Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt anbefalt å prøve nattlysolje for å få litt bedre hud. Jeg har søkt litt på nett, men finner ikke så mye spesifikt. Kan noen som har prøvd nattlysolje (for eksempel denne) fortelle meg litt om hvordan det har fungert på deg? Om du har merket resultater fort og hva slags positive (eller negative) resultater du har merket?

AnonymBruker
Skrevet

Forresten, jeg har sett på nattlysolje på feelunique.com, også la jeg merke til noe rart. Jeg trodde den eneste forskjellen på denne og denne var at det var mer i den siste pakken, men så står det på den ene at man skal ta 1 kapsel om dagen og den andre at man skal ta to. Hva stemmer? Har jeg oversett noe?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte først Efamol, nå har jeg nettopp gått over på Now Foods sin nattlysolje fra Iherb(billigere og litt mer innhold, 1300mg fremfor Efamols på 1000).

Efamol hjelper moderat på meg, har ikke alvorlig anke - men mer komedoner og spesielt PMSutbrudd.

Har også merket at PMSplagene har vært mindre - men jeg vet enda ikke om det er pga nattlysoljen.

Også litt mindre fet hud, faktisk. Er absolutt ikke perfekt, men den er bedre.

AnonymBruker
Skrevet

Forresten, jeg har sett på nattlysolje på feelunique.com, også la jeg merke til noe rart. Jeg trodde den eneste forskjellen på denne og denne var at det var mer i den siste pakken, men så står det på den ene at man skal ta 1 kapsel om dagen og den andre at man skal ta to. Hva stemmer? Har jeg oversett noe?

Forskjellen på de to er at den ene har 500mg mens den andre har 1000mg. Mennesker som vil spre dosen utover dagen eller reagerer på høye doser tar gjerne de mildere (500mg). Jeg brukte først den med 1000mg, men byttet til Now foods 1300mg ( http://www.iherb.com/Now-Foods-Super-Primrose-Evening-Primrose-Oil-120-Softgels/851?at=0 ).

Personlig opplevde jeg at kvisene på kinnene begynte å forsvinne, haken ble også stabilisert. Nå når jeg har sluttet med nattlysoljen etter tre bokser, fordi jeg er for lat til å ta piller hver dag, får jeg ikke kviser på kinnene lenger. Haken er tilbake der den var derimot. 1-2 kviser for hver mens. :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor byttet du da? :)

AnonymBruker
Skrevet

Synes det ble for dyrt for en så liten pilleboks, forsvant før jeg ante ordet av det. Den fra Now foods varte vel i 2-3 måneder mens den andre i kun 1 måned. Når man attpåtil får en høyere dose per pille så er det bare dumt å velge noe annet. Synes jeg da.

AnonymBruker
Skrevet

Det hørtes jo veldig logisk ut :) Jeg har bare lest om Efamol, og derfor tenkte jeg å kjøpe den, men da burde jeg vel kanskje vurdere den andre i steden. Selges den noen andre steder enn på iHerb? Fant den ikke på feelunique elle rsunnkost...

Skrevet

Jeg kjøper på butikken life, er 75 piller i boksen og er 1000mg piller.

Den kostet 129kr, den er svart med rosa etikett.

Min erfaring med nattlysolje er at jeg ble kvitt de månedlige kvisene på haken som var skikkelig dype og betente. Når jeg fikk en rakk den ikke å gå helt bort før den neste kom en måned etterpå. Deilig å bli kvitt de!

Også synes jeg ikke håret mitt blir så fort fett(!?), men jeg er usikker på om det er shampoen eller pillene, da jeg begynnte med ny shampo samtidig som pillene.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper på butikken life, er 75 piller i boksen og er 1000mg piller.

Den kostet 129kr, den er svart med rosa etikett.

Var det denne du brukte? :) Hvor mye brukte du?

Skrevet

Jepp, er den :-)

Tar en pille hver morgen.

Skrevet

Jeg bruker også nattlysolje fra Life. Har tatt en pille hver morgen i 2 mnd nå, og syns både hud og PMS har blitt bedre. Trur virkningen har vært størst på huden, altså de månedlige utbruddene.

Jeg kommer til å fprtsette å ta de i allefall:)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker også nattlysolje fra Life. Har tatt en pille hver morgen i 2 mnd nå, og syns både hud og PMS har blitt bedre. Trur virkningen har vært størst på huden, altså de månedlige utbruddene.

Jeg kommer til å fprtsette å ta de i allefall:)

Hvilket merke?

Skrevet

Hvilket merke?

Jeg bruker Life sin. De selges på Life helsekost-butikker :)

Skrevet

Bruker efamol sin, siden desember tror jeg. Tar som regel to tabletter hver dag, men har også tatt tre flere ganger når jeg vet huden min trenger ekstra hjelp. (Spesielt dersom jeg har drukket.) Merker spesielt en forskjell på tørr hud. Slet mye med det før, men merker lite til det lenger. :-)

Skrevet

Jeg brukte nattlysolje i over 6 mnd, men merket ingen forskjell. Nå skal det sies at jeg har lite plager med kviser (maks 1-2 av gangen), men vil jo alikevell ha dem bort siden jeg virkelig HATER å få dem! Har også hudormer og noen nupper, men disse hadde det heller ingen invirkning på.

Skrevet

Det jeg merker forskjell på er at huden er mye mindre tørr. Før jeg begynte på nattlysolje måtte jeg velge mellom å ha tørre områder eller å ha blank hud, men nå kan jeg bruke en lettere fuktighetskrem.

AnonymBruker
Skrevet

Det jeg merker forskjell på er at huden er mye mindre tørr. Før jeg begynte på nattlysolje måtte jeg velge mellom å ha tørre områder eller å ha blank hud, men nå kan jeg bruke en lettere fuktighetskrem.

Jeg merker også mindre ubalansert hud ifht olje/tørre områder.

Før flasset jeg i pannen/nesen, men var samtidig blank som ei diskokule når sminken haddesittet på i 1 time.

Nå er det ingen av delene, egentlig.

Sliter fortsatt med hormonell ubalanse i huden som gir utslag ifht små milier "overalt" - men de større utbruddene som utvikler seg er gått bort foreløpig iallefall.

Har absolutt ikke drømmehuden, men den ser bedre ut sånn og jeg trenger ikke bruke concealer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...