AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #1 Skrevet 27. mars 2012 Kjøpte påskesjokolade i dag, sånn med 4 egg i. Men de smakte ikke ferske om jeg kan si det sånn. Tror dere noen butikker tar frem påskegodt fra i fjor å selger ut? Eller blir det som ikke blir solgt sendt tilbake til produsentene eller noe? Ble litt skuffet faktisk.
Gjesten Skrevet 27. mars 2012 #2 Skrevet 27. mars 2012 Hvis det var de lilla påskeeggene, så er de vanligvis utsolgt lenge før påske, så de er nok ikke fra i fjor. 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #3 Skrevet 27. mars 2012 For meg så det ut som en hel pall som stod på gulvet, aldri om de greier å selge ut det før påske.
Gjest Survival Skrevet 27. mars 2012 #5 Skrevet 27. mars 2012 Har du ikke sett at de selger unna påskegodtet som ble igjen etter påska til halv pris? Det er jo for å få solgt alt. De setter det nok ikke inn på et lager og venter til neste år med å selge de videre, nei.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #6 Skrevet 27. mars 2012 For meg så det ut som en hel pall som stod på gulvet, aldri om de greier å selge ut det før påske. Første året du spiser påskeegg eller? De selges utrolig raskt, og det er faktisk veldig vanskelig å få tak i slike egg mot slutten av påsken. Ihvertfall ved alle butikkene som er her jeg bor. (Og de kjøper inn mange store paller hver) Uansett, det står dato på alle matvarer i Norge. 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #7 Skrevet 27. mars 2012 Det kan jo være det bare var en dårlig pakke du fikk pga produksjonsfeil. Klag til butikken så får du helt sikkert en ny 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #8 Skrevet 28. mars 2012 Hehe, neida ikke første gang jeg spiser påskeegg. Men synes det er rart om de får solgt unna så mye på så kort tid. Joda står datomerking på dem. Men så for meg at de kanskje byttet ut embalasjen utenpå med en ny, med en ny datostempling. Men det blir vel å være litt paranoid. Tror ikke jeg kommer til å levere de tilbake. Får heller stikke innom en annen butikk å kjøpe ny. Men da forstår jeg at det ikke er flere her som har merket det samme TS
Gjest finurlig Skrevet 28. mars 2012 #9 Skrevet 28. mars 2012 Jeg kjøpte en gang en slik pakke som ikke smakte særlig godt. Ringte da til Freia, oppgav prod.nr. og fikk vite at det var et dårlig parti som hadde blitt sendt ut. Ikke noe farlig altså, men fikk en veldig hyggelig pakke av Freia et par uker etterpå, med masse godt oppi 1
Arlea Skrevet 28. mars 2012 #10 Skrevet 28. mars 2012 Jeg jobber i butikk, og der må vi alltid gjemme unna deler av disse eggene før påske, sånn at vi har igjen til påska begynner. Kanskje har butikken valgt å satt bort halve pallen? Ofte får vi de tilsendt ganske tidlig også, så jeg ser ikke på det som usannsynlig at pallen har blitt solgt. Uansett så er sjokolade datomerket, så sjekk den. Ellers kan det jo være en produksjonsfeil og da kan du ta kontakt med Freia.
Gjest Spinell Skrevet 28. mars 2012 #11 Skrevet 28. mars 2012 Hehe, neida ikke første gang jeg spiser påskeegg. Men synes det er rart om de får solgt unna så mye på så kort tid. Joda står datomerking på dem. Men så for meg at de kanskje byttet ut embalasjen utenpå med en ny, med en ny datostempling. Men det blir vel å være litt paranoid. Tror ikke jeg kommer til å levere de tilbake. Får heller stikke innom en annen butikk å kjøpe ny. Men da forstår jeg at det ikke er flere her som har merket det samme TS Ingen fare: det ser kanskje mye ut med en hel pall, men de fleste butikker selger ut dette godteriet lenge før datostemplingen går ut. Dette selv på små steder med mange matbutikker i forhold til antall innbyggere sammenliknet med i større byer. Å bytte ut emballasjen på disse vil koste mer enn de tjener på å lagre varene et helt år for å selge dem til full pris. Som nevnt over; sesonggodteri selges til halv pris så snart høytiden er over. Julegodteri i januar og påskegodteri etter påsken. Da får varene bein å gå på, samtidig som tiltrengt hylle- og lagerplass frigjøres Istedenfor å gå tilbake til butikken: følg finurligs råd
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #12 Skrevet 28. mars 2012 Velger å skrive som anonym her, men jeg jobber i matbutikk, og samme uke som vi satte ut påskevarene, kom det en kunde og klagde på at påskegodteriet (kolibriegg) var utgått på dato. Noe sier meg da at produsentene legger i litt gammelt godteri i eskene, ettersom vi fikk alt påskegodtet samme uke som dette skjedde..
Brunhilde Skrevet 28. mars 2012 #13 Skrevet 28. mars 2012 Velger å skrive som anonym her, men jeg jobber i matbutikk, og samme uke som vi satte ut påskevarene, kom det en kunde og klagde på at påskegodteriet (kolibriegg) var utgått på dato. Noe sier meg da at produsentene legger i litt gammelt godteri i eskene, ettersom vi fikk alt påskegodtet samme uke som dette skjedde.. Eller så leste kunden rett måned og feil årstall. De fleste seriøse produsentene ville aldri våge å gjøre noe slikt bevisst, det er en sikker måte å miste kunder på! 4
Gjest finurlig Skrevet 28. mars 2012 #14 Skrevet 28. mars 2012 Eller så leste kunden rett måned og feil årstall. De fleste seriøse produsentene ville aldri våge å gjøre noe slikt bevisst, det er en sikker måte å miste kunder på! Støtter den. På den andre siden er det få varer som har så lang holdbarhet som sjokolade..
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #15 Skrevet 28. mars 2012 Jeg spiste ett til i sted og det var akkurat det samme, de kan ikke være ferske. Sjokoladen begynte også å bli hvit og kremen var seig. Om de ikke er gamle så må de ha blitt oppbevart i feil temperatur eller noe. Jeg tror ikke jeg tør å ringe produsenten, men kanskje si i fra i butikken? Jeg vet det ikke er mye å mase om altså, men blir jo litt skuffa når man benker seg ned for å kose seg TS
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #16 Skrevet 28. mars 2012 Jeg spiste ett til i sted og det var akkurat det samme, de kan ikke være ferske. Sjokoladen begynte også å bli hvit og kremen var seig. Om de ikke er gamle så må de ha blitt oppbevart i feil temperatur eller noe. Jeg tror ikke jeg tør å ringe produsenten, men kanskje si i fra i butikken? Jeg vet det ikke er mye å mase om altså, men blir jo litt skuffa når man benker seg ned for å kose seg TS Send en mail til produsenten! MInst skummelt av alt. Må også si at jeg støtter de andre over her, en pall forsvinner fort. Jeg jobbet i en bitteliten butikk i fjor, og en pall med slike egg ble borte etter under to uker. 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #17 Skrevet 28. mars 2012 Jeg spiste ett til i sted og det var akkurat det samme, de kan ikke være ferske. Sjokoladen begynte også å bli hvit og kremen var seig. Om de ikke er gamle så må de ha blitt oppbevart i feil temperatur eller noe. Jeg tror ikke jeg tør å ringe produsenten, men kanskje si i fra i butikken? Jeg vet det ikke er mye å mase om altså, men blir jo litt skuffa når man benker seg ned for å kose seg TS Send en mail til produsenten, kanskje du får noen egg som takk?
TøydukkeAnna Skrevet 28. mars 2012 #18 Skrevet 28. mars 2012 Jeg spiste ett til i sted og det var akkurat det samme, de kan ikke være ferske. Sjokoladen begynte også å bli hvit og kremen var seig. Om de ikke er gamle så må de ha blitt oppbevart i feil temperatur eller noe. Jeg tror ikke jeg tør å ringe produsenten, men kanskje si i fra i butikken? Jeg vet det ikke er mye å mase om altså, men blir jo litt skuffa når man benker seg ned for å kose seg TS Send mail til Freia. Da får du pakke i posten med sjokolade og en del andre produkter. Det er skjema på www.freia.no du fyller ut
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #19 Skrevet 28. mars 2012 Send mail til Freia. Da får du pakke i posten med sjokolade og en del andre produkter. Det er skjema på www.freia.no du fyller ut Hva da? :nysgjerrig:
TøydukkeAnna Skrevet 28. mars 2012 #20 Skrevet 28. mars 2012 Hva da? :nysgjerrig: Kjeks, tyggis, gele. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå