Gå til innhold

Laseroperasjon av øynene-anbefaling av klinikk

Kira27

Anbefalte innlegg

Hei,

har så godt som bestem meg for å laseroperere øynene mine (har -2,5 og skjeve hornhinner), og aller viktigst for meg er å finne en bra klinikk/kirurg som kan utføre dette.

Vil gjerne høre fra dere hvilke erfaringer dere har med klinikkene dere har benyttet dere av og hvorfor dere vil anbefale/ikke anbefale meg å bruke den klinikken.

Siden jeg bor i Oslo er jeg mest interessert i klinikkene i Oslo og omeng.

Vurderer å benytte Argus Øyeklinikk, er det noen her inne som har benyttet de og har erfaringer å dele ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mannen min brukte Argus, ble operert i høst. Han er dødsfornøyd, og hadde samme styrke som deg. Det virket ikke som om det var alt for vondt og han kunne jammen meg se samme dag. Vanvittig at det går an å gjøre sånt. Venninnen min gjorde det samme sted for 3 år siden, derav ble Argus valgt av mannen min også.

Vil anbefale deg å ta operasjon snart, for du blir sensitiv til lys i 3-5 uker, så da er det jo greit å gjøre det før sommern kommer.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg vil be deg ha i bakhodet er at du kan få arr på øynene, og at synet ikke nødvendigvis blir perfekt da.

Jeg ble operert gratis på Haukeland. Hadde -6.75 og -7.25 i tillegg til skjeve hornhinner. I førsten hadde jeg perfekt syn, men nå er jeg litt nærsynt på det ene øyet, og litt langsynt på det andre. Den lasertypen legen brukte på meg er skiftet ut med en ny i dag, så jeg vet ikke hvor stor risiko det er for arrdannelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte Norsk Synskirurgi på Majorstua, og var veldig fornøyd. Merket ikke noe til den lysfølsomheten som Imax skriver om, men man regagerer vel forskjellig....

Jeg hadde helt perfekt syn tre-fire timer etter operasjonen, og har ikke hatt noen problemer i ettertid. Er nå snart halvannet år siden jeg ble operert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt nyoperert (på fredag) hos Norsk Synskirurgi (på Hamar, men det er de samme som holder til på Majorstua).

Jeg er veldig fornøyd så langt. Kjapp og dyktig behandlling og fin oppfølging. Jeg ser ikke perfekt ennå, men jeg hadde -8 på begge øynene, så det vil ta meg minst ei uke før øynene har gått seg til... men jeg så på tv første kjvelden altså, så det er ikke veldig dårlig :wink:

Første dagen var jeg vannvittig lysfølsom, men fra lørdag var ikke det noe stort problem. Nå ser jeg veldig dårlig i lite lys (dårlig mørkesyn), men det er en bivirkning jeg må regne med en periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at dere har positive erfaringer både med Argus og Norsk Synskirurgi :D Har vært inne på nettsidene til begge klinikkene og greier ikke å bestemme meg for hvem jeg bør bruke. Man er jo naturlig litt skeptiske når man vet at det er øynene man skal "tukle" med.

Hvordan føler dere at servicen og oppfølgingen har vært på de forskjellige klinikkene ? Opererte dere ett eller begge øynene samtidig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

I februar er det 2 år siden jeg tok øyeoperasjon hos Argus og jeg er strålende fornøyd. Nå hadde jeg dårlig syn og det ble en helt ny verden/liv for meg. Det er ufattelig deilig.

Jeg er veldig fornøyd med Argus :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Hvordan er det med nattesynet etter en slik operasjon?

Kan man begynne å bruke linser igjen dersom det skulle bli nødvendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...tre for Argus og to for Norsk Synskirurgi...vanskelig valg :-?

Høres jo ut som om alle var fornøyd med resultatet, så da lurer jeg på hvordan service dere fikk ellers med tanke på oppfølging og støtte før og etter operasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den prisen stemmer nok ganske bra dessverre...prisene ligger normalt på 30.000kr og oppover. Ser at enkelte klinikker tilbyr andre priser (bl.a. Norsk Synskirurgi har kampanjepriser i Trondheim, og Synslaser i Tromsø og Trondheim tilbyr lavere priser hvis du ikke trenger etterkorrigering etter første operasjon).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan føler dere at servicen og oppfølgingen har vært på de forskjellige klinikkene ? Opererte dere ett eller begge øynene samtidig ?

Servicen har vært god og jeg har vært fornøyd. Fikk time raskt både til forkontroll og operasjon. Er litt misfornøyd med opplegget på selve klinikken. Mye spørsmål og "hva var det du var her for igjen...?"

Syns det virka litt rotete, men legen var utyrolig proff, tok seg tid, svarte på spørsmål og var dyktig på alle måter så han kunne ikke vært bedre.

Jeg opererte begge øynene på en gang og det gikk helt greit. Det blir snart ei uke siden og jeg har vært på jobb siden mandag uten problemer. Kjenner at jeg blir litt mer sliten enn vanlig ettersom jeg ikke ser helt skarpt til alle tider ennå (det tar ei drøy uke med tilvenning når du har sett så dårlig som jeg gjør..) o9g mørkesynet mitt er helt håpløst :ler:

Jeg ser ikke en døyt i mørket/veldig dårlig lys, foreløpig, men dette vil rette seg om et halvt års tid (eller mindre).

Prisen - jepp 15.000 pr øye :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, Imax og Moniica :)

Lurte på hvordan service dere fikk ellers med tanke på oppfølging og støtte før og etter operasjonen hos Argus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående prisen: Jeg har sett hvertfall to forskjellige annonser hvor du kan betale en sum i måneden istedet - ca rundt 350 tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opererte meg hos Norsk Synskirurgi, og er ikke 100% fornøyd.

For det første synes jeg ikke oppfølgingen er god nok ("kom innom når det passer deg", "hva var det nå du hadde gjort igjen?", "det er ikke vits i å spørre så mye, det går bra uansett") og flere av samme typen.

I tillegg er jeg lysømfintlig, har dårlig mørkesyn, og har glidd tilbake til -0,75 på begge øynene (hadde -6 når jeg opererte). Det er nå vel tre år siden jeg opererte.

Men det var jo sinnssykt deilig å for første gang på mange år finne badet uten hjelpemidler og uten å knuse minst to tær på veien, om jeg våkna om natta og måtte på do da... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Litt sent svar kanskje, men her kommer det.

( Har sent deg en pm også )

Jeg er veldig fornøyd med Argus. Jeg var ganske nervøs da jeg ringte og bestilte prøvetime .... ( æææ tør jeg dette ) men legen var kjempe hyggelig. Han fortalte om selve operasjonen og alt med ( hva som kan gå galt, viste med tegninger hva som skjer under operasjonen , og masse annet )

Jeg dro hjem og tenkte litt til før jeg ringte og bestilte time. Fikk time veldig fort og tok med 2 dager fri fra jobben.

Man er selvsagt ganske nervøs, men legen og hjelpesøster var hyggelig og fortalte masse. Før operasjonen var det en omfattende undersøkelse og man hadde forsatt mulighet til å trekke seg. Selve operasjonen gikk greit, samboer var med inn men fikk ikke holde meg i hånda ( hjelpesøster holdt meg i hånda, det har nok noe med at de skal passe på at du ligger rolig ) Legen fortalte hva han gjorde og ting var fort over.

Var på kontroll dagen etter og legen lurte masse på hvordan jeg hadde det og var en sikkelig hyggelig kar.

Nå er jeg med i et forskningsprosjekt så hvordan den vanlige oppfølgningen er etter kontrollen dag derpå vet jeg ikke.

Jeg synes alle menneskene jeg snakket med var hyggelig og flinke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endelig tatt steget, og har nå bestilt meg time til forundersøkelse hos Argus :D Er en smule nervøs...dessverre tar det ca. 1 mnd før jeg får time til forundersøkelse da de har stor pågang...håper det ikke tar like lang tid før jeg får operasjonen hvis jeg viser meg som en egnet kandidat.

Takk for all støtte og informasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endelig tatt steget, og har nå bestilt meg time til forundersøkelse hos Argus :D Er en smule nervøs...dessverre tar det ca. 1 mnd før jeg får time til forundersøkelse da de har stor pågang...håper det ikke tar like lang tid før jeg får operasjonen hvis jeg viser meg som en egnet kandidat.

Takk for all støtte og informasjon :)

Ønsker deg lykke til. :D

Nå er det fire mnd siden jeg opererte. Jeg fikk ikke ta laser, da hornhinnen var for tynn. Så jeg fikk kunstig linse inn på øyet. Det er en ny verden nå. Jeg hadde -8,75. Jeg tok operasjonen på Bergen synsenter, og er kjempe fornøyd. Fikk dekket operasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...