AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #1 Skrevet 27. mars 2012 Jeg har en solid samværkontrakt som ble skrevet 20.02.2011, om både jeg, far og familiekontoret skrev under og og stemplet! Helt siden kontrakten ble skrevet har omsorgs-personen brutt en del av kontrakten ( Dersom mor eller far har behov for barnepass, er det alltid den andre forelderen som skal spørres først ) Dette har bare skjedd 3 ganger siden kontrakten ble skrevet. Omsorgs personen har alltid tatt kontakt med sin stemor, bror, kjæreste ( da ikke samboer ) osv, men ikke meg... Nå er jeg ganske lei av oppførselen til omsorg-personen og vurderer og gå til sak med denne situasjonen, men jeg har ingen direkte vitner på dette. En gang var borte på jobb i 2 uker, og jeg ble ikke sport om jeg kunne passe barnet. Er det noen av dere som har erfaring om dette? Hva kan komme til og skje hvis jeg går videre med saken? Og får omsorgs-personen noen form for straff?
Gjest damen Skrevet 27. mars 2012 #2 Skrevet 27. mars 2012 Om det eneste bruddet på avtalen er at vedkommende ikke spør deg når h*n trenger barnevakt, så tror jeg nok ikke at du kommer noen vei. Ihvertfall ikke i rettsapparatet. Om dette derimot er et av mange punkter som brytes vil jo saken stille seg annerledes. Det første du bør gjøre (og må gjøre) er å innkalle vedkommende til ny mekling på Familievernkontorer. Alt begynner der. Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #3 Skrevet 27. mars 2012 Du vet det er vanlig å la besteforeldre, tanter og onkler, osv også få bli kjent med barnet? Og at det er heeeeeeeelt normalt at de får være barnevakt? ro deg ned, her kommer du ingen vei hvis det bare er dette du reagerer på. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #4 Skrevet 27. mars 2012 Og forøvrig, når far har hovedomsorgen så kan han fint la andre enn deg passe barnet, dette bestemmer han og ikke du. Det er nok en grunn til at han lar noen andre enn deg passe barnet når han er borte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå