Gå til innhold

Hva er det mest sære du har spist?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slange har jeg spist, men det særeste må vel være at jeg har drukket slangeblod og slangegalle (hver for seg). Slangekjøttet var ikke så verst :)

Skrevet

Kaninsuppe og kamel-couscous. Begge deler i Marokko. Ingen av delene var særlig godt.

Mvh Yvonne :heiajente:

AnonymBruker
Skrevet

ræ blekksprut

Skrevet

Fermentert hestemelk og marsvin. Ikke spesielt sært, altså.

Skrevet

Slange har jeg spist, men det særeste må vel være at jeg har drukket slangeblod og slangegalle (hver for seg). Slangekjøttet var ikke så verst :)

Det frister ikke!

Jeg har hørt at slangekjøtt skal være et lyst og mildt kjøtt som smaker bra.

Slangeblod og slangegalle derimot... :spy:

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke helt, men kanskje seige snegler, villsvin på grill (smaker vilt men med samme konsistens som svinekjøtt, men det jeg fikk servert var ikke mørt), nyrer, lever, baller (husker ikke hvilket dyr), rå musling, kråkebollerogn og kalvetunge. Synes ikke blekksprut var sært, men synes kanskje biff tartar var en skuffelse når jeg var 18 år.

Skrevet

Hmmm.. Det er egentlig utrolig mye drit jeg har spist.

verste først:

- Skorpioner

- Slange

- Snegler

AnonymBruker
Skrevet

Forresten, jeg kom på noe... det er ikke nødvendigvis noe sært, men noe jeg forstår ikke mange kjenner til. Jeg har spist saltfiskball hos svigermor. Veldig godt.

Det spiser vi ofte hjemme hos oss. Det er veldig godt

Gjest NozMonster
Skrevet

jeg synes slangeblod var ganske så ekkelt, helt til jeg leste slangegalle!

slangeGALLE!? :hakeslepp::overrasket: oiii ...!

hvordan var det? klarte du å ikke brekke deg?

• Liker 1
Skrevet

Nja, vet ikke helt. Kenguru kanskje? Syntes ikke det var så veldig godt, alligator var bedre. Zebra var heller ikke fantastisk.

Blekksprut er ekkelt med sugekopper, men fantastisk godt om de er friterte.

Gjest NozMonster
Skrevet

jeg synes slangeblod var ganske så ekkelt, helt til jeg leste slangegalle!

slangeGALLE!? :hakeslepp::overrasket: oiii ...!

hvordan var det? klarte du å ikke brekke deg?

Skrevet

Sprøstekt larve i Zimbabwe. Meget spesielt.

Gjest mari kontrari
Skrevet

Rareste jeg har smakt var kanskje oksepenis - ganske rar konsistens. Frosk og frityrstekte larver er ganske godt, derimot har jeg enda ikke smakt blekksprut jeg har likt, klarer ikke gummikonsistensen. Smalahove liker jeg ganske godt, og syns vel egentlig ikke det er så rart, men tar det med siden kusinen min spydde etter å ha sett på at vi andre spiste det.

Gjest Linaria
Skrevet (endret)

Blekksprut, struts, kenguru, kanin, snegler, frosk, gresshopper.

Når jeg er på restaurant og ser noe sært på menyen må jeg alltid bestille det. Elsker rar mat!

Edit: Jo, også har jeg spist hestebiff, og er blitt lovet både hai og hval på min neste tur til Island!

Endret av Linaria
AnonymBruker
Skrevet

Når ble snegler sært, egentlig?

Trodde det var ganske vanlig, jeg.

Annonse
Skrevet (endret)

Når ble snegler sært, egentlig?

Trodde det var ganske vanlig, jeg.

Jeg ser på snegler, froskelår og blekksprut som helt vanlig mat. At det kan være sært for andre er allikevel helt greit for meg. :

:heks:

Endret av Brunhilde
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har spist krokodille og kenguru - begge deler kjempegodt! Selkjøtt har jeg spist i flere varianter, men det ekleste var grisekuk kokt i kål :( Helt jææævlig, som å spise seig gummi med et utseende av tarm. Dagen etter fikk jeg servert magesekk og tarm kokt i kål. Hva ER det med disse kineserne? :|

Skrevet

Hai har jeg spist flere ganger. De har det av og til på Meny. Det er veldig godt når den stekes som biff.

Gjest Spinell
Skrevet

Jeg har forresten spist haggis et par ganger.

At det ikke er nevnt her før kan kanskje komme av en av disse årsakene

1. Det er ikke så sært for andre enn meg

2. Det er ikke så mange som har spist det.

Jeg synes det smakte helt greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...