Thomasine Skrevet 27. mars 2012 #1 Skrevet 27. mars 2012 Lager en ny tråd her fordi vi ikke er ute etter de samme svarene... Vi har åpen kjøkkeløsning mot stua. Kjøkkenveggene er malt i Marrakesh (brun), gulvene våre er lyse, uten snev av gult (hvitkalket eik) og alle møblene våre er i brun wenge. Vi vil ha en hvitfarge, men ikke sykehushvit! For de som har greie på det er stua vår vendt mot sør og vi har masse vinduer... Hvilken hvitfarge anbefaler dere??
Husmus@ Skrevet 27. mars 2012 #2 Skrevet 27. mars 2012 Jeg hadde malt stua i eggehvitt om jeg skulle malt den på nytt.
Smula Skrevet 27. mars 2012 #3 Skrevet 27. mars 2012 Vi har fargen bomull på vår stue. Fremdeles hvit, men ikke så skarpt. Nå som vi har malt gulvet hvitt ønsker jeg en litt annen kontrast på veggene. Vi får vel se. Har jo en mann som må overtales først. Lykke til med valget!
Gjest Badabing Skrevet 27. mars 2012 #4 Skrevet 27. mars 2012 Smula har foreslått Hvit lin i tråden min. Den er veldig fin! Det kommer litt an på hvilken fargetone dere vil ha. Vi har bomull på veggene nå, den er bittelitt gulere enn eggehvit, men det er vanskelig å se med det blotte øye. Dette er basicfargen som det meste av ferdigplater kommer i, og det er en hvitfarge man ikke blir så fort lei. Selv synes jeg nok at den er litt sykehushvit Ellers har vi en hvitfarge som heter Eleganse. Denne heller litt mer mot grå. Vi har nok litt gult i gulvet vårt, og jeg synes ikke Eleganse passer inn med det. Så det kan jo hende at det kan passe med hvitkalket eik? Ellers har jeg et rom hvor jeg har malt gulvet med Sjel, veggene med Letthet, listverk i Eggehvit og taket i basic hvitt. Dette er jeg veldig fornøyd med, og synes spesielt Sjel er en veldig fin hvitfarge. Den passer også fint med Eggehvit og Letthet, den er bare bittelitt mørkere. Men Hvit lin er nok den jeg ville valgt om jeg skulle hatt et lyst rom, og Sjel om jeg ville ha det enda lysere.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #5 Skrevet 27. mars 2012 Ville gått på flere butikker og bedt om råd samt fått prøvebokser og malt på veggen for å se hva som passer best. Tror den største utfordringen er å få det til å passe til fargen på kjøkken, så mal testene så tett inntil kjøkkenet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå