AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #1 Skrevet 27. mars 2012 Hei! Jeg bare lurte på om det går bra og trene styrke for så å jogge ca 20 minutter, eller "ødelegger" man musklene da? Bør jeg heller ta styrketrening og jogging på forskjellige dager? På forhånd takk for svar!
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #2 Skrevet 27. mars 2012 Det går som regel helt fint, spesielt for vanlige folk (imotsetning til toppidrettsutøvere), men om man vil ha maks utbytte lønner det seg å holde de til hver sine dager. Evt trene styrke først og så kondisjon etterpå, dersom det er styrketreningen som er viktigst (eller motsatt).
Gjest Rastl0s Skrevet 27. mars 2012 #3 Skrevet 27. mars 2012 Går fint det, men du bør da ha i litt raske karbo og proteiner med aminosyrer før du jogger. For optimalt utbytte av styrke treningen og for å ikke tære på muskler. Du bør heller ha styrke og kondisjon på separate dager eller ha flere timer mellom så du rekker å "lade opp" igjen.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #4 Skrevet 27. mars 2012 Tusen takk for svar! Så om jeg f.eks trener styrke nå med et stort glass sjokolademelk etterpå, og jogger 6 timer senere skulle det gå fint? Hehe mye å sette seg inn i når man begynner å trene
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #5 Skrevet 27. mars 2012 Tusen takk for svar! Så om jeg f.eks trener styrke nå med et stort glass sjokolademelk etterpå, og jogger 6 timer senere skulle det gå fint? Hehe mye å sette seg inn i når man begynner å trene Jepp det går nok helt fint! Husk å spis sunn mat, og ikke minst nok mat.
Gjest Rastl0s Skrevet 27. mars 2012 #6 Skrevet 27. mars 2012 Høres bra ut, men mellom de 6 timene bør du få i deg 2-3 måltider Husk at proteiner er veldig viktig for å bygge muskler for å unngå å trene mot sin hensikt og at karbo og spesielt sunt fett er viktig for å fylle opp lagrene. Karbo og protein rett etter trening = viktig viktig. Kylling, fisk, havregryn er noe du bør spise mye av for eksempel. Og ikke glem frukt og grønt. Og jo... Vann... Veldig viktig for prestasjonen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå