AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #1 Skrevet 27. mars 2012 Nå har jeg holdt på en hel uke, og har ikke gått ned et eneste gram. Jeg har vært helt nazi på ellipsemaskin. Har tråkket til krampa har tatt meg 4 dager på rad, en hviledag + så i dag igjen. Ca 25-30 min hver gang. I dag har jeg spist følgende: frokost: 2 knekkebrød med smøreost + et glass skummet melk lunsj: couscous-salat + et rundstykke med egg middag: en sånn kylling-rett fra fjordland senere: 2 pølser i lompe med ketchup kvelds: noen druer + en nektarin Jeg spiser ca denne kalorimengden hver dag. hvorfor går jeg ikke ned? Utrolig frustrerende.
Gjest Offensive Pie Skrevet 27. mars 2012 #2 Skrevet 27. mars 2012 For det første har det bare gått en uke. Pust ut, og kjemp videre. Varig vektnedgang tar tid! Har du sett på kaloriinnholdet i det du spiser, og sammenlignet det med basalforbrenningen din?
frøkna Skrevet 27. mars 2012 #3 Skrevet 27. mars 2012 Om du har tid til det ville jeg prøvd å lage middagene mine fra bunn og brukt rene ingredienser. Er mye skjult fett i ferdigmiddager som fjordland og pølser.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #4 Skrevet 27. mars 2012 Om du har tid til det ville jeg prøvd å lage middagene mine fra bunn og brukt rene ingredienser. Er mye skjult fett i ferdigmiddager som fjordland og pølser. På Fjorland-pakka står det hvor mange kcal porsjonen inneholder.
eva-80 Skrevet 27. mars 2012 #5 Skrevet 27. mars 2012 Skal du ha et kick start så bruk Noka pulver i 2-3 uker til alle måltider . bruk skummet melk. om du er veldig sulten så bruk 1 dl vann i tillegg. 5 måltider om dagen holder. ikke spis noe etter kl 18, om du absolutt må, så må det være bare frukt og grønnt. en kvinne forbrenner ca 1400 kcl hver dag . litt mere om du trener men 25-30 minutter er ikke sååååå avgjørende. Om du holder inntaket under 1000 kcl går du ned. Jeg gått ned med denne metoden 14 kilo på 9 uker. nå stabiliserer jeg vekten med vanlig mat , men aldri over 1200 kcl. Dette her gir deg et kick start som gir deg god motivajon til å fortsette.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #6 Skrevet 27. mars 2012 Drit i "rådet" fra eva-80. Ting tar tiiiid! Å skulle spise 1000-1200 kcal om dagen er alt for lite for en normal person og hvertfall om du trener i tillegg. Finn ut ca hvor mye kcal du trenger per dag, f.eks. her. Logg maten du spiser på diett.no eller lignende sider. Tren.
eva-80 Skrevet 27. mars 2012 #7 Skrevet 27. mars 2012 Drit i "rådet" fra eva-80. Ting tar tiiiid! Å skulle spise 1000-1200 kcal om dagen er alt for lite for en normal person og hvertfall om du trener i tillegg. Finn ut ca hvor mye kcal du trenger per dag, f.eks. her. Logg maten du spiser på diett.no eller lignende sider. Tren. tåskot du er menneske.. Det er ikke hele veien å gå men gir motivasjon til å komme inni en god sirkel ... kan føre mat inni kosten steg for steg.. selvfølgelig skal hun trene men trenger ikke å være nazi på det for det. det er da større sjanse for at hun skal sprekke. Noka også hjelper godt mot søtsuget, og med mange mindre måltider unngår hun sultfølelse... det er der man i desperasjon ukritisk hva man putter i munnen. Så ikke kom hit og fortell meg at å ta av 10 kilo skal ta et halvt år... Du er sikkert ei syltynn ei er som aldri måtte streve for gå ned noen kilo , ellers vile du ikke kommet med slikt dumt kommentar
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #8 Skrevet 27. mars 2012 Salaten til lunsj bør være en ren salat med kjøtt Du må ha mer grønnsaker og mindre ris til middag Dropp pølser og spis heller noen rugsprø Du må trene styrke i tilleg til kardio. Og det har bare gått en uke. Du må forvente kanskje 2-3 uker før du merke forskjell. Kjipt, men sånn er det. Er i slankeprosess selv. Ikke vei deg mer en maks 1 gang i uka ellers blir du gal.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #9 Skrevet 27. mars 2012 Bare en uke jo. Tast inn mat og alt du spiser. finnes stedr på nett som regner det ut. Sjekk ut hvileforbrenningen din. Da får du en pekepinne. Sjekk igjen om en måned. Ei uke er alt for kort tid.
Gjest Survival Skrevet 27. mars 2012 #10 Skrevet 27. mars 2012 Du har holdt på i ei uke! Unnskyld meg, men: Skjerp deg! Vektnedgang er ikke enkelt. Det tar TID, og svette og blod og tårer. Du går ikke ned en klesstørrelse på ei uke, hvis det er det du tror. Fortsett på samme viset i 2-3-4-5 uker så ser du forskjell. Når det gjelder kostholdet ville jeg droppa pølse i lompe og ferdigretter fra Fjordland. Jeg ville satset på renere mat som kylling og kalkun, biff og ren fisk i stedet for pølser og ferdigmat. Ketchup inneholder forresten veldig mye sukker. Og sist sier du at du spiser ca det samme hver dag; det ville jeg også forandret på. Variasjon i kosten er svært viktig for at man skal få i seg de næringsstoffene man trenger. 6
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #11 Skrevet 27. mars 2012 Skal du ha et kick start så bruk Noka pulver i 2-3 uker til alle måltider . bruk skummet melk. om du er veldig sulten så bruk 1 dl vann i tillegg. 5 måltider om dagen holder. ikke spis noe etter kl 18, om du absolutt må, så må det være bare frukt og grønnt. en kvinne forbrenner ca 1400 kcl hver dag . litt mere om du trener men 25-30 minutter er ikke sååååå avgjørende. Om du holder inntaket under 1000 kcl går du ned. Jeg gått ned med denne metoden 14 kilo på 9 uker. nå stabiliserer jeg vekten med vanlig mat , men aldri over 1200 kcl. Dette her gir deg et kick start som gir deg god motivajon til å fortsette. Er du gal? Sitter du virkelig her og råder folk til å spise under 1400 kcal pr dag?? Under 1000, til og med? Det er "råd" som dette som bidrar til bølgen av anorektikere der ute... En gjennomsnittlig kvinne trenger 1400 kcal pr dag ja, men det er minimummengden som trengs - for å overleve. Dersom man beveger seg litt, og spesielt om man trener, trenger kroppen mer enn dette. Forsøk å leve under minimumsgrensen over lengre tid, og se kroppen forfalle. Muskler svinner hen, hår og hud og andre organer som ikke er livsnødvendige blir stygge fordi kroppen ikke har kapasitet til å vedlikeholde dem, du blir konstant trøtt og sliten og ikke minst til slutt vil du sannsynligvis dø. TS: Skaff deg oversikt over kaloriene du får i deg, spis aldri mindre enn 1400, helst nærmere 1700 eller mer de dagene du trener, begynne med skikkelig styrketrening og som de andre sier her: Slapp av litt. Ting tar tid. Det finnes ingen snarvei til vektnedgang dersom man ønsker å beholde utseendet og helsen. 4
Gjest pærecider Skrevet 27. mars 2012 #12 Skrevet 27. mars 2012 Støtter Survival og den siste anonymbrukeren, vektnedgang tar tid. Jeg gikk ned fra 100 til 74 kg, det har tatt meg flere år fordi jeg vil at det skal være varig. Jeg kunne tatt en hurtigdiett, som NOKA, men da ville jeg gått opp igjen når jeg var ferdig med dietten. Vektnedgang er en varig livstilsendring, og kroppen skal og ha tid til å innstille seg på den nye vekten. Styrke kombinert med kardiotrening er bra, du bygger muskler og forbrenner mere fett (men merk deg at muskler veier mere enn fett, så vekta kan gå opp, men bukselinningen blir løsere fordi musklene tar mindre plass enn fettet) Så en uke er ingenting.
mac84 Skrevet 27. mars 2012 #13 Skrevet 27. mars 2012 (endret) To middager, hvorav en er pølser i lompe med ketchup - her finner du nok deler av svaret på ditt spørsmål... Ellers er jo ikke 25-30 minutter på ellipsemaskinen så mye om ikke du gjør dette et par ganger per dag da... Dersom du trener andre ting i tillegg kan det være bra, men kommer an på intensiteten. Og resultater kan du uansett ikke forvente etter bare en uke. Endret 27. mars 2012 av mac84
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #14 Skrevet 28. mars 2012 tåskot du er menneske.. Det er ikke hele veien å gå men gir motivasjon til å komme inni en god sirkel ... kan føre mat inni kosten steg for steg.. selvfølgelig skal hun trene men trenger ikke å være nazi på det for det. det er da større sjanse for at hun skal sprekke. Noka også hjelper godt mot søtsuget, og med mange mindre måltider unngår hun sultfølelse... det er der man i desperasjon ukritisk hva man putter i munnen. Så ikke kom hit og fortell meg at å ta av 10 kilo skal ta et halvt år... Du er sikkert ei syltynn ei er som aldri måtte streve for gå ned noen kilo , ellers vile du ikke kommet med slikt dumt kommentar Og jeg mener du er et tåskåt menneske. Det er flere som har sagt akkurat hva jeg mener om vektnedgang og matinntak, så jeg skal ikke repetere de. Men om jeg skulle spist 1000 kcal per dag så hadde jeg hvertfall hatt sultfølelse. Det er flere som har hatt god virkning av periodisk faste, så å si at mange små måltider er det eneste alternativet blir feil. Du foreslår nokagreier til hvert måltid og 5 måltid om dagen. Med utgangspunkt i milkshaken deres blir det 1130 kcal utenom vanlig mat. Da foretrekker jeg faktisk skikkelig mat som gjør meg mett, og ikke noe kunstig pulver. Jeg er nok ikke en av de sylslanke nei, men fokuset mitt går på å være sunn, frisk og ha muskler som jeg kan nyttegjøre meg av i det daglige.
Gjest Solsmil Skrevet 28. mars 2012 #15 Skrevet 28. mars 2012 ting tar tid. Du merker ikke nødvendigvis resultater etter en uke. Og du burde se litt på kostholdet ditt. Jeg tror ikke du spiser for lite, men pølser og fjordland er ikke akkurat sunt... Og 25-30 min på en elipsemaskin er ikke spesielt mye. Det er kanskje det jeg gjør som oppvarming, en dag jeg bare skal trene styrketrening. La være å tråkke til krampa tar deg, og sett heller ned farta og prøv å holde ut litt lengre. Skal du holde på sånn som du gjør, blir du lei med en gang.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #16 Skrevet 28. mars 2012 Det er ikke sånn at om man trener 100-140 minutter så går man synlig ned i vekt med en gang. 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #17 Skrevet 28. mars 2012 Støtter Survival og den siste anonymbrukeren, vektnedgang tar tid. Jeg gikk ned fra 100 til 74 kg, det har tatt meg flere år fordi jeg vil at det skal være varig. Jeg kunne tatt en hurtigdiett, som NOKA, men da ville jeg gått opp igjen når jeg var ferdig med dietten. Vektnedgang er en varig livstilsendring, og kroppen skal og ha tid til å innstille seg på den nye vekten. Styrke kombinert med kardiotrening er bra, du bygger muskler og forbrenner mere fett (men merk deg at muskler veier mere enn fett, så vekta kan gå opp, men bukselinningen blir løsere fordi musklene tar mindre plass enn fettet) Så en uke er ingenting. Første gang jeg skulle ned i vekt, brukte jeg 6 mnd på å gå ned 8 kg. Vel, etter 4 mnd var alle kiloene tilbake Etter noen år bestemte jeg meg for at nok var nok, SÅ jeg startet på en pulverkur for å få en kickstart. Gikk på den i 2 uker, for deretter å introdusere mat i kostholdet. Jeg gikk da ned 10 kg og har holdt meg der siden!
Gjest Marmot Skrevet 28. mars 2012 #18 Skrevet 28. mars 2012 Første gang jeg skulle ned i vekt, brukte jeg 6 mnd på å gå ned 8 kg. Vel, etter 4 mnd var alle kiloene tilbake Etter noen år bestemte jeg meg for at nok var nok, SÅ jeg startet på en pulverkur for å få en kickstart. Gikk på den i 2 uker, for deretter å introdusere mat i kostholdet. Jeg gikk da ned 10 kg og har holdt meg der siden! Statistisk sett er du ganske alene om dette, så det er ikke noe å råde til likevel. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå