Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får aap frem til slutten av juni, men så er det noen skrev her inne et sted at man ville få støtte av nav til man begynte å studere eller fant en jobb?

Er det sånn at man kan få støtte frem til man begynner å studere i august? Eller til man finner en jobb og får ut betalt sin første lønning? Som regel går det 1 mnd fra man jobber til man får utbetalt lønning. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sosialstønad. Bare å søke i juni. Eller enda bedre, skaff deg en jobb.

AnonymBruker
Skrevet

Eller enda bedre, skaff deg en jobb.

trulli.jpg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

skaff deg en jobb.

AnonymBruker
Skrevet

skaff deg en jobb.

Hva gjør du egentlig på nett klokken 04:19 en onsdags morgen?

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør du egentlig på nett klokken 04:19 en onsdags morgen?

Nei, nå kan du gjette.

Noen jobber om natta, vet du.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

trulli.jpg

Jeg ga jo et svar. Hun kan søke sosialstønad om hun ikke har fått seg en jobb til da.

Noen forventer at NAV skal dekke hele livet deres. Det er forbanna synd at unge mennesker får AAP, da de blir opplært i å ta imot og søke økonomisk støtte av NAV i steden for å ta jobber de ikke vil ha. Hvem gidder vel å jobbe når de får tilsvarende ved å sutre til NAV?

AnonymBruker
Skrevet

Nei, nå kan du gjette.

Noen jobber om natta, vet du.

I mens andre sitter på nett fordi de ikke har noen jobb. Tydeligvis.

Ikke så vanskelig å gjette seg frem til det. Du føler deg mindreverdig, du har komplekser. For å forhindre at du er den som noen hakker på eller ser ned på så er du defensivt aggressiv, du gir deg på å mobbe andre for ikke å bli mobbet selv.

Jeg er ikke TS, det ser ut til at du, med dine holdninger, har skremt vekk TS (gratulerer! du klarte å skremme en person som er svekket, er i en vanskelig situasjon og som trenger hjelp og støtte fremfor klager og innlysende råd, som "stå opp om morgenen, dusj deg, puss tennene, barber deg, gå på do, spis frokost, kom deg ut og søk etter arbeid, osv, osv").

Du føler deg sikkert stolt, selv om du ikke har noe som helst å være stolt av. Å tråkke på andre er ikke noe man oppnår noe ved, man gjør bare seg selv mer kynisk og kald og man får en dårlig holdning overfor andre.

Nåja. Hva ville vel kvinneguiden vært uten sine små troll?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jenta fikk svar. Det er sosialstønad eller jobb som gjelder. Skjønner ikke helt hva som er galt med det?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ga jo et svar.

Forventer du deg en Nobel-pris for det? Du gjorde ingenting annet enn å spy ut edder og galle på en som har det vanskelig og som spurte om hjelp.

Hun kan søke sosialstønad om hun ikke har fått seg en jobb til da.

Hvem hun?

Noen forventer at NAV skal dekke hele livet deres.

Nei. NAV dekker ikke personer under 18. Det er barnevernet det. Mener du "fra nå og resten av livet deres", ja, enkelte gjør det. De kalles pensjonister.

Det er forbanna synd at unge mennesker får AAP, da de blir opplært i å ta imot og søke økonomisk støtte av NAV i steden for å ta jobber de ikke vil ha.

Hvem kan få arbeidsavklaringspenger?

Det er et vilkår at du har fått arbeidsevnen din nedsatt med minst halvparten på grunn av sykdom eller skade. Det sentrale er ikke hvor mye helsen din i seg selv er svekket, men i hvilken grad det påvirker mulighetene dine til å være i inntektsgivende arbeid.

kilde: NAV

Jepp. Lamme mennesker er bare late. De trenger bare å lære seg å gå og ta seg en jobb de ikke liker, som feks kokk eller vaskehjelp.

For øvrig finnes det ingen jobb som man alltid liker. Alle har dager da de føler jobben er piss som man bare må gjennomlide nok en dag med.

Hvem gidder vel å jobbe når de får tilsvarende ved å sutre til NAV?

Tydeligvis ikke du, siden du sitter på nett på denne tiden av døgnet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jenta fikk svar.

...

Skjønner ikke helt hva som er galt med det?

Du fikk tilsvar, skjønner ikke hva som er galt med det?

AnonymBruker
Skrevet

Og ikke alle kg brukere bor i Norge.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får aap frem til slutten av juni, men så er det noen skrev her inne et sted at man ville få støtte av nav til man begynte å studere eller fant en jobb?

Er det sånn at man kan få støtte frem til man begynner å studere i august? Eller til man finner en jobb og får ut betalt sin første lønning? Som regel går det 1 mnd fra man jobber til man får utbetalt lønning. :sjenert:

Du kan få arbeidsavklaringspenger mens du er

under aktiv behandling

under gjennomføring av arbeidsrettede tiltak

under arbeidsutprøving (opptrapping etter sykdom)

under oppfølging fra NAV etter at behandling og tiltak er forsøkt

Du kan også få arbeidsavklaringspenger

under utarbeidelse av aktivitetsplan

mens du venter på aktiv behandling eller et arbeidsrettet tiltak

i inntil tre måneder mens du søker arbeid etter gjennomført tiltak eller behandling

i inntil åtte måneder mens uføresøknaden din blir vurdert

i inntil seks måneder hvis du på grunn av sykdom blir arbeidsufør på nytt, uten å ha opparbeidet deg ny rett til sykepenger

hvis du som student har behov for aktiv behandling for å gjenoppta studier og du ikke har rett til stipend under sykdom fra Lånekassen

kilde: NAV

Det står en hel del mer på NAV sine sider. Prøv der og se om du forstår noe av det. :)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for støtten alle sammen, og for skikkelige svar.

:)

Det er en grunn til at jeg er under AAP, og det er ikke for moro skyld :gjeiper:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

AAP kan innvilges i inntil 4 år, og i særtilfeller også utover dette. Alt står her: http://www.nav.no/Arbeid/Jobb+og+helse/Arbeidsavklaringspenger

Du må snakke med veilederen din neste gang du har møte med nav, så finner dere sikkert ut av dette. Jeg fikk forlegnet min aap med 1 år (etter det første året), i løpet av 2 min. Veilederen min bare skrev ut nytt vedtak som vi begge underskrev der og da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...