Eurybia Skrevet 27. mars 2012 #1 Skrevet 27. mars 2012 Hadde EL på lørdag, hadde samleie torsdag og fredag, søndag og mandag, men ikke på EL dagen! Var ikke hjemme, og hadde ikke mulighet da.. Fikk positiv EL test ved midnatt natt til lørdag, og lørdag formiddag. Da jeg testet meg igjen på søndag var testen neg.. Er det noen mulighet for graviditet her? Noen som vet prosentvis sjanse?
mp84 Skrevet 27. mars 2012 #3 Skrevet 27. mars 2012 (endret) ja det er mulighet for graviditet, men hvor stor sjangs kan jeg ikke fortelle deg. Det er så utrolig mange andre faktorer som spiller inn. Du får nesten bare vente å se. EL er eggløsning... Endret 27. mars 2012 av mp84
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #5 Skrevet 27. mars 2012 Du kan ikke vite 100% sikkert når du har eggløsning, så jeg tror det er en sjanse
Athene Skrevet 27. mars 2012 #6 Skrevet 27. mars 2012 Hadde EL på lørdag, hadde samleie torsdag og fredag, søndag og mandag, men ikke på EL dagen! Var ikke hjemme, og hadde ikke mulighet da.. Fikk positiv EL test ved midnatt natt til lørdag, og lørdag formiddag. Da jeg testet meg igjen på søndag var testen neg.. Er det noen mulighet for graviditet her? Noen som vet prosentvis sjanse? Testen er positiv en 1-2 dager før eggløsning, så du hadde ikke eggløsning lørdag, men søndag eller mandag. Dine mest fruktbare dager er to dager før eggløsning og eggløsningsdagen, så da har du hatt sex mens du var fruktbar. Sannsynligheten for graviditet er da 25%.
Eurybia Skrevet 27. mars 2012 Forfatter #7 Skrevet 27. mars 2012 (endret) Men er man mest fruktbar før EL dagen, eller på selve dagen? ( fikk svar på denne, takk Athene ) Endret 27. mars 2012 av Eurybia
Athene Skrevet 27. mars 2012 #8 Skrevet 27. mars 2012 Men er man mest fruktbar før EL dagen, eller på selve dagen? Du er akkurat like fruktbar to dager før eggløsning, en dag før eggløsning og eggløsningsdagen. Om du har sex alle disse dagene eller en av disse dagene har egentlig marginalt å si for sannsynligheten for å lykks.
Eurybia Skrevet 9. april 2012 Forfatter #9 Skrevet 9. april 2012 Men når man får positiv EL-test ( tester meg hver dag), hvordan kan EL være på mandag om testen ble positiv fredags kveld? Det er vel ikke for sent å ha sex når EL testen blir positiv? Eller er man egentlig litt sent ute da?
marielle171 Skrevet 10. april 2012 #10 Skrevet 10. april 2012 Men når man får positiv EL-test ( tester meg hver dag), hvordan kan EL være på mandag om testen ble positiv fredags kveld? Det er vel ikke for sent å ha sex når EL testen blir positiv? Eller er man egentlig litt sent ute da? Når man får en positiv EL-test så får man eggløsning mellom 12 og 36 timer og noen steder har jeg lest mellom 12 og 48 timer. Så hvis du hadde positiv eggløsningstest på fredagkveld, kan du ha hatt eggløsning mellom lørdagsmorgen og søndagsmorgen, evt søndagskveld. Så hvis du har hatt sex alle de dagene du skrev har du en god sjanse for at det har klaffet:)
Athene Skrevet 10. april 2012 #11 Skrevet 10. april 2012 Når man får en positiv EL-test så får man eggløsning mellom 12 og 36 timer og noen steder har jeg lest mellom 12 og 48 timer. Så hvis du hadde positiv eggløsningstest på fredagkveld, kan du ha hatt eggløsning mellom lørdagsmorgen og søndagsmorgen, evt søndagskveld. Så hvis du har hatt sex alle de dagene du skrev har du en god sjanse for at det har klaffet:) Det er nesten riktig. I tillegg kan enkelte oppleve positiv test i flere dager, da kommer eggløsning 12-48 timer etter sist positive test. Så teoretisk kan eggløsning også være enda senere.
marielle171 Skrevet 10. april 2012 #12 Skrevet 10. april 2012 Det er nesten riktig. I tillegg kan enkelte oppleve positiv test i flere dager, da kommer eggløsning 12-48 timer etter sist positive test. Så teoretisk kan eggløsning også være enda senere. Ja, det stemmer det. derfor pleier jeg alltid å teste helt til den blir negativ for å være sikker:)
Athene Skrevet 10. april 2012 #13 Skrevet 10. april 2012 Ja, det stemmer det. derfor pleier jeg alltid å teste helt til den blir negativ for å være sikker:) Som regel har man omtrent samme LH utvikling fra syklus til syklus. Jeg testet også flere dager til jeg fikk negativ test i begynnelsen. Men lærte meg ganske fort at testen kun var positiv noen timer på ettermiddagen dagen før eggløsning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå