Gå til innhold

Hva tjener du og samboer/partner/ektefelle tilsammen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tjener du og din partner (samboer,partner,ektefelle) tilsammen i året brutto? Og er dere fattige, komfortable eller veldig rike etter deres skjønn?

Lurer på hvordan vi tjener i forhold til "normalen" :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nå har mannen endelig fått innvilget AAP, så nå øker vi fra 340.000 (som kun er min inntekt + studielån) til 580.000 kr i året. For oss utgjør jo det en betydelig forskjell.

Jeg har, selv da jeg forsørget oss alene, sett på oss som priviligerte og egentlig følt at vi har klart oss bra. For meg er dette en litt ny situasjon at vi plutselig har fått så mye bedre råd, jeg er jo vant til å kunne spare ganske mye fra før, så nå blir det ekstra mye sparing. Så jeg føler vi har god inntekt nå, til tross alt være en på aap og en som er fulltidsstudent med 50% stilling ved siden av. :)

Med andre ord: føler at dette er komfortabelt, vi er vant til å leve nøkternt og føler egentlig vi har god råd nå.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Sambo tjener ca 47tusen i mnd, så han er den som har mest...

Jeg har 15 i mnd,men går snart opp til tjue... Har egentlig ikke regnet noe særlig på hva det er i løpet av et år,men vi klarer oss veldig bra...

Sparer en hel del og sitter allerede med hus og bil... Tror ikke vi kunne hatt det bedre,jeg. :-)

Skrevet

nå er vi i en sesiel situasjon da jeg har permisjon og sambo er på AAP. Men til vanlig ligger vi på 1 mill til sammen

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tjener en halv million brutto, og han ca en million.

Med stort huslån, monsterbidrag, og mange barn med mange forskjellige aktiviteter (regningen til Kulturskolen er på 15000, liksom) føler jeg ikke at vi har god råd i det hele tatt.

Om ti år har vi veldig god råd på samme inntekt. Ironien er at vi antagelig har gått opp voldsomt før den tid.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

2,3 brutto i året.

Føler vi har det vi trenger. Har det behagelig, og har råd til det vi har lyst på, men vi har ikke så mye at vi ikke tenker oss om før vi bruker penger. Vil si komfortable, på din skala.

Man legger jo ofte opp til faste kostnader som matcher inntekten - hus, hytte, to biler etc. Derfor blir jo ikke overskuddet til forbruk så stort som man kan tenke seg ved lavere inntekt.

Gjest Bobler
Skrevet (endret)

Han tjener 415.000 i året, jeg tjener ca 80.000 i året.

Red; Men jeg er lærling, så om et års tid går jeg opp til ca 315.000 i året. :)

Endret av Bobler
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tjener en halv million brutto, og han ca en million.

Med stort huslån, monsterbidrag, og mange barn med mange forskjellige aktiviteter (regningen til Kulturskolen er på 15000, liksom) føler jeg ikke at vi har god råd i det hele tatt.

Om ti år har vi veldig god råd på samme inntekt. Ironien er at vi antagelig har gått opp voldsomt før den tid.

Kanskje prioritere andeledes? :klo:

Jeg tjener ca 800.000 i året, og har ikke noe problem med å betale min datters skolegang som koster 60.000 i halvåret.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor jeg er singel. Bare 280' inn her. Må skaffe meg en mann.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor jeg er singel. Bare 280' inn her. Må skaffe meg en mann.

Jepp. Gift deg oppover som alle andre.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje prioritere andeledes? :klo:

Jeg tjener ca 800.000 i året, og har ikke noe problem med å betale min datters skolegang som koster 60.000 i halvåret.

Jepp.

Du har en datter, og vi har fire. Hvem av dem mener du at vi skal prioritere bort? :ler:

• Liker 6
Gjest loren
Skrevet

Jeg er alene om inntekten nå, 260 000 tjente jeg i fjor, det er da som student med jobb ved siden av.

Øker til rundt 400 000 fra høsten, litt i underkant vil jeg tro, med muligheter for tillegg.

Når jeg flytter Sammen med kjæresten min vil vi ha i underkant av en million tilsammen, for meg er det helt utrolig mye penger!

AnonymBruker
Skrevet

Herregud, alle tjener 1-2 millioner tilsammen???

Jeg trodde normalen var 600-800 000!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Han ligger på rundt 7-800 000 og jeg ligger på ca 340 000

Håper å gå opp i lønn fra neste år. Vi ar to biler, hus og har det greit, men selvsagt hadde det vært behagelig om jeg tjente mer og dermed fikk vi mer penger til sparing og ferier.

AnonymBruker
Skrevet

Rimelig langt under de fleste her... vi har vel ca 600 000 kr totalt i året.

Skrevet

Jeg er student, og får ca. 6000 av lånekassa hver måned. I tillegg jobber jeg litt, og tjener ca. 3500,- Samboer er lærling og får ca. 11000 i måneden, så 20 5000 tilsammen :)

AnonymBruker
Skrevet

300 på meg, han tjener 800.

Men han betaler alle utgifter utenom huslånet, som jeg tar med min. Fin fordeling.

AnonymBruker
Skrevet

Hva i alle dager jobber deres partnere med siden de fleste her har 800 000 - 1 mill??????

Er dere alle med i norsk versjon av The Real Housewives? :skratte: :skratte:

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er alenemor og får 396.000 i året! :)

Jobber ikke mer enn en liten deltidsjobb. Takk Gud for stønader. :)

AnonymBruker
Skrevet

Hva i alle dager jobber deres partnere med siden de fleste her har 800 000 - 1 mill??????

Er dere alle med i norsk versjon av The Real Housewives? :skratte: :skratte:

Min samboer er selvstendig næringsdrivende, har et par firmaer. Tidligere idrettsutøver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...