Sjokolademusa Skrevet 27. mars 2012 #1 Skrevet 27. mars 2012 Noen som har prøvd oil cleansing method? Har bare hørt litt om den, så fortell!!!
Gjest Nanne70 Skrevet 27. mars 2012 #2 Skrevet 27. mars 2012 Jeg har prøvd den sånn delvis, dvs - jeg gjør det bare annenhver kveld fordi jeg synes det er for tidkrevende å gjøre det om morgenen. Det virker som om huden min blir veldig ren og glatt(jeg har normal/fet blandingshud), og fordi man skal holde på en stund med å massere inn oljen (minst 5 min), så får man en veldig fin glød. Flere hevder at de kunne slutte med fuktighetskrem etter å ha brukt denne metoden en stund, men det gjelder så langt ikke for meg, jeg føler meg litt stram i maska rett etterpå. Det har nok noe å gjøre med kombinasjonen av varmt vann og castorolje, som er en av de anbefalte ingrediensene pga de rensende egenskapene. Du kan blande din egen olje og prøve deg fram, jeg bestilte en ferdigblandet herfra. Framgangsmåten er som følgende: Væt en ren vaskeklut med så varmt vann som du klarer, vri den opp og legg den over ansiktet en stund for å åpne porene. Ta ca. 1/2 ts olje og varm den opp i håndflaten før den påføres ansiktet. Massèr inn oljen med sirkulerende bevegelser, 5-10 minutter. Etter en stund vil du muligens oppleve at oljen kjennes "kornete", dette er visstnok urenhetene som frigjøres fra porene og løses opp. Skyll opp kluten i varmt vann, bruk igjen så varmt vann som du klarer for tørke vekk resten av oljen fra ansiktet. Når huden ikke føles oljete mer, kan du avslutte med kaldt vann for å lukke porene, før du evt. påfører fuktighetskrem. Det er forøvrig anbefalt at du bruker en ny, ren klut for hver gang. Her er en innholdsrik og informativ artikkel om OCM: http://www.crunchybetty.com/nitty-gritty-on-the-oil-cleansing-method Håper dette var til hjelp, lykke til!
SoftKitty Skrevet 27. mars 2012 #3 Skrevet 27. mars 2012 Her er en bloggpost om en jente som hadde dårlige erfaringer: http://majahuse.com/granola-fail-the-oil-cleansing-method/
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #4 Skrevet 27. mars 2012 Jeg har også prøvd på ocm, men det fungerte ikke i det hele tatt. Fikk flere urenheter av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå