Gå til innhold

Mødre er fritt vilt her på KG

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har lagt merke til at mødre, å spesielt enslige mødre er fritt villt her inne, å lurer på hvorfor så mange synes det er greit å hakke på de. Det gjelder selvsagt ikke alle som svarer, men mange.

Kan jo nevne noen eksempler her;

1.

Mor og far har planlagt konfirmasjon for datteren. Stemor kommer inn i bildet. Stemor legger plutselig helt nye planer ang konfirmasjonen. Mor blir overkjørt.

Mange av svarene her er at mor bare skal være glad for at stemor bryr seg. De tenker ikke på at i planene til mor og far, lå det kanskje også tradisjoner som de ville bruke på konfirmasjonen.

Tenker dere ikke på at en konfirmasjon er en spesiell begivenhet? Ikke bare for konfirmanten, men også for foreldrene. Selvsagt er det da sårende om det plutselig kommer en 3. person å snur helt om på det opprinnelige opplegget.

2.

Mor har eneansvaret for datteren siden far aldri har hatt interesse for ungen å heller ikke kontakt.

Datteren skal konfirmeres å i den forbindelse vil mor lage en fin og minnerik konfirmasjon. Hun vil derfor at far også skal være med på å dekke sin halvdel - noe han er pliktig til.

Her svarer faktisk noen (få heldigvis) at de hadde aldri gjort seg så små at de hadde krevd far for penger hvis han ikke tidligere hadde vist interesse.

Til dere; far er faktisk pliktig til å være med å dekke den type utgifter, uavhengig av samvær. Man skal ikke slippe unna sitt økonomiske ansvar selv om man er så lite voksen og egoistisk å ikke har kontakt med sitt barn.

Dette er bare to av trådene her der jeg reagerer på at mødrene blir hakkekyllinger. Det finnes et hav av tråder der mødre blir hakket på, uansett hva problemstillingen er. Er det fordi at de er enslige mødre? Kan det være at de som "hakker" på de er bitre stemødre som skal få ut sin frustrasjon ett eller annet sted?

Heldigvis finnes det også mange fornuftige svar, ja de fleste svarene er ofte fornuftige.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

du har så rett,har ingenting mer å tilføye:)

• Liker 1
Gjest Mamma
Skrevet

Signerer denne ( og jeg er ikke alenemamma )

:)

• Liker 1
Skrevet

ja!

Skrevet

Sier meg enig i dette, noe av det som dukker opp på KG i forhold til dette, og andre personangrep, er direkte forkastelig og jeg synes det er pinlig at vi i et ellers ganske så opplyst land skal være så fordomsfulle. Og nei, jeg har ikke barn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

2.

Mor har eneansvaret for datteren siden far aldri har hatt interesse for ungen å heller ikke kontakt.

Datteren skal konfirmeres å i den forbindelse vil mor lage en fin og minnerik konfirmasjon. Hun vil derfor at far også skal være med på å dekke sin halvdel - noe han er pliktig til.

Her svarer faktisk noen (få heldigvis) at de hadde aldri gjort seg så små at de hadde krevd far for penger hvis han ikke tidligere hadde vist interesse.

Til dere; far er faktisk pliktig til å være med å dekke den type utgifter, uavhengig av samvær. Man skal ikke slippe unna sitt økonomiske ansvar selv om man er så lite voksen og egoistisk å ikke har kontakt med sitt barn.

Jeg er enslig mor og likevel mener jeg at det blir feil å kreve far for penger til utgifter for konfirmasjon hvis far ikke selv ønsker å bidra. Da ville jeg heller valgt er rimeligere konfirmasjonsselskap. Jeg dekket selv alle utgiftene til konfirmasjonen til våre barn. Vi hadde et enkelt selskap hjemme. Det hadde ikke vært bra for barna om det ble enda en konflikt med faren. Det går utover dem også.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enslig mor og likevel mener jeg at det blir feil å kreve far for penger til utgifter for konfirmasjon hvis far ikke selv ønsker å bidra. Da ville jeg heller valgt er rimeligere konfirmasjonsselskap. Jeg dekket selv alle utgiftene til konfirmasjonen til våre barn. Vi hadde et enkelt selskap hjemme. Det hadde ikke vært bra for barna om det ble enda en konflikt med faren. Det går utover dem også.

Mulig det går utover barna dine i ditt tilfelle, men i eksemplet du siterer til er det ingen samvær. Da går det ikke utover barnet i det hele tatt.

Synes heller ikke det er riktig at far skal slippe unna det han er pliktig til bare fordi at han selv ikke ønsker å gjøre sin plikt.

Skrevet

Jeg tror mye det er de/den samme personen som kommer med denne hetsen siden de fleste gjemmer seg bak anonym bruker eller er gjest.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror mye det er de/den samme personen som kommer med denne hetsen siden de fleste gjemmer seg bak anonym bruker eller er gjest.

Det er mye mulig, men selv om man poster anonymt kan man jo vise folkeskikk ;)

Gjest Milly
Skrevet

Jeg synes ikke mødre eller alenemødre er noe mer utsatt enn f.eks. stemødre på KG. Det er vel bare det at man kjenner skoen trykke mer i forhold til hvilken rolle man selv står nærmest.

Når det gjelder saken om "en stemor som kommer inn og snur oppned på konfirmasjonen" så er det vel flere av oss som mistenker at saken ikke er riktig så enkel. Mange av oss som er stemødre har jo opplevd selv at vi får skylda for det meste hvis noe ikke er helt perfekt i nyfamilien. Her kan det jo tenkes at far selv har ønsket en annerledes konfirmasjon, men ikke hatt råd eller mot til å stå imot mors planer før han fikk støtte av sin nye samboer. At en samboer er støttende er vel neppe noe galt? Men det vris fort til at samboeren er den som har snudd om på mannen, fordreid hodet hans osv.

Jeg har selv blitt utsatt for den type tenking mange ganger, både av stebarn og av deres mor. Det er min feil at far sier slik eller sånn, det er min feil at far ikke har råd, det er min feil at far krever endringer, det er min feil at far... Hvor mye makt tror folk egentlig at vi kvinner har over mennene? Kan det være der det ligger? At eksene husker at DE kunne fordreie mannens hode til å gjøre akkurat som det kvinnen vil, og så tror de at det er slik i det nye forholdet også? Hva med å vurdere om mannen i det nye forholdet har lært av sine feil og nå valgt en kvinne som støtter ham i hans valg istedet for å påvirke ham til å ta hennes valg?

Kan være verdt å tenke på.

Gjest Gjest
Skrevet

Kvinner like ofte å hakke på andre generelt, og spesielt på andre kvinner.

Biomødre hakker på stemødre og stemødre på biomødre, de barnløse hakker på mødre som ikke opptrer hensynsfullt i offentligheten, mødre hakker på barnløse som er "egoistiske" og ikke setter små barn over alt i verden, og de som ikke har nevnte kategorier å ri seg ut over, klager over andre mødre i barnehagen, eller hvordan de ansatte i barnehagen gjør jobben sin, eller på svigermor som blander seg for mye inn, eller tilbyr for lite barnepass.

Og alle som egentlig ikke er part i det de klager over, og bare klager fordi de synes andre kvinner ikke er like bra som dem selv, fletter inn eller avslutter kritikken med "men det er kanskje bare meg... :sjenert: "

Velkommen til KG :popcorn:

• Liker 2
Gjest Karma
Skrevet

Kvinner like ofte å hakke på andre generelt, og spesielt på andre kvinner.

Biomødre hakker på stemødre og stemødre på biomødre, de barnløse hakker på mødre som ikke opptrer hensynsfullt i offentligheten, mødre hakker på barnløse som er "egoistiske" og ikke setter små barn over alt i verden, og de som ikke har nevnte kategorier å ri seg ut over, klager over andre mødre i barnehagen, eller hvordan de ansatte i barnehagen gjør jobben sin, eller på svigermor som blander seg for mye inn, eller tilbyr for lite barnepass.

Og alle som egentlig ikke er part i det de klager over, og bare klager fordi de synes andre kvinner ikke er like bra som dem selv, fletter inn eller avslutter kritikken med "men det er kanskje bare meg... :sjenert: "

Velkommen til KG :popcorn:

Word , dessverre ...

Gjest O___o
Skrevet

Vel, uansett hva man måtte si og mene om alene/enslige mødre, blir man hudfletta og skjelt ut for å "bare rakke ned på andre" osv.

Det rare er at diskusjonene aldri handler om sivilstatusen til disse kvinnene - men heller de generelle problemstillingen/holdninger/verdier personen fremmer

Gjest Gjest
Skrevet

" alenemødre" har en tendens kynisk itnytte systemet, på bekostning av barnet, samfunnet og ikke minst far - og dermed blir de en gruppe det er naturlig å se på med et kritisk blikk her på et forum som KG.

Skrevet

Både mødre og bonus/stemødre/sett inn egnet navn syns jeg ofte blir angrepet i tråder. Det virker som en del ikke leser hva som står men går rett i strupen. Sånn som i konfirmasjonstråden der TS la bunaden i regnestykket men sa den kom utenom. Likevel fikk hun pes og atter pes på grunn av den pokkers bunaden. Hadde en del bare lest uten skylapper og med litt mer åpent sinn, og først og fremst ikke tatt alt så forbanna personlig, så tror jeg en del diskusjoner kunne blitt veldig fruktbare.

• Liker 1
Gjest Mirror
Skrevet

Jeg synes ikke mødre er spesielt utsatt på kg i det hele tatt. De som tror det er hårsåre. For det er akkurat like mye pes (kanskje til og med mer?) mot stemødre, fedre, svigerforeldre, overvektige, røykere osv.

Skal mødre være i en slags skjermet posisjon som skal bli behandlet mildere enn andre grupper?

Jeg synes at skal man først ta opp temaet "fritt vilt på KG" så synes jeg man må ta med at det er mange grupper som blir angrepet og tynet for hvem de er og hva de gjør. Sånn er det bare på nettforum. Det er IKKE spesielt knyttet til mødre/alenemødre. På tide å få hodet opp av sanda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...