Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, jeg er en jente på 14 som ser ut som en gutt i ansiktet. jeg bruker sminke, men ser fortsatt ut som en gutt. hvordan se mer ut som en jente?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er vel strengt tatt ikke noe du kan gjøre, unntatt å bruke sminke som du allerede gjør.

Vær fornøyd med den du er :)

Endret av Cuddlegirl
Skrevet

På hvilken måte ser du ut som en gutt?

• Liker 1
Skrevet

Hvis du "bare" er 14 år er nok sjansene store for at du vil se mer kvinnelig ut etter hvert som du blir eldre:)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er garantert bare du som synes du ser slik ut. Mange andre ser deg som feminin og vakker. Selvtilliten avgjør mye om ens eget utseende, og man er sin egen største kritiker..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sikker på at du ikke ser ut som en gutt i ansiktet !

Du kan for eksempel dra til et parfymeri å spørre om hjelp, bruk øredobber og fiks håret ditt hver dag. Det er som regel ikke ansiktet som gjør at du ser ut som en jente eller gutt, men klesstil, håret ditt og væremåte. Kle deg litt ekstra fint, med typisk jentete klær, gjerne kjoler, skjørt, stramme jeans osv. fiks deg på håret, ikke sleng det opp i en topp, men rett det ut å ikke sett det opp, evt kan du kjøre en sideflette.

Hvilken sminke bruker du til hverdags? noen form for øyenskygge, foundation, solpudder, rouge?

Håper det hjalp litt i alle fall!:)

• Liker 1
Skrevet

Det er veldig vanskelig å gi deg helt konstruktive råd, når vi ikke kan se ansiktet ditt. Men sånn objektivt sett gir jo langt hår, noe i ørene + litt farget lipgloss et feminint preg.

Ellers har jeg lyst til å si til deg at ansiktet ditt på langt nær er ferdig utviklet ennå, så sjansen er stor for at ditt "guttefjes" vil komme til å forandre seg og bli mer kvinnelig de nærmeste årene framover. :lillesky:

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spørre hva som skiller et gutteansikt fra et jenteansikt? noen spesielle trekk vi jenter har som gutta ikke har eller omvendt? bortsett fra skjeggvekst kan jeg ikke se at det er noen spesielle trekk.

AnonymBruker
Skrevet

fiks brynene! enkelt og greit, dra til en salong og få hjelp til og fikse brynene det gjør så utrolig mye for hvordan et ansikt ser ut :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spørre hva som skiller et gutteansikt fra et jenteansikt? noen spesielle trekk vi jenter har som gutta ikke har eller omvendt? bortsett fra skjeggvekst kan jeg ikke se at det er noen spesielle trekk.

Ja, brynene, spesielt yttersiden, på menn sitter lengre ned på ansiktet enn på kvinner generelt + at de mer rett. Dessuten har menn ofte kraftigere og bredere kjeve/hake, smalere øyne og lengre/bredere nese. En annen forskjell er at kvinner ofte har mindre avstand mellom overleppen og nesen. Itillegg er runde kinnbein mer feminint enn kantete/skarpe kinnbein som man finner oftere hos menn.

Grunnen til at jeg vet dette er fordi jeg tegner ansikter :P

Skrevet

Jeg syntes selv jeg så ut som en gutt gjennom hele ungdomsskolen, jeg hadde veldig markerte trekk (var veldig tynn), hadde heslige øyenbryn, stor nese og eneste feminine var store lepper som ble overskygget av alt annet. Etterhvert la jeg på meg, sånn man jo nå gjør i tenårene, og jeg har nå et mye mykere,plumpere ansikt, nesen virker mindre og passer med resten av trekkene, brynene er nappet, og både øyne leppene er store - føler meg ganske så feminin nå.

Så, for å komme med faktiske tips, så ville jeg fått brynene nappet som noen her nevner. Kanskje få lengre hår? Hos meg vokste selvtilliten i samsvar med hårlengde, og det er få ting som er mer feminint enn langt swooshende (sunt) hår :P få litt frisk farge i leppene og kinnene, av typen at du nettopp har vært ute i snøen og så kommet inn-rødfarge.. Hår, bryn og frisk hud og lepper er det jeg synes er det viktigste å fremheve for min del ihvertfall- hjelper lite med sminke hvis man ser syk ut. Hvis du vil ha konkrete eksempler, er MAC posey kremblush fantastisk fin på leppene (og så varer den jo evig, trenger så lite om gangen...) og på leppene clarins instant lip perfector i 01 rose shimmer - denne gjør også at leppene ser litt fyldigere ut og disse går kjempefint sammen.

vet ikke hvilke farger du har, men her med både mørkt og lyst hår

http://www.lisaeldridge.com/file-uploads/medium/minimal-pink-poster-.jpg

http://3.bp.blogspot.com/_WyYeucv52vg/TUsuk0ml-oI/AAAAAAAAB64/o_-rR3K0A44/s1600/pink+blush.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...