 Når man prøver seg på en som er out of his league så ber han om det Hva er det nå med dette "out of his league"-utrykket? Alle kvinnfolk kan i utgangspunktet tiltrekkes av alle menn, og motsatt, så fatter det ikke helt. Tiltrekning er jo subjektivt ffs. 6
Envy Skrevet 28. mars 2012 #8 Skrevet 28. mars 2012 Tiltrekning er subjektivt ja, men noen mennesker er generellt sett på et høyere nivå på attraktivitetsskalaen. Alle ser f.eks at Brad Pitt er kjekkere enn Gislefoss på nrk. Disse to spiller i vidt forskjellige ligaer, samme type fordeling kan man gjøre på kjøttmarkedet også. Om Gislefoss hadde prøvd seg på Angelina Jolie er det jo innlysende at han ikke hadde kommet noen vei, uavhengig av om han har personlighetstrekk hun kunne funnet tiltrekkende, nettopp fordi han ikke hadde kommet så langt, fordi han hadde vært avvist før hun fikk vite om disse trekkene. 3
Gjest Bandit Skrevet 28. mars 2012 #9 Skrevet 28. mars 2012 Jeg tar det som en kompliment uansett hvordan hun ser ut. Og det er langt større sjanse for henne om hun kommer bort til meg, enn om hun går rundt og håper jeg skal legge merke til henne. 9
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #10 Skrevet 28. mars 2012 Tiltrekning er subjektivt ja, men noen mennesker er generellt sett på et høyere nivå på attraktivitetsskalaen. Alle ser f.eks at Brad Pitt er kjekkere enn Gislefoss på nrk. Disse to spiller i vidt forskjellige ligaer, samme type fordeling kan man gjøre på kjøttmarkedet også. Om Gislefoss hadde prøvd seg på Angelina Jolie er det jo innlysende at han ikke hadde kommet noen vei, uavhengig av om han har personlighetstrekk hun kunne funnet tiltrekkende, nettopp fordi han ikke hadde kommet så langt, fordi han hadde vært avvist før hun fikk vite om disse trekkene. Så synd at faren din ble sammen med en som var så helt utenfor hans liga da. Han sitter mye på avbytterbenken da eller? Mine foreldre hører hjemme i Premier League i alle fall. Hah!
Envy Skrevet 28. mars 2012 #11 Skrevet 28. mars 2012 Så synd at faren din ble sammen med en som var så helt utenfor hans liga da. Han sitter mye på avbytterbenken da eller? Mine foreldre hører hjemme i Premier League i alle fall. Hah! Hæ? Du vet vel strengt tatt ingenting om hverken meg eller min familie. Siden du har et behov for å gjemme deg bak AB vil jeg gå ut ifra at hverken du eller dine foreldre ikke spiller på annet enn amatørnivå Når det er sagt vil jeg bare ha på det rene at jeg skrev det jeg skrev for å lage et eksempel. Synes det er så tåpelig når folk sitter og sier at det ikke finnes ligaer, og at skalaen er bare tull, for det er den ikke. Alle rangerer hverandre utseendemessig, om ikke annet, underbevisst. Personangrep er forresten unødvendig, det biter ikke på uansett, for jeg vet hva jeg ser i speilet, og hva en ab som ikke aner hvordan jeg ser ut sier om meg for å såre, preller rett av. Og for å svare på hovedinnlegget, så ja, det er veldig ekkelt når gutter jeg ikke finner attraktive sjekker meg opp. Og hvertfall når dem fortsetter å prøve selv om jeg har vist at jeg ikke er interessert. Det verste er når dem begynner å fotfølge en rundt på utsteder osv, DET er fælt det! 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #12 Skrevet 28. mars 2012 Det er alltid ekkelt at nokon ein ikkje har lyst på prøver seg, om dei er skikkeleg intense og ikkje godtar avslag.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #13 Skrevet 28. mars 2012 Hæ? Du vet vel strengt tatt ingenting om hverken meg eller min familie. Ut over at de fikk en datter som tenker heller kortsiktig vet jeg ikke stort. Men nå har du bekreftet at du har en far og en mor og at de var sammen når de fikk deg. Så da vet jeg litt mer, frøken detektiv. Men alt dette er irrelevant, poenget mitt er at denne påstanden din om en "liga" er idiotisk. Føler man ikke noe for hverandre er alt dette meningsløst. Til gjengjeld, føler man noe for hverandre er også alt dette meningsløst. Du vet ikke hva kjærlighet er, derfor søker du å forklare den på andre måter, først og fremst gjennom fysikk, kropp. Som om det er kroppen en forelsker seg i. Det er der eksempelet med din mor og far kommer inn, var det kroppen til din mor som din far forelsket seg i? Og omvendt? Hmm? Personangrep er forresten unødvendig, det biter ikke på uansett, for jeg vet hva jeg ser i speilet, og hva en ab som ikke aner hvordan jeg ser ut sier om meg for å såre, preller rett av. Helt enig. Det var fint jeg ikke kom med noe personangrep da. For ellers ville det jo ha prellet av. 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #14 Skrevet 28. mars 2012 TS her Vil bare presisere at jeg sjelden opplever at noen av de uattraktive mennene følger etter meg eller ikke tar et nei for et nei. Så er ikke derfor det føles litt ekkelt. Mer fordi at jeg ikke vil vite at de tenker på meg på DEN måten liksom. Hvis jeg skjønner at en fyr jeg synes er uattraktiv kanskje har lyst til å ha sex med meg så ser jeg jo automatisk for meg oss to inni hodet mitt, en tanke som ikke er veldig fristende... Hele fyren blir bare småekkel. Sikkert der det ligger, selv om det er slemt :/
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #15 Skrevet 28. mars 2012 Jeg synes det er ofte ekkelt og ubehagelig om noen jeg ikke selv ser på som kjærestemateriale legger an på meg. Det er en følelse jeg får som er helt naturlig og synes ikke man fortjener straff eller skyldsfølelse for å ha det sånn. Det er bare en mekanisme i deg som sier at dere ikke har kjemi.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #16 Skrevet 28. mars 2012 Hvis jeg skjønner at en fyr jeg synes er uattraktiv kanskje har lyst til å ha sex med meg så ser jeg jo automatisk for meg oss to inni hodet mitt, en tanke som ikke er veldig fristende... Hele fyren blir bare småekkel. Sikkert der det ligger, selv om det er slemt :/ Akkurat det kan jo ingen andre enn du gjøre noe med?
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #17 Skrevet 28. mars 2012 Akkurat det kan jo ingen andre enn du gjøre noe med? TS her Hva mener du med "gjøre noe med"? Har ikke tenkt å gjøre noe med noenting, var bare nysgjerrig på om dette var følelser andre får også.... Om du mener tankene jeg får i hodet, så er det ikke så mye å gjøre med det, tror det er mest underbevisst. En mekanisme som Anonym over her sier.
Gjest Rastl0s Skrevet 28. mars 2012 #18 Skrevet 28. mars 2012 Ironisk hvordan jenter sier at menn med lite selvtillit som ikke tør å prøve seg på "penere" jenter ikke er attraktivt, mens de som tør å prøve er ekle, om de ikke er brad pitt. Skjønner ikke helt den kvinnelogikken deres... 11
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #19 Skrevet 28. mars 2012 Akkurat det kan jo ingen andre enn du gjøre noe med? Jeg er ikke TS altså, men hva mener du at vi liksom skal gjøre med dette? Tvinger du deg selv til å like en jente/gutt du finner ufordragelig, eller synes du at du har rett på å velge hvem du ønsker å omringe deg med? 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #20 Skrevet 28. mars 2012 Ironisk hvordan jenter sier at menn med lite selvtillit som ikke tør å prøve seg på "penere" jenter ikke er attraktivt, mens de som tør å prøve er ekle, om de ikke er brad pitt. Skjønner ikke helt den kvinnelogikken deres... Du skjønner ikke fordi du ikke leste hva TS skrev. TS skriver ikke at det er ekkelt at menn med lav selvtillit sjekker henne opp. Hun sier at det ekkelt å bli sjekka opp av uattraktive menn. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå