symre Skrevet 24. mai 2002 #1 Del Skrevet 24. mai 2002 Hei! Har noen erfaringer med hvordan det er å ha pappaen boende på sykehuset de første dagene etter fødselen? Selv skal jeg føde på Ullevål, der det er fødselshotell. Kjæresten min er litt usikker, tror jeg, om han egentlig har lyst til å være der hele tiden. Tror egentlig han gruer for både fødsel og barsel, og nok kunne tenke seg en liten pause midt oppi alt sammen... og kanskje er det greit for begge parter? Man vil kanskje være litt alene, få sove og hvile ut de første dagene etter fødselen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyanna Skrevet 24. mai 2002 #2 Del Skrevet 24. mai 2002 Jeg har ikke erfaring, men sånn tenker jeg på det (skal også føde på Ullevål): Grunnen til at jeg valgte Ullevål var akkurat det at pappaen kunne være der. Både for å bli kjent med babyen, og for å kunne avlaste litt. Men vi er så heldige at vi bor nær, så om det blir mye for en av oss eller begge, så kan han stikke hjem for en natt, eller bare ta en pause en ettermiddag. Det er jo veldig lett å ta det som det kommer. For eksempel valgte en venn av meg å ta en kveld og natt hjemme, og bruke den til konjakk og sigar- feiring med kompisene. Jeg tror det er lurt å være fleksibel og ta det som det kommer. Man vet jo aldri hvordan man reagerer. Når har du termin, forresten? Jeg har i september.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
symre Skrevet 24. mai 2002 Forfatter #3 Del Skrevet 24. mai 2002 Hei igjen! Har ikke engang tenkt på at han jo bare kan stikke hjem en kveld eller natt, hvis han har lyst til det!!! Selvsagt! Vi bor også like i nærheten, så det er helt uproblematisk. En kveld med gutta er sikkert skjønt oppi det hele!.. Jeg har termin 23 juli - bare to måneder igjen! Gleder meg masse, er ikke redd for fødselen, bare veldig spent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frøken Dings Skrevet 25. mai 2002 #4 Del Skrevet 25. mai 2002 Jeg fødte på Ullevål i februar og hadde mannen min med på hotellet. Den første natta tilbrakte jeg og barnet på barselavdelingen, så da dro mannen min hjem. Mine erfaringer med hotellet er positive. Syns det var deilig å ha mannen min der hele tiden, han hentet mat til meg når jeg ikke orket å gå ut av rommet, og vi fikk vært sammen alle tre i fred og ro. Tok i mot besøk når vi følte for det, og kastet ut gjestene når vi var trette. Og mannen kan jo som dere sier dra hjem og hvile, men det spørs hvor mye hvile han får da. Man er ganske "rusa" de første dagene etter en fødsel! Lykke til,12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 27. mai 2002 #5 Del Skrevet 27. mai 2002 Fordi mitt svangerskap hadde små "komplikasjoner" på slutten fikk ikke vi lov til å benytte oss av det som tilsvarer hotellet på vårt sykehus....jeg synes det var KJEMPE trist hver kveld når han måtte reise, og ønsket at han hadde kunnet være der hos meg hele tiden.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miro Skrevet 28. mai 2002 #6 Del Skrevet 28. mai 2002 Hei, Jeg er glad for at mannen min ikke kan være der hele tiden. Og han er ihvertfall glad for at han ikke trenger å være der hele tiden. Jeg tenkte på Ullevål da søknaden om sykehusplass skulle sendes inn, men jeg er glad for at vi ikke valgte det. Vi valgte Bærum i stedenfor da rett og slett man ikke kan ha pappaen til overnatting. Jeg tror de første timene etter at jeg har født er godt at vi er sammen, så tror jeg det rett og slett er deilig at han kan dra hjem og jeg kan få tid til å slappe av alene og få sovet litt. Han kan dra hjem få suge til seg inntrykk, sove litt, slappe av alene. Han får tid til å forberede seg, han kan få litt tid til å gråte litt og føle på seg. Rett og slett tid for seg selv etter det store han har vært med på. Og så kan man ikke glemme cognac og sigarkvelden med kompisene. Deretter kan han gjøre istand hjemme til vi skal komme hjem. Vi får nok av tid til å være sammen når jeg kommer hjem fra sykehuset. Jeg tror de få dagene man ligger på sykehuset er positivt for begge hvis mannen ikke er der 24 timer i døgnet. Det kan man glede seg til å være når man skal hjem fra sykehuset. Men det er min mening:-) Hilsen Miro:-) (med termin i august/september) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
symre Skrevet 29. mai 2002 Forfatter #7 Del Skrevet 29. mai 2002 Ja, jeg har også tenkt at det kan være fint å få litt tid alene. Skjønner godt dine argumenter, Miro. For min del tar jeg det litt som det kommer. Blir stadig mer overbevist om at jeg i alle fall ikke kommer til å holde ham tilbake for å bli på sykehuset! Godt å få summa seg litt på egenhånd, for oss begge. Men mellomtingen er kanskje fin, at han er der litt, og så drar hjem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå