Gjest Huskatta Skrevet 27. mars 2012 #1 Skrevet 27. mars 2012 Jeg leverte brevet på lørdag på posten og var da klar over at den ikke ble sendt før på mandag. (i går) Når jeg nå sporer brevet ser jeg at den ennå ikke er sendt. Er posten bare treg med oppdateringer eller er den virkelig ikke sendt ennå? Noen som vet?
Solbærsaft Skrevet 27. mars 2012 #3 Skrevet 27. mars 2012 Posten er trege. Har sendt ting på en tirsdag kveld. Visste at den ikke ville bli sendt før onsdag. Onsdagen gikk, torsdagen gikk og først fredag morgen ble den sendt fra mitt lokale postkontor (i Oslo). Hun som skulle ha brevet fikk det ikke på sitt postkontor før onsdagen uken etter. Brevet hadde helgestopp på sorteringssentralen fra fredag - mandag.... Håpløst!
Gjest Huskatta Skrevet 27. mars 2012 #4 Skrevet 27. mars 2012 Huffda. Det er viktig at brevet kommer frem før april mnd. Det hørtes slett ikke bra ut.
Gjest _Blomsten_ Skrevet 28. mars 2012 #5 Skrevet 28. mars 2012 Posten et ofte trege, og noen ganger kommer ikke brev frem i det hele tatt. Opplever ofte at pakker blir sendt feil eller ikke kommer frem.
nøtta Skrevet 28. mars 2012 #6 Skrevet 28. mars 2012 Jeg jobber i posten, (eller, post i butikk da..) og hos oss blir ikke posten sendt før fire om dagen, så det kan hende det bare har stoppet opp en plass, og ikke kommet til godssenteret før ut på dagen etter, (altså i går..) og rek. brev tar 3-5 dager, som er noe lengre enn et vanlig brev ville tatt..
Solbærsaft Skrevet 28. mars 2012 #7 Skrevet 28. mars 2012 Jeg jobber i posten, (eller, post i butikk da..) og hos oss blir ikke posten sendt før fire om dagen, så det kan hende det bare har stoppet opp en plass, og ikke kommet til godssenteret før ut på dagen etter, (altså i går..) og rek. brev tar 3-5 dager, som er noe lengre enn et vanlig brev ville tatt.. Trist om posten innad opererer med at rekommandert brev tar 3-5 dager når posten opplyser på sine nettsider at rekommandert brev tar 2-3 virkedager. Brevet TS sendte bør derfor komme frem til mottaker i løpet av i dag. Brevet jeg sendte for en stund tilbake burde ha kommet frem på en fredag og ikke onsdag (8 dager etter at brevet ble levert inn på postkontoret!) http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/brev-og-frimerker/rekommandert-brev "Fremsendingstid I Norge: 2-3 virkedager. "
Gjest Huskatta Skrevet 28. mars 2012 #8 Skrevet 28. mars 2012 (endret) Jeg jobber i posten, (eller, post i butikk da..) og hos oss blir ikke posten sendt før fire om dagen, så det kan hende det bare har stoppet opp en plass, og ikke kommet til godssenteret før ut på dagen etter, (altså i går..) og rek. brev tar 3-5 dager, som er noe lengre enn et vanlig brev ville tatt.. Hei. Det er jo rart da. Betale 128,- for å sende et rek. brev og så tar det lenger tid før det kommer frem? Status pr. nå er at brevet fremdeles ligger på posten der jeg leverte det. Jeg vet at brevet ikke sendes strake veien til mottakers postkontor men det er jo ikke registrert noen plasser? Endret 28. mars 2012 av Huskatta
Gjest Huskatta Skrevet 28. mars 2012 #9 Skrevet 28. mars 2012 Trist om posten innad opererer med at rekommandert brev tar 3-5 dager når posten opplyser på sine nettsider at rekommandert brev tar 2-3 virkedager. Brevet TS sendte bør derfor komme frem til mottaker i løpet av i dag. Brevet jeg sendte for en stund tilbake burde ha kommet frem på en fredag og ikke onsdag (8 dager etter at brevet ble levert inn på postkontoret!) http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/brev-og-frimerker/rekommandert-brev "Fremsendingstid I Norge: 2-3 virkedager. " Hei. Hmm, da er det ikke fremme før i dag eller i morgen. Jeg regner med at brevet ble sendt herfra på mandag.
nøtta Skrevet 28. mars 2012 #10 Skrevet 28. mars 2012 Det har alltid vert 3-5 dager, men det er dumt viss det blir gitt forskjellige opplysninger... har vert med å mange prisforskjeller også, kunder som kommer og er fast bestemt på at hva prisen skulle vært, også harmonerer den overhode ikke med hva jeg kommer frem til... men, det er vel ofte noe tull med posten føler jeg... Et vanlig A-post brev tar 1-3 dager, og rek. tar lengre tid enn vanlig A-post, gjorde iallefall det før, så er rimelig sikker på at det egentlig skal være 3-5 dager.. av og til mer, av og til mindre.. dette variere jo ofte..
Gjest Huskatta Skrevet 28. mars 2012 #11 Skrevet 28. mars 2012 så er rimelig sikker på at det egentlig skal være 3-5 dager.. av og til mer, av og til mindre.. dette variere jo ofte.. Ja, dette ble man klok av. Jeg får bare vente da. Håper mottaker har fått det til fredag da. Takk for svar.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #12 Skrevet 28. mars 2012 Nå er det ei stund siden vi hadde Post i butikk hos oss, men hvis jeg ikke husker feil, så er framgangen ved Rekommandert brev slik: 1. brevet leveres inn, kunden betaler og får kvittering. 2. brevet scannes innlevert og legges i en egen pose sammen med annen rek. post. 3. sjåføren som henter posten i Pib'en kvitterer på ei liste for at h*n har mottatt x antall poser med rekommanderte brev. 4. brevet scannes når det ankommer sorteringsterminalen (f.eks. i Bergen). 5. brevet går videre til postkontoret/Pib'en der mottaker skal hente det. 6. brevet scannes ankommet. 7. mottaker får hentelapp i postkassen/postboksen. 8. mottaker henter brevet, brevet blir scannet utlevert. Når brevet blir scannet et sted i systemet, så kommer oppdateringen automatisk på sendingssøket på nettsidene. Men jeg har selv opplevd at en sending har stått som innlevert på nettsidene helt til jeg plutselig har fått hentemelding. Så det kan nok skje at brevet ikke blir scannet f.eks. på terminalen, og så dukker det opp hos mottaker etter et par dager. Det du betaler for når du sender rekommandert, er sporingen og at brevet er forsikret opptil en viss verdi.
Gjest Huskatta Skrevet 28. mars 2012 #13 Skrevet 28. mars 2012 (endret) Nå er det ei stund siden vi hadde Post i butikk hos oss, men hvis jeg ikke husker feil, så er framgangen ved Rekommandert brev slik: 1. brevet leveres inn, kunden betaler og får kvittering. 2. brevet scannes innlevert og legges i en egen pose sammen med annen rek. post. 3. sjåføren som henter posten i Pib'en kvitterer på ei liste for at h*n har mottatt x antall poser med rekommanderte brev. 4. brevet scannes når det ankommer sorteringsterminalen (f.eks. i Bergen). 5. brevet går videre til postkontoret/Pib'en der mottaker skal hente det. 6. brevet scannes ankommet. 7. mottaker får hentelapp i postkassen/postboksen. 8. mottaker henter brevet, brevet blir scannet utlevert. Når brevet blir scannet et sted i systemet, så kommer oppdateringen automatisk på sendingssøket på nettsidene. Men jeg har selv opplevd at en sending har stått som innlevert på nettsidene helt til jeg plutselig har fått hentemelding. Så det kan nok skje at brevet ikke blir scannet f.eks. på terminalen, og så dukker det opp hos mottaker etter et par dager. Det du betaler for når du sender rekommandert, er sporingen og at brevet er forsikret opptil en viss verdi. Hei. Ok, takk for svar. Vet du når brevet er regnet som "mottatt". Er det når mottakeren får hentemld eller når mottaker sitter med brevet i hånda? Hva hvis mottaker venter 1 uke eller så etter at hentemld har kommet før h*n henter brevet? Og hva hvis mottaker IKKE henter ut brevet? Har en frist skjønner du. Endret 28. mars 2012 av Huskatta
Solbærsaft Skrevet 28. mars 2012 #14 Skrevet 28. mars 2012 Et brev regnes som mottatt når den er tilgjengelig for mottakeren. Om brevet da ligger på postkontoret eller i postkassa til vedkommende er da likegyldig (men det er lettere å bevise når den kom frem på postkontoret). Man får gjerne ikke beskjed om at brevet har kommet før 1-2 dager etter at det har kommet til postkontoret. Jeg har stadig vekk fått sporingsnr fra der jeg har bestilt noe. Ser at det jeg har bestilt er på postkontoret tirsdag morgen. Jeg heter på tirsdag ettermiddag. På torsdag får jeg plutselig hentemelding... Posten burde gjøre om sidene sine dersom det er riktig at rekommandert tar 3-5 virkedager. Det er jo direkte feil å si 2-3 virkedager når dette ikke er reellt og posten selv opererer med andre frister.
Gjest Huskatta Skrevet 29. mars 2012 #15 Skrevet 29. mars 2012 ENDELIG! Brevet har landet. Takk for svar dere.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå