Gå til innhold

Parkdress/ytterdress til ettåring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Håper noen erfarne barnehagemammaer kan hjelpe. Jeg lurer på om noen har gode tips til en parkdress som skal brukes nå utover våren, og til tidlig høst? Har ei jente på 15 mnd som går selv. Hun krabber sjelden, men det blir jo litt krabbing og sitting på rumpa i sandkassen osv. Hun har tykk bobledress og regntøy, men dette blir for varmt og klamt å bruke nå. Men det er vel ikke så lenge de bruker dress nå fremover? Hun går i friluftsbarnehage, så de er ute så mye som mulig, også de minste.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Glemte å skrive at vi kommer nok til å bruke ull og fleece i flere lag under, så jeg trenger nok "bare" et ytterlag som er slitesterkt og holder vann og søle ute, men som ikke er like tykt som regnbukser. :)

Skrevet

Jeg likte Reima da mine var små. Men Reflex sine skal visstnok også være gode og er en god del billigere.

AnonymBruker
Skrevet

Vil dere anbefale bukse og jakke (vurderer et sett med jakke og type skibukse, høyt liv og seler) eller heldress? Tenker at heldress er enklere, men at det er lettere å kle av og på om du ikke er avhengig av å ha hele dressen. Feks om det er vått på bakken men varmt i lufta, så kan det holde med bukse.

Skrevet

Nei, jeg ville hatt heldress og evt. en bukse utenom. De dressene er så tynne at om man bare har et lag med klær under, så blir de ikke varme om det er varmt nok til å gå med utebukse og genser. Jeg hadde Mini i friluftsbhg og men brukte ikke bukse/jakke-kombinasjon før hun var eldre.

Skrevet

Reflex sine er billig og bra.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! :)

Gjest Annaires
Skrevet

Hel dress er bra.

Ellers vil jeg anbefalle g-sport(intersport) sitt nye merke vill. Funker helt supert!

Skrevet

Stormberg parkdress. Supergod, slitesterk, tynn. Me har den i str 98, men reknar med den er i 86 og. Kjøpt på XXL for 300 ca.

Skrevet

Reima sine parkdresser er veldig bra og vel verdt pengene spør du meg :)

AnonymBruker
Skrevet

Vi er mest fornøyd med Troll som parkdresser. Evt. å kjøpe dress med gummi på knær og rumpe fra Bogerud Tekstil. De holder også fint og tett. Men blir fort litt stive til de minste.

Og absolutt heldress til de minste, ja. Mye bedre for dem å bevege seg i.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for flere gode svar! Nå har jeg masse å titte på. Da går jeg nok for heldress ja. :)

Gjest Kvikklunsj
Skrevet

På coop obs har de en dress som heter Leketøy fra Stormberg. Koster kun 399,-. De er veldig slitesterke og fine, puster godt og har god passform.

Skrevet

Er fornøyd med den fra leketøy vi også, ga bare 250 for den tror jeg (salg), og den fungerer helt fint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...