Nuttery Skrevet 27. mars 2012 #1 Skrevet 27. mars 2012 Hei! Nå i vintermånedene har det blitt alt for mye (les: utelukkende) stillesitting, og jeg har fått skikkelig dårlig holdning av det. Merker det gjør vondt i korsryggen når jeg ligger på rygg, som om alt skulle falle igjennom ryggraden, og magen er ikke særlig til å holde meg oppe den heller... Er det noen som kan sette sammen et lite styrkeprogram til meg som det er mulig å gjøre hjemme et par ganger i uken? Veldig lite lyst til å ende opp som en potetsekk, og da er det jo viktig å styrke kjernemusklaturen!
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #2 Skrevet 27. mars 2012 Planken er en flott øvelse. Hold så lenge du klarer i korrekt posisjon x 3 (f.eks.) hver dag. Ellers er det viktig å trene og være aktiv generelt, helst styrketrening.
Gjest alille Skrevet 27. mars 2012 #3 Skrevet 27. mars 2012 Planken er fantastisk, og det finnes mange variasjoner av den som gjør at du kan variere i lang, lang tid. Og du trenger ikke trene planken hver dag heller, så ikke stress med det, det holder med noen dager i uka.
Gjest Nanne70 Skrevet 28. mars 2012 #4 Skrevet 28. mars 2012 Planken er super, i tillegg er yoga og pilates veldig bra trening for kroppsholdning generelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå