Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i dagligvaren og har 80% stilling. Jeg jobber hver mandag, men på andre påskedag har sjefen satt meg opp med fri på den mandagen for å slippe å betale meg for det.. I tillegg har han satt meg opp på full uke, altså 37,5 timer uten å spørre meg, mens de andre som normalt jobber 100% jobber bare 30 timer den uken.. dette er for å slippe å betale overtid i det hele tatt..

Noen som vet hva jeg kan gjøre? Er veldig takknemlig for svar :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

HVIS butikken du jobber i har tariffavtale OG du er fagorganisert, har du rett på lønn for bevegelige helligdager.

Har du kontrakt med skiftplan? Hvis du har det, har du krav på 4 ukers varsling på endring av denne planen, da skulle du hatt beskjed om fri den aktuelle mandagen 4 uker før.

Har dere ikke fast, kontraktfestet skiftplan så har ingen av dere noe å komme med, så lenge skiftplanen er satt opp tidlig nok.

Skrevet

^er det ikke 2 uker i forveien det skal være?

Skrevet

^er det ikke 2 uker i forveien det skal være?

jo! det stemmer.

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Ja butikken har tariffavtale og jeg er medlem i Handel og Kontor :)

Den arbeidsplanen har h*n vært slapp med siden dag 1. Det var perioder der jeg ikke fikk vite når jeg skulle jobbe før fredagen uken før.. Nå henger h*n opp 2 uker i slengen hvis vi er heldig. H*n har ikke nevnt noenting til meg om at jeg plutselig har fri den mandagen..

Jeg mener også at det skal være en plan på 4 uker fram i tid ettersom jeg forsto det på Handel og Kontor.

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Ja butikken har tariffavtale og jeg er medlem i Handel og Kontor :)

Den arbeidsplanen har h*n vært slapp med siden dag 1. Det var perioder der jeg ikke fikk vite når jeg skulle jobbe før fredagen uken før.. Nå henger h*n opp 2 uker i slengen hvis vi er heldig. H*n har ikke nevnt noenting til meg om at jeg plutselig har fri den mandagen..

Jeg mener også at det skal være en plan på 4 uker fram i tid ettersom jeg forsto det på Handel og Kontor.

Ta det opp med tillitsvalgt og koble inn HK. Det er brudd på tariffavtalen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...