Meridian Skrevet 27. mars 2012 #1 Skrevet 27. mars 2012 Hver kveld, når det er stjerneklart, ser jeg en stor, lysende stjerne på himmelen, rett ved månen. De fleste kan vel ikke ha unngått å legge merke til den, for den er stor i forhold til de andre stjernene på himmelen, og den har jo ikke vært der før nå de siste måneden? Jeg så den første gang for 1 mnd siden, og la merke til den med en gang. Flere som har sett den? Noen som vet hva det er? 1
Gjest Taminka Skrevet 27. mars 2012 #2 Skrevet 27. mars 2012 Jeg så også en stjerne ved månen for ikke så lenge siden. Ringte til professor Bestefar og spurte han, men husker ikke hva han svarte
Hoppetaujenta Skrevet 27. mars 2012 #4 Skrevet 27. mars 2012 Har faktisk lurt på det jeg også. Har desverre ingen stjernekikkert for å se den tydeligere. Noen andre som vet?
Gjest fjosa Skrevet 27. mars 2012 #5 Skrevet 27. mars 2012 Tror det er Mars eller Venus. Har vært sterk hele måneden, så da tipper jeg Mars
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #6 Skrevet 27. mars 2012 Venus eller Jupiter? Stjernehimmelen i dag
Capricorn Skrevet 27. mars 2012 #7 Skrevet 27. mars 2012 (endret) Google sky map sier at det er Venus. Kan det stemme? Edit: Sjekka igjen. Det må være Aldebaran. Venus er jo en planet. Edit2: Ja, kanskje det er Venus og hvorfor er det reklame i innlegget mitt Endret 27. mars 2012 av Capricorn
Leonoraa Skrevet 27. mars 2012 #8 Skrevet 27. mars 2012 http://www.astroevents.no/planetvaar.html http://blogg.nrk.no/astro/ Spennende! 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #12 Skrevet 27. mars 2012 Det er riktig at det er planeten Venus vi ser. Den store "stjernen" ved månen
Gjest Badabing Skrevet 27. mars 2012 #14 Skrevet 27. mars 2012 Jeg trodde også det var en stjerne først. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=640386
Parvati Skrevet 28. mars 2012 #16 Skrevet 28. mars 2012 I går kveld var både Merkur, Venus og Jupiter like ved månen. Den største av dem er Jupiter, den litt mindre nedenfor er venus, og den til venstre for månen er Merkur.
Gjest mari kontrari Skrevet 28. mars 2012 #17 Skrevet 28. mars 2012 Hver gang jeg ser en stor fin stjerne er det alltid noen i nærheten som kan påpeke at det er en satelitt
Gjest energibånd Skrevet 28. mars 2012 #18 Skrevet 28. mars 2012 Hver gang jeg ser en stor fin stjerne er det alltid noen i nærheten som kan påpeke at det er en satelitt Satellittene står ikke stille, men flytter rundt i banene deres.
Gjest Tirkes Skrevet 28. mars 2012 #19 Skrevet 28. mars 2012 There's an app for that... Det er en fin app til mobilen som man kan "filme" nattehimmelen med og få stjernekart og se stjernetegn og navn på planeter og stjerner som er synlige. Jeg er desverre totalt ubrukelig og vet ikke hva den heter, samboeren har på sin tlf (android, ikke apple) og jeg misbruker den når jeg funderen. Lørdag så jeg Mars. Og jeg var stolt for jeg trodde det var Mars før mobilen bekreftet det. 2
Capricorn Skrevet 28. mars 2012 #20 Skrevet 28. mars 2012 There's an app for that... Det er en fin app til mobilen som man kan "filme" nattehimmelen med og få stjernekart og se stjernetegn og navn på planeter og stjerner som er synlige. Jeg er desverre totalt ubrukelig og vet ikke hva den heter, samboeren har på sin tlf (android, ikke apple) og jeg misbruker den når jeg funderen. Lørdag så jeg Mars. Og jeg var stolt for jeg trodde det var Mars før mobilen bekreftet det. Den heter Google Skymap Ganske kul ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå