Gjest Donna Skrevet 17. januar 2004 #1 Del Skrevet 17. januar 2004 Kan man betale regninger på nettbank når det ikke er med KID? Jeg pleier å fylle ut giro selv og sende inn husleien men nå har jeg fryktelig lyst å kunne ta den også på nettbanken. Holder det å fylle inn kontonummer og navn tror dere i feltene på skjermen- eller må jeg bare skynde meg å få skrevet ut og postete konvolutten til banken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lekebøll Skrevet 17. januar 2004 #2 Del Skrevet 17. januar 2004 Jada, bare fyll ut informasjonen oppe i venstre hjørne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orthia Skrevet 17. januar 2004 #3 Del Skrevet 17. januar 2004 Det går fint uten KID, Virgo. Det er et felt der du kan skrive "melding til mottager" e.l.. Det kan du bruke istedet for KID, og skrive hva betaling gjelder (husleie). I den banken jeg bruker koster det litt mer å betale giroer uten KID Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 17. januar 2004 #4 Del Skrevet 17. januar 2004 Man må enten fylle ut KID eller "Melding til mottaker"/"Betalingsinformasjone" etc, men man kan ikke fylle ut begge. Hvis man prøver å fylle ut begge vil KID "overstyre" det man har skrevet i den andre ruta. Enktelte banker tar mer betalt hvis man ikke har/bruker KID, men feks til husleie og slike ting har man jo gjerne ikke det så da er et ikke noe valg. Skandiabanken er såklart gratis på alt, glad jeg har dem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 18. januar 2004 #5 Del Skrevet 18. januar 2004 Jeg viklle brukt Kid dersom betalingen var til et større firma. Faktisk er det enkelte som KREVER at du bruker Kid. Dessuten er som regel Kid laget slik at du er sikker på at betalingen kommer til rikig konto. Om du taster inn feil kontonummer, så vil du få feilmelding når du prøver å sende. Synes at det er veldig trygt å ha det på denne måten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 18. januar 2004 #6 Del Skrevet 18. januar 2004 Dersom man har KID, så bruker man det selvsagt, men nesten flertallet av mine betalinger har ikke KID, jeg bruker selvsagt nettbanken likevel. Husleia har ikke KID (vi leier privat, får ikke regning engang, baer avtalt i husleieavtalen hva vi skal betale hvilken dato) og mamma har selvsagt ikke KID på når hun skal ha tilbake penger hun har lagt ut for meg (jeg bor så langt unna familien at ofte kjøper de gaver fra meg til barn som fødes/døpes eller andre små ting som skjer, så jeg slipper å sende i posten) og ikke er det KID på alle regningene jeg får i posten heller. Det går utmerket å betale uten KID i nettbanken. Og ja, skandiabanken er grei sånn, ingen gebyrer uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå