Gå til innhold

Noen her som har solgt gull?

Gjest Koala Lompa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg solgte en gullring og et kjede. Tror det var gullvekten.no, men husker ikke helt eksakt. Gikk som en drøm. Veide det først selv. Sendte det inn og fikk tilbakemelding om vekt og verdi. Dersom jeg godtok så svarte jeg ja og dersom ikke så fikk jeg det tilbake.

Svarte ja og fikk penger på konto etter kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis jeg skulle gjort noe sånn ville veid gullet, og tatt bilde av gullet på vekten sånn at antall gram synes.

Jeg vet om noen som ble forsøkt lurt på det groveste, men som da selvfølgelig visste akkurat hva de hadde sendt inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere butikker i Bjørklundkjeden som nå har startet å kjøpe gull, etterhvert skal alle butikker kunne kjøpe over disk. Så ta kontakt med Bjørklundbutikkene nær deg (om det finnes) og hør om de har startet med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har hørt at man bør vente, for prisen på gull er så lav nå. Har også hørt at det er gullsmedforretninger som betaler minst for gull. Men vet ikke hvor vidt dette er sant da. Men leste det i avisen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk til Gull Adam som hadde stand på et hotell i nærheten. Jeg leverte gammelt gult gull som jeg vet at jeg aldri ville bruke igjen. Jeg fikk 6 400,- for alt sammen. Representanten deres virket både samvittighetsfull og kunnskapsrik, og jeg kunne følge med på alt hun målte og gjorde.

Og det fineste var at da fikk jeg anledning til å kjøpe noe til meg selv som jeg har ønsket meg lenge, en ring i hvitt gull med perle og to bittesmå diamanter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har hørt at man bør vente, for prisen på gull er så lav nå. Har også hørt at det er gullsmedforretninger som betaler minst for gull. Men vet ikke hvor vidt dette er sant da. Men leste det i avisen. :)

Her ser dere statistikken gullbrev operer etter ihvertfall :) Så at det er veldig lavt er litt feil å si. Gull varierer fra dag til dag, og nå er den ned med 4% den siste måneden. Men hvis man ser på langtidsperspektiv har gullprisen økt med over 13% på 1 år

http://www.kitco.com/gold.londonfix.html.

Men det er jo klart, hvis man følger statistikken vil det være lurt å vente et par år siden prisen på gull bare øker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...