AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #1 Skrevet 27. mars 2012 Jeg skal gi penger i gave, og synes egentlig dette er ganske så kjedelig. Men, så fant jeg ut at jeg skulle gjøre det til noe "mer" og lurer derfor på om noen har morsomme og kreative forslag til hvordan jeg kan "pakke inn" eller gi pengene?
Zakuro Skrevet 27. mars 2012 #2 Skrevet 27. mars 2012 (endret) 1- og 5- kroninger som et smykke eller armbånd? Lag en pengebok av gaffateip/sølvteip(finner demonstrasjonsvideo på youtube), og pakk penger i den? Om du har tilgang til huset hvor mottaker bor, lag en skattejakt av det og gjem pengene rundt i huset med en ledetråd til neste. Kanskje mer morro for de yngre. Du kan også lage en sti av 1-kroninger fra døra og opp på rommet til vedkomne hvor mottaker finner deg(eller en hjemmelaga gave eller resten av pengene, kommer jo an på hvor mye du skal gi) ved enden av sporet. edit=typo Endret 27. mars 2012 av Zakuro
She_Leiva Skrevet 27. mars 2012 #4 Skrevet 27. mars 2012 Lage skattekiste med småpenger om det er til ett barn!
Sulosi Skrevet 27. mars 2012 #5 Skrevet 27. mars 2012 Lapper kan puttes i en ballong som må smelles for å få de ut. Heng på fine bånd og et kort. 2
Fanteria Skrevet 28. mars 2012 #6 Skrevet 28. mars 2012 I bryllupet til min venninne fikk de penger som skulle gå til bryllupsreisen. Giveren hadde laget et strandbilde og blant annet brukt sedler til hengekøye og mynter som stein. Utrolig morsomt og gjennomført
Fusingjenta Skrevet 28. mars 2012 #7 Skrevet 28. mars 2012 Vi vekslet inn hele pengegavebeløpet i banken til 50 øringer (den gang var det ikke vekslingsgebyr) og puttet mesteparten på en sparegris. Vi monterte den store grisen på en treplate og kjøpte noen smågriser (isterningsgriser) 1 for hvert barn brudeparet hadde, og monterte dette på samme plate. Dette ble en morsom gave som brudeparet satte stor pris på.
Wanita Skrevet 28. mars 2012 #8 Skrevet 28. mars 2012 Pengetre: En liten potte eller noe med noe som gjør at det kan stå grener i. (husker jo selvfølgelig ikke hva sånn grønn tørr greie heter som man får kjøpt på blomsterbutikken heter) Heng både sedler og mynter på grene. Sommerfuglsedler: Kjøp piperensere og brett sedler som en vifte slik som dette: http://1.bp.blogspot.com/-5aZHmPipi0w/Tnn0LZoIagI/AAAAAAAAB3s/rxAbpdXJx0o/s1600/DSCN0206.JPG Og snur piperenseren en gang rundt seddelen på midten slik at det er piperenser på hver side som stikker frem. slik: http://www.tilknytningspedagogene.no/bilder_store2010/Ferdig-sommerfugl-laget-av-papir.jpg 1
Mari*Nade Skrevet 28. mars 2012 #9 Skrevet 28. mars 2012 Ramme med seddel inni! Ramma må være liten nok, evt bruk passepartout slik at KUN hodet vises jeg stussa fælt en gang jeg fikk det, tok et minutt før jeg kjente igjen han på bildet her er en litt mer kreativ måte: http://hosmonica.blogspot.com/2011/08/stilig-konfirmasjonsgave.html
ashera Skrevet 7. april 2012 #10 Skrevet 7. april 2012 Jeg synes innrammede penger som gave er en uting, i alle fall i et konfirmasjonsselskap hvor det settes på bordet. Litt sånn "se, så mye vi har gitt, da".
Mari*Nade Skrevet 11. april 2012 #11 Skrevet 11. april 2012 Jeg synes innrammede penger som gave er en uting, i alle fall i et konfirmasjonsselskap hvor det settes på bordet. Litt sånn "se, så mye vi har gitt, da". Det er sant, tenkte jeg ikke på.. Men i en annen setting er det jo absolutt mulig! Eller så går det an å bare bruke mynter som vises i ramma og at seddelen(e) ikke vises? mange muligheter ;-) synes disse var litt fine! http://www.amazon.com/Jansen-Co-Dream-Money-Bank/dp/B00684I7YI
AnonymBruker Skrevet 11. april 2012 #12 Skrevet 11. april 2012 Jeg skal gi penger i gave, og synes egentlig dette er ganske så kjedelig. Men, så fant jeg ut at jeg skulle gjøre det til noe "mer" og lurer derfor på om noen har morsomme og kreative forslag til hvordan jeg kan "pakke inn" eller gi pengene? Jepp, det har jeg En venninne av meg fikk 2000 kr i 5-kroninger, tredd på en snor til et laaaaaangt smykke 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå