Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Husker en masse ting jeg aldri i verden får bruk for (blant annet hele sangen: "Jeg er bjørnen Colargol" fra tidlig 80-tallet (?). Og bursdagene til klassekameratene mine i barneskolen. Og eldgamle telefonnummer som forlengst har gått ut på dato (6 sifrede :sjenert: ) til venner. Og mye annet totalt unyttig.

Men sliter for å huske div. passord på internett, pinkoder. Huskelapper overalt. Føler meg som en dust når jeg skal betale med kort på supermarkedet - og en enkel 4 sifret kode ikke har festet seg i hukommelsen. Og da hjelper det ikke at jeg kan synge hele Colargol-sangen.

Er hjernen full? Kan den tømmes? "refresh"? "restart"?

Endret av Dolce
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Omtrent det samme som er galt med hjernen min, tenker jeg. :fnise:

Jeg husker ting jeg aldri får bruk for, og glemmer ting som er viktige.

Jeg kaller det å ha høy dustefaktor, da de ubrukelige tingene plutselig kommer frem i en eller annen samtale og viser seg å være nyttig til ihvertfall én ting; underholdning. :fnise:

• Liker 2
Gjest Sitronmelisse
Skrevet

Lag en pinkode-sang! :plystre:

Skrevet

7020370000466 - strekkodetallet på lodderogn i plastboks (og nei, jeg har ikke lodderogn i hus, så denne husker jeg utenat :P)

alle tlf-numrene jeg kan i hodet, inkluderer nummeret til min tannlege for ti år tilbake og telefonnummeret til min første kjærestes foreldre.

140 - koden for slangeagurk i Meny, den gangen jeg jobbet der som fersk attenåring. :fnise:

• Liker 2
Gjest Applecore
Skrevet

Da jeg gikk i 6. klasse ba en av guttene i klassen meg om å huske sidetallet 74 for å bevise hvor god hukommelsen min var.....

Teksten på alle sangene på det første Smurfehits-albumet husker jeg og (Klaaatreesmurfen, jeg er klaaatreesmurfEEEn... *untz untz*) :murvegg:

Mistenker som TS at all den ubrukelige informasjonen har tatt opp all plassen i hjernen! :sur:

• Liker 1
Skrevet

Husker en masse ting jeg aldri i verden får bruk for (blant annet hele sangen: "Jeg er bjørnen Colargol" fra tidlig 80-tallet (?). Og bursdagene til klassekameratene mine i barneskolen. Og eldgamle telefonnummer som forlengst har gått ut på dato (6 sifrede :sjenert: ) til venner. Og mye annet totalt unyttig.

Men sliter for å huske div. passord på internett, pinkoder. Huskelapper overalt. Føler meg som en dust når jeg skal betale med kort på supermarkedet - og en enkel 4 sifret kode ikke har festet seg i hukommelsen. Og da hjelper det ikke at jeg kan synge hele Colargol-sangen.

Er hjernen full? Kan den tømmes? "refresh"? "restart"?

Hva med å lage en pinkodesang, som en annen nevnte, med Colargol-melodien? :)

• Liker 1
Skrevet

det kunne vært verre. du kunne hatt min hjerne. jeg har hatt tilsammen 81 biler (bare der er jo noe galt), og jeg husker regnummerne på hver eneste en av dem. flere av dem kan jeg rammenummeret på også.

men klarte jeg noensinne huske bursdagen til exdamen? eller andre viktige datoer som feks når vi ble sammen? ikke f.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...