Gå til innhold

Har ikke fått skriftlig bekreftelse fra min nye arbeidsgiver enda

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble tilbudt en stilling for litt over en uke siden. Jeg takket selvfølgelig ja, og sa da ifra om at jeg ikke fikk sagt opp før over helgen (altså forrige mandag).

Jeg ringte tilbake mandagen for å informere om at jeg hadde sagt opp stillingen min. Da fikk jeg også beskjed om at ansettelsesavtale o.l. ikke ble ordnet før ut i april. Men saken er den at jeg hadde håpet på en skriftlig bekreftelse på at jeg har fått jobben. Er ikke det helt vanlig? I tillegg ringte jeg tilbake rett før helgen og sa ifra om at jeg kunne begynne tidligere enn det som var tidligere nevnt. Da fikk jeg beskjed om at han skulle ringe meg i går på kveldstid - men jeg har fremdeles ikke hørt noe! Er det bare jeg som er hysterisk eller? En muntlig avtale må da vel holde?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En muntlig avtale er bindende den - problemet er bare å bevise den. Ville definitivt sørget for skriftlig bekreftelse så snart som mulig om jeg var deg.

Skrevet

Jeg fikk også beskjed over tlf at jeg fikk jobb. Dagen etter sa jeg opp jobben min. Det tok vel 3 uker før jeg fikk kontrakten i posten.

Trenger du noe skriftlig før du får kontrakten, så ville jeg spurt om å få det. Men muntlig er bindende.

AnonymBruker
Skrevet

Dere kan da ikke være så dumme så dere sier opp jobben før ny arbeidsavtale er signert???

Skrevet

Om det er en seriør arbeidsgiver så hadde jeg ikke vært bekymret.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

har inntrykk av at ting tar tid i store solide firmaer, privat og offentlig så da hadde jeg bare ventet.

Derimot private ganske unge firma, hadde jeg ikke tatt sjansen på å si opp jobb før jeg hadde kontrakten i havn.

Skrevet

Si aldri opp jobben før du er tilbudt og skriftlig har takket ja til ny jobb,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...