AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #1 Skrevet 27. mars 2012 Sært,så mener jeg uvanlig for deg,og som du ikke likte. For meg var det grilla lever i syden. I 40 graders varme....nesten så jeg spydde
rox Skrevet 27. mars 2012 #2 Skrevet 27. mars 2012 Var på Zanzibar og ville prøve noe lokalt, fikk servert blekksprut. Det smakte forsåvidt helt ok, men de små sugekoppene var helt motbydelige. Aldri mer! Men er glad jeg prøvde, da.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #3 Skrevet 27. mars 2012 Grisehale, som liten. Jeg har også smakt blekksprut, men syntes det smakte lite og var som å tygge gummi.
AloeVera Skrevet 27. mars 2012 #4 Skrevet 27. mars 2012 Har i grunnen ikke spist så mye sært. Men det særeste må vel være små blekkspruter servert i en slags brun saus med ris. Dette fikk jeg faktisk servert som flymat.. Måtte jo smake, men jeg velger å tro at blekkspruter smaker bedre når det ikke er servert på fly.. Alt på fly er jo så dampet.
Gjest Spinell Skrevet 27. mars 2012 #5 Skrevet 27. mars 2012 Jeg har heller ikke så mange sære greier på samvittigheten. Biff av sel er trolig det sjeldneste/det færrest andre har smakt.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #6 Skrevet 27. mars 2012 Vær-testikler. Fikk det servert på Island.
Spirali Skrevet 27. mars 2012 #7 Skrevet 27. mars 2012 Jeg ble tilbudt marsvin i Peru, men klarte ikke spise det. Det særeste jeg har spist er vel noen blåbærliknende greier inni jungelen i Brasil. Det var i grunnen veldig godt
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #8 Skrevet 27. mars 2012 røkt saueost, fikk det servert da jeg var i fjellene i Polen. Jøss, sier jeg bare, smakte helt rart. Og jeg er polsk, likevel hadde jeg ikke helt smaken for dette inne
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #9 Skrevet 27. mars 2012 Må poste som anonym nå Var i midtøsten en plass en gang der de serverte en rett bare til menn. Jeg mente det var forskjellsbehandling og skulle absolutt smake på dette "kjøttet". Fant ut etter på at det var saue testikler, dette skulle gi menn en eller annen fordel.. husker ikke helt hva. 1
Tabris Skrevet 27. mars 2012 #10 Skrevet 27. mars 2012 Jeg har ikke smakt mye sært. Det særeste var blekksprut, og jeg syntes det hadde en ekkel, seig konsistens.
Infantata Skrevet 27. mars 2012 #11 Skrevet 27. mars 2012 Alligatorkjøtt. Var nesten som å spise seig kylling med sjøsmak, ikke spesielt godt.
gladidag Skrevet 27. mars 2012 #13 Skrevet 27. mars 2012 hmmm...spiser det meste. Spiste lammehjerne i Marokko, kommer eg nok ikke til å gjenta. Grilla hanekam på Fillipinene, frityrstekte gresshopper i Thailand, Værballer har eg såvidt smakt..ikke gjentas det heller;), selkjøtt er heller ikke min greie, smaker ikke godt! Palmehjertesalat med soltørket bittesmå fisk..kanksje litt sært, og veldig godt.
Tabris Skrevet 27. mars 2012 #14 Skrevet 27. mars 2012 Forresten, jeg kom på noe... det er ikke nødvendigvis noe sært, men noe jeg forstår ikke mange kjenner til. Jeg har spist saltfiskball hos svigermor. Veldig godt.
Uglen Skrevet 27. mars 2012 #15 Skrevet 27. mars 2012 Morsom tråd :D Off topic: Selv synes jeg at blekksprut er kjempegodt. Å spise. Å rense dem, derimot... Svigermor er fra Sicilia, og syntes tydeligvis at dette sto på listen over ting hennes svigerdatter burde kunne. "Stikk fingrene inn i øyehulene og dra ut øyeplene. Og skrap av sugekoppene på de største tentaklene." 4
OhSerendipity Skrevet 27. mars 2012 #16 Skrevet 27. mars 2012 Snegler. De både så ut som snegler og smakte som snegler. Nå som jeg faktisk frivillig og med åpent sinn har spist snegler, føler jeg at jeg kan si at jeg ikke helt forstår hvorfor eller hvordan det kan være en vanlig ting å spise mange steder! Man kjenner jo de forskjellige delene av "kroppen" til sneglen når man spiser den... Det er lite delikat. Og de er seige og ekle. Men for all del, kult å ha prøvd! Håpet at jeg skulle like det.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #17 Skrevet 27. mars 2012 Det ekleste jeg har spist er larver i Vietnam. De var ikke engang sprøstekte, men myke og...larvete! Ellers har jeg spist - og spiser gjerne igjen dersom jeg får mulighet - frosk, snegler, manet og blekksprut - alt smakte godt. Fikk dessverre ikke smakt på slange, og takket nei til helgrillet hund.
Gjest Bobler Skrevet 27. mars 2012 #18 Skrevet 27. mars 2012 (endret) Krokodille. Var ikke sånn veldig godt, men halv-gærent. Endret 27. mars 2012 av Bobler
Silfen Skrevet 27. mars 2012 #19 Skrevet 27. mars 2012 Jeg syns ikke blekksprut er sært. Det står jo på enhver liste over digge tapas: fritert blekksprut og aioli. Nam nam. Jeg har egentlig ikke spist så mye sært, men det mest eksotiske må vel være struts og kenguru.
Gjest snoopy_93 Skrevet 27. mars 2012 #20 Skrevet 27. mars 2012 hvitløks-marinerte Sjø-snegler.. Det var ett tygg også svelget jeg den, så gikk jeg å fant noe annet å spise.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå