AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #1 Skrevet 27. mars 2012 Jeg jobber i dagligvaren og har 80% stilling. Jeg jobber hver mandag, men på andre påskedag har sjefen satt meg opp med fri på den mandagen for å slippe å betale meg for det.. I tillegg har han satt meg opp på full uke, altså 37,5 timer uten å spørre meg, mens de andre som normalt jobber 100% jobber bare 30 timer den uken.. dette er for å slippe å betale overtid i det hele tatt.. Noen som vet hva jeg kan gjøre? Er veldig takknemlig for svar
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #2 Skrevet 27. mars 2012 http://www.haavind.no/no/Aktuelt-og-Publikasjoner/Aktuelt/Ferie-og-offentlige-hoytidsdager---hvilke-regler-gjelder/ Nederst på siden. Ser ikke ut som du har krav på betalt nei, med mindre det står noe om det i kontrakten din..
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #3 Skrevet 27. mars 2012 HVIS butikken du jobber i har tariffavtale OG du er fagorganisert, har du rett på lønn for bevegelige helligdager. Har du kontrakt med skiftplan? Hvis du har det, har du krav på 4 ukers varsling på endring av denne planen, da skulle du hatt beskjed om fri den aktuelle mandagen 4 uker før. Har dere ikke fast, kontraktfestet skiftplan så har ingen av dere noe å komme med, så lenge skiftplanen er satt opp tidlig nok.
CoffeeCup Skrevet 27. mars 2012 #5 Skrevet 27. mars 2012 ^er det ikke 2 uker i forveien det skal være? jo! det stemmer.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #6 Skrevet 27. mars 2012 TS her. Ja butikken har tariffavtale og jeg er medlem i Handel og Kontor Den arbeidsplanen har h*n vært slapp med siden dag 1. Det var perioder der jeg ikke fikk vite når jeg skulle jobbe før fredagen uken før.. Nå henger h*n opp 2 uker i slengen hvis vi er heldig. H*n har ikke nevnt noenting til meg om at jeg plutselig har fri den mandagen.. Jeg mener også at det skal være en plan på 4 uker fram i tid ettersom jeg forsto det på Handel og Kontor.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #7 Skrevet 28. mars 2012 TS her. Ja butikken har tariffavtale og jeg er medlem i Handel og Kontor Den arbeidsplanen har h*n vært slapp med siden dag 1. Det var perioder der jeg ikke fikk vite når jeg skulle jobbe før fredagen uken før.. Nå henger h*n opp 2 uker i slengen hvis vi er heldig. H*n har ikke nevnt noenting til meg om at jeg plutselig har fri den mandagen.. Jeg mener også at det skal være en plan på 4 uker fram i tid ettersom jeg forsto det på Handel og Kontor. Ta det opp med tillitsvalgt og koble inn HK. Det er brudd på tariffavtalen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå