Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finner aldri riktig farge...

Drar jeg til en sminkebutikk så ser den fin ut når de prøver den på, men så kommer jeg hjem og studerer mer og oppdager at det er feil farge.

Enten blir den for rosa eller så blir den for gul.

Her er et bilde hvor den er for rosa, og ja jeg vet den er for mørk.

Klarer noen å se på halsen min hvilken farge som burde passe?

Bilde

Noen tips til hvordan jeg kan finne riktig farge? Har bestilt noen miniprøver på mineral foundation atter en gang i håp om å finne riktig farge.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ser ut som du går fra gul-rød dvs du skal ha en foundation som er mest gul, men litt rød. Prøv feks GLO MINERALS golden light, tror den er ganske nær din farge.. ;) Men prøv den på før du evt kjøper den ;)

AnonymBruker
Skrevet

- Gå ut i dagslys når du prøver den på deg / blir sminket i salong, slik at du får se fargen i dagslys hvis det ikke er vinduer der du er ;)

Skrevet

Har faktisk glo minerals golden medium og da så jeg rett og slett ut som et lik i annsiktet.. Ble for gul. Skal se nærmere på golden light ;)

Gjest BabyBlue
Skrevet

Noen foundationfarger reagerer med oljene i huden og hudkremen og oksiderer, altså at den skifter farge og ofte blir mer orangetonet. Hvis du skal ha deg en litt dyr foundation prøver du deg på en farge i butikken, har den på deg i noen timer, og ser hvordan den ser ut ute. Om du kjøper på nett kan du bestille prøver før du kjøper en stor boks/flaske av produktet =)

Skrevet

fondation fra make up store og fondation fra chanel har veldig mange fine "kalde" farger :)

Skrevet

Æjs.. I håp om å finne en farge som passet dro jeg til butikken for å prøve.. Endte opp med en som ga meg skille igjen.. :( 400 kr i dass.

Skrevet

Hadde samme problem som deg til jeg begynte med Tikei.Trodde aldri at jeg skulle finne riktig foundationfarge. Tikei har et videre spekter av farger enn mange andre merker. Du får billige prøver fra tikei.no.

Skrevet

Tikei har jeg prøvd og liker den ikke, den legger seg dårlig på huden min.

Her er forresten bilde av den nye foundation, trur dere den vil passe om jeg får litt mer sol på kroppen? Eller er den for rosa?

Bilde

Skrevet

Tikei har jeg prøvd og liker den ikke, den legger seg dårlig på huden min.

Her er forresten bilde av den nye foundation, trur dere den vil passe om jeg får litt mer sol på kroppen? Eller er den for rosa?

Bilde

Jeg synes den ble en smule for rosa.. Mulig du må blande to farger for å få riktig nyanse, altså :)

Skrevet

Den jeg kjøpte nå heter Double Wear Stay-in-Place i fargen 2N2 fresco.

Noen tips til hvilken farge jeg bør kjøpe for å blande da?

Iriterer meg at jeg fikk feil farge igjen, når jeg sa klart og tydelig ifra at de fleste foundationer som jeg har testet blir fort for rosa på meg. Så får jeg en rosa..

Fargene ses her:

http://www.esteelauder.com/products/643/Product-Catalog/Makeup/Face/Foundations/index.tmpl

Skrevet

Dro tilbake til butikken og får byttet den feilkjøpte.

Så fikk jeg en prøve hjem på en litt gulere foundation, men ser ut som den ble for gul? Den ser grei ut, men samtidig ikke helt perfekt :P

Foundation la seg kakete på huden min også :( Clinique superbalanced.

Bilde

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes først og fremst det ser ut som foundationen på første bilde er alt for mørk. Fargetonen ser riktig ut, bare at den er for mørk. Husk at du alltid må vente 30-60 minutter og se fargen i dagslys etter å ha prøvd en foundation. De aller fleste flytende foundationer vil bli mørkere en stund etter påføring fordi de oksiderer.

• Liker 2
Skrevet

Den siste jeg prøvde passet perfekt etter den hadde ligget på en stund :D

Så gikk til innkjøp av den, eneste jeg ikke likte så godt var at den ikke dekker så bra. Men er fornøyd med en jeg kan bruke foreløpig vartfall :)

Jakten på en perfekt foundation slutter ikke enda :) Skal se om jeg finner noen god match med mineral foundationene jeg har bestilt prøver på.

Skrevet

Jeg synes det virker som du trekkes mot for mørke farger. Jeg vil tippe du har rosa undertone ut fra det som vises på bildene. Jeg har samme problem som deg, at jeg ofte ender opp med for mørke toner. Men nå har jeg begynt å teste dem ut på halsen istedet, og ender opp med langt færre bomkjøp :)

Skrevet

Fargen jeg bruker nå heter cream, prøver å finne en lingende farge i clinique even better makeup. Er noen av disse lik den fargen med ring rundt? Min lenke

AnonymBruker
Skrevet

Prøv fair.

Skrevet

Mange på parfymerier har rett og slett ikke peiling. prøv den lyseste fargen. de fleste jeg har fått prøve med hjem på er enten for rosa eller for gule,spesielt estee lauder, dior, lancome osv. de har veldig lite farge utvalg desverre.

Mitt tips er og få med prøve på en av bobbi brown sine foundations. de har bra farge utvalg.

Min perfekte match er dior nude den lyseste fargen. 10 eller noe.

for sommeren blir det litt vanskelig å finne match. jeg pleier ofte å blande ivory og litt sand i samme foundation på sommeren. da liker jeg veldig godt maybelline liquid mineral foundation. den er lett og dekker og gjevner ut hudtonen greit. lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...