AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #1 Skrevet 27. mars 2012 Hei. Jeg har aldri hatt noen alvorlige hudproblem, men har litt sorte prikker og en og annen minikvise. Helst på panneområdet. Trodde dette ville gi seg etter puberteten, men nå nærmer jeg meg 30 og har litt fortsatt. Det er ikke noe alvorlig problem, men kunne gjerne tenke meg å få helt ren hud. Har brukt diverse fancy renseprodukter for lenge siden, blant annet noe min mor fikk tak i for meg (flaut), men det skjedde ofte at jeg fikk mer sorte prikker og urenheter. En venninne av meg sa at dette ofte skjedde med en gang fordi urenhetene ble trekt ut av huden, men jeg gav ihvertfall opp. Noen tips? På forhånd takk.
Elliez Skrevet 27. mars 2012 #2 Skrevet 27. mars 2012 Rens: http://www.feelunique.com/p/md-formulations-Facial-Cleanser-250ml Serum: http://www.feelunique.com/p/md-formulations-Continuous-Renewal-Serum-60ml Hvis ikke kan du evnt prøve bastiron (fåes kjøpt på apotek) for å bruke på de sorte prikkene. Men det serumet skal være veldig godt mot det :-) Du kan søke litt på nettet om de og de om du faller innen "kategorien"
Quirky Skrevet 28. mars 2012 #3 Skrevet 28. mars 2012 MD-produktene er gode, men ingenting jeg har prøvd før har noengang funket i nærheten av så godt som min nye favorittrens:Bliss Clog Dissolving Cleansing Milk. Jeg hadde aldri trodd at et renseprodukt kunne gjøre så dramatisk forskjell, men denne har fjernet så og si alle mine (veldig gjenstridige) hudormer. Jeg kombinerer denne med Balanserende Essens og Balanserende Dagkrem fra Oenothera, fås på Kremfresh.com
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2012 #5 Skrevet 29. mars 2012 Jeg slet med det samme selv. For min del har gode hudpleierutinger (rens + fuktighetskrem morgen og kveld) kombinert med Clear Improvement ordnet problemene. Få sjelden sorte prikker lenger, og da bruker jeg bare masken, og problemet er borte. Link til Clear improvement: http://www.origins.com/product/3857/11588/Skincare/Daily-Essentials/Masks/Clear-Improvement/Active-charcoal-mask-to-clear-pores/index.tmpl
Gjest Frkfreken Skrevet 29. mars 2012 #6 Skrevet 29. mars 2012 Er ikke MD-rensen litt vel heftig med bare litt uren hud? Den må isåfall kombineres med fuktighetskrem. Og serumet må ikke brukes om sommern uten minst solfaktor 30:)
Tingeling22 Skrevet 3. april 2012 #7 Skrevet 3. april 2012 hva slags produkt er det? Er det noe alla md, altså med noe syreinnhold som gjør huden mer sensitiv for sol og øker risiko for pigmentflekker? Eller overlever huden om man glemmer solkremen en sommerdag (FY, men kan jo skje ). MD-produktene er gode, men ingenting jeg har prøvd før har noengang funket i nærheten av så godt som min nye favorittrens:Bliss Clog Dissolving Cleansing Milk. Jeg hadde aldri trodd at et renseprodukt kunne gjøre så dramatisk forskjell, men denne har fjernet så og si alle mine (veldig gjenstridige) hudormer. Jeg kombinerer denne med Balanserende Essens og Balanserende Dagkrem fra Oenothera, fås på Kremfresh.com
AnonymBruker Skrevet 4. april 2012 #8 Skrevet 4. april 2012 hva slags produkt er det? Er det noe alla md, altså med noe syreinnhold som gjør huden mer sensitiv for sol og øker risiko for pigmentflekker? Eller overlever huden om man glemmer solkremen en sommerdag (FY, men kan jo skje ). Rensen har syre men det trenger man ikke bekymre seg over siden den skal vaskes av. Produktene fra Oenothera er helt trygge, og jeg også digger dem! Dagkremen som er nevnt har naturlig innhold av a vitaminsyre, men det er ikke nok til å være skadelig på noen måte.
Quirky Skrevet 4. april 2012 #9 Skrevet 4. april 2012 hva slags produkt er det? Er det noe alla md, altså med noe syreinnhold som gjør huden mer sensitiv for sol og øker risiko for pigmentflekker? Eller overlever huden om man glemmer solkremen en sommerdag (FY, men kan jo skje ). Jeg tror du har spurt om dette i en kommentar på bloggen? Har svart der- kort sagt inneholder også Bliss-rensen "eksfolierende enzymer", les den gjør huden mer sårbar for sol. Men den synes å være endel mildere for huden enn rensen fra MD, trass i at den synes å langt mer effektiv enn sistnevnte. Jeg har vært ute i sterk vår/påskesol uten solbeskyttelse flere ganger i det siste, og huden min overlevde uten varige mén- men å løpe rundt hele sommeren uten høy solfaktor fraråder jeg sterkt, uansett om du bruker denne rensen eller ikke.
Quirky Skrevet 4. april 2012 #10 Skrevet 4. april 2012 Rensen har syre men det trenger man ikke bekymre seg over siden den skal vaskes av. Ikke heeelt korrekt, selv om syrerens vaskes av, vil bruk av produkter med syre, inkludert rens, på sikt gjøre huden tynnere og mer sårbar for sol. Jeg har ofte brukt Bliss-rensen slik den alternativt kan brukes, som en 5-10-minutters maske man så skyller av før man påfører annen hudpleie, og dette gir en såpass kraftig eksfolierende effekt at huden min etterhvert blir endel mer følsom for sol.
Tingeling22 Skrevet 4. april 2012 #11 Skrevet 4. april 2012 Bloggsiden hang seg opp da jeg skrev kommentaren, så visste ikke om den ble postet . Takk for svar . Neida, man skal ikke løpe rundt på sommeren uten solkrem, men hender jeg er litt sløv på morgenen likevel... (med mindre jeg skal ut og aktivt sole meg da). Jeg tror du har spurt om dette i en kommentar på bloggen? Har svart der- kort sagt inneholder også Bliss-rensen "eksfolierende enzymer", les den gjør huden mer sårbar for sol. Men den synes å være endel mildere for huden enn rensen fra MD, trass i at den synes å langt mer effektiv enn sistnevnte. Jeg har vært ute i sterk vår/påskesol uten solbeskyttelse flere ganger i det siste, og huden min overlevde uten varige mén- men å løpe rundt hele sommeren uten høy solfaktor fraråder jeg sterkt, uansett om du bruker denne rensen eller ikke.
Quirky Skrevet 4. april 2012 #12 Skrevet 4. april 2012 Bloggsiden hang seg opp da jeg skrev kommentaren, så visste ikke om den ble postet . Takk for svar . Neida, man skal ikke løpe rundt på sommeren uten solkrem, men hender jeg er litt sløv på morgenen likevel... (med mindre jeg skal ut og aktivt sole meg da). Jeg glemmer også solkrem i blant (i år har jeg til og med glemt å bestille solkrem jeg så kan glemme å påføre), og jeg nekter å tro at det finnes noen som aldri glemmer å påføre solkrem før de går ut døra (hvis dere finnes, og leser dette: Freaks! ). Det skal nok en del mer enn et og annet slikt "uhell" før man er dekket av pigmentflekker. 1
Miah Skrevet 4. april 2012 #13 Skrevet 4. april 2012 MD-produktene er gode, men ingenting jeg har prøvd før har noengang funket i nærheten av så godt som min nye favorittrens:Bliss Clog Dissolving Cleansing Milk. Jeg hadde aldri trodd at et renseprodukt kunne gjøre så dramatisk forskjell, men denne har fjernet så og si alle mine (veldig gjenstridige) hudormer. Forsøkte å kommentere på bloggen din, men fikk bare error. Rensen du snakker om høres veldig spennende ut, men har du noen kunnskap om ingrediensene er trygge? Ser den har en del flere ingredienser enn MD rensen min, i tillegg til at den er dyrere per ml. Er også et merke som er helt ukjent for meg, så er veldig usikker på om det er noe jeg ønsker å prøve i rutinen min.
Tingeling22 Skrevet 5. april 2012 #14 Skrevet 5. april 2012 Blir masse spm på deg her . Balanserende dagkrem kan man bruke selv om man ikke har skikkelig problemhud? Jeg får fort shiny hud i panna hvis jeg ikke bruker helt riktig krem og huden er ikke like myk der som i kinnene, den er litt ujevn og har svarte prikker på nesa. Svarte/hvite prikker på haka, hvor det også dukker opp minikviser støtt og stadig og innimellom også dype kviser. Har likevel aldri tenkt på huden min som spesielt problematisk . Men kremen virker passende for meg da?? . MD-produktene er gode, men ingenting jeg har prøvd før har noengang funket i nærheten av så godt som min nye favorittrens:Bliss Clog Dissolving Cleansing Milk. Jeg hadde aldri trodd at et renseprodukt kunne gjøre så dramatisk forskjell, men denne har fjernet så og si alle mine (veldig gjenstridige) hudormer. Jeg kombinerer denne med Balanserende Essens og Balanserende Dagkrem fra Oenothera, fås på Kremfresh.com
Quirky Skrevet 5. april 2012 #15 Skrevet 5. april 2012 Blir masse spm på deg her . Balanserende dagkrem kan man bruke selv om man ikke har skikkelig problemhud? Jeg får fort shiny hud i panna hvis jeg ikke bruker helt riktig krem og huden er ikke like myk der som i kinnene, den er litt ujevn og har svarte prikker på nesa. Svarte/hvite prikker på haka, hvor det også dukker opp minikviser støtt og stadig og innimellom også dype kviser. Har likevel aldri tenkt på huden min som spesielt problematisk . Men kremen virker passende for meg da?? . Høres ut som om Balanserende Dagkrem kan være helt perfekt for deg, den er jo nettopp balanserende, den er ikke spesielt beregnet på hardcore acne- den er lett, men gir masse fukt, så man blir ikke shiny- men får nok fukt i områdene huden ikke er like fet (oftest i kinnene, har man fetere t-sone og tørrere kinn har man gjerne kombinasjonshud, som denne er perfekt for). Huden min har heller aldri vært veldig problematisk, bortsett fra de innmari gjenstridige hudormene og en og annen urenhet- dette er ikke produkter forbeholdt de med seriøst problematisk hud.
Quirky Skrevet 5. april 2012 #16 Skrevet 5. april 2012 Forsøkte å kommentere på bloggen din, men fikk bare error. Rensen du snakker om høres veldig spennende ut, men har du noen kunnskap om ingrediensene er trygge? Ser den har en del flere ingredienser enn MD rensen min, i tillegg til at den er dyrere per ml. Er også et merke som er helt ukjent for meg, så er veldig usikker på om det er noe jeg ønsker å prøve i rutinen min. Ææææhhh, jeg fatter ikke hvorfor folk får error-meldinger når de forsøker å kommentere hele tiden- kommentarene kommer frem, bare Wordpress som krangler med meg. Har svart deg i bloggen.
Tingeling22 Skrevet 5. april 2012 #17 Skrevet 5. april 2012 Men hva gjør du egentlig med halsen?? Ifht vask og krem? . Høres ut som om Balanserende Dagkrem kan være helt perfekt for deg, den er jo nettopp balanserende, den er ikke spesielt beregnet på hardcore acne- den er lett, men gir masse fukt, så man blir ikke shiny- men får nok fukt i områdene huden ikke er like fet (oftest i kinnene, har man fetere t-sone og tørrere kinn har man gjerne kombinasjonshud, som denne er perfekt for). Huden min har heller aldri vært veldig problematisk, bortsett fra de innmari gjenstridige hudormene og en og annen urenhet- dette er ikke produkter forbeholdt de med seriøst problematisk hud.
Quirky Skrevet 5. april 2012 #18 Skrevet 5. april 2012 Men hva gjør du egentlig med halsen?? Ifht vask og krem? . Jeg gjør ingen verdens ting med halsen, utover å søle på den nå og da. Man skal visstnok pleie halsen også, men det velger jeg å ignorere, jeg gidder IKKE pleie halsen også. :D
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2012 #19 Skrevet 4. juni 2012 Takk for tidligere svar. Litt forvirret over hva jeg skal velge nå. Ser at noen mener denne MD er litt for sterk? Får man kjøpt disse over disk i Oslo eller bør jeg bestille på nett? Kjøpte ikke noe nytt i første omgang fordi jeg fant en bursdagsgave jeg hadde glemt av og som jeg tenkte jeg kunne prøve først. Cliniderm Instant Clean Facial Foam. Ansiktsrens med tilhørende fuktighetskrem. Resultatet var som tidligere: et større utbrudd enn før jeg begynte med det. Mulig dette må til for å få det ut? Men det virket ikke som om det ble noe bedre uansett, så jeg gav opp.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2012 #20 Skrevet 4. juni 2012 Takk for tidligere svar. Litt forvirret over hva jeg skal velge nå. Ser at noen mener denne MD er litt for sterk? Får man kjøpt disse over disk i Oslo eller bør jeg bestille på nett? Kjøpte ikke noe nytt i første omgang fordi jeg fant en bursdagsgave jeg hadde glemt av og som jeg tenkte jeg kunne prøve først. Cliniderm Instant Clean Facial Foam. Ansiktsrens med tilhørende fuktighetskrem. Resultatet var som tidligere: et større utbrudd enn før jeg begynte med det. Mulig dette må til for å få det ut? Men det virket ikke som om det ble noe bedre uansett, så jeg gav opp. Det er ikke så rart at det ble verre, som hovedregel er det man kjøper på apotek og parfymeri bare dritt. Mye mot kviser inneholder alkohol og/eller salisylsyre og det er veldig uttørkende. Resultatet er at huden din begynner å produsere mer talg for å rette opp. MD er ikke sterkt, jeg med veldig sensitiv hud tåler det fint, men dette er ikke akkurat riktig tidspunkt på året å begynne på. Som hovedregel er det mye å spare på å kjøpe på nett. Jeg bruker selv feelunique og det er nettsiden alle her inne anbefaler. Hold deg langt unna de norske. Når det gjelder MD så ligger feelunique på ca halv pris/en tredjedel av prisen i norske hudpleiesalonger. Jeg kan anbefale denne rensen: http://skinscience.com/no/produkter/skin-science-bio-active-marine-foaming-enzyme-cleanser Den koster omtrent det samme over alt. Den er veldig drøy i bruk, et pump, på størrelse med en ert er mer enn nok til ansikt, hals, bryst og nakke. Hudkremen er veldig dyr, så ville prøvd noe billigere først, helst en med solfaktor. Maske og skrubb fra MD kan du fint bruke selv om det er sommer. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå