Gå til innhold

Sletting av venner på facebook

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For min del hender det at jeg godkjenner nye "venner" når jeg for eksempel starter på ny skole, kurs ol. Da raser det plutselig inn med titalls nye "venner" og alle godkjenner hverandre fordi man på en måte vet hvem man er, har hilst og tror man vil holde kontakt. Så skjer ikke sistnevnte. Et par år senere husker jeg ikke engang hvem enkelte er, og da sletter jeg dem.

Så mine regler er:

- sletter dem jeg ikke husker hvem er

- sletter dem jeg vet jeg aldri kommer til å ha kontakt med igjen (feks noen jeg møtte på ferie i utlandet og som ikke engang bor i Norge)

- sletter dem som er slemme med meg (hadde en eks engang som plutselig begynte å baksnakke meg og sluttet og hilse på meg.. da var det ikke mye vits å la ham snoke i mine bilder.)

Her om dagen opplevde jeg likevel å ha blitt slettet av en som jeg faktisk VILLE ha der. En jeg for et par måneder siden var på date med og som selv viste interesse til å både legge meg til, be meg på tre dater og inntil for få uker siden "like" statuser og bilder av meg. Og så plutselig sletter han meg? Jeg vet at datingen vår gikk over i ingenting, men likevel? Det blir som å bokstavelig talt si: "jeg er så lite interessert nå at jeg ikke engang orker å snoke på profilen din og se bildene av deg poppe opp på wallen min." Altså mener jeg at det er direkte frekt når det er snakk om så kort tid og jeg legger merke til det sånn ca dagen etter at han gjør det. Når man bor i samme by og i tillegg risikerer å dumpe borti hverandre er det desto frekkere.

Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

dere datet..det funket ikke..hva er vitsen med å ha hverandre der da vis han ikke vil se alt som foregår? jeg har noen på lista mi som jeg har datet og vi har faktisk blitt venner i steden for helt greit å ha på lista men hvorfor skal jeg ha alle jeg har datet på vennelista mi på facebook?

så frekt-nei absolutt ikke!

• Liker 2
Gjest Spinell
Skrevet

...eller han har fått seg dame av den temmelig sjalu typen...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

dere datet..det funket ikke..hva er vitsen med å ha hverandre der da vis han ikke vil se alt som foregår? jeg har noen på lista mi som jeg har datet og vi har faktisk blitt venner i steden for helt greit å ha på lista men hvorfor skal jeg ha alle jeg har datet på vennelista mi på facebook?

så frekt-nei absolutt ikke!

Var ikke det at det ikke funket, vi kom supergodt overens. Og vitsen er at om man skulle møte på hverandre er det hyggelig å kunne hilse. Det er også hyggelig å kunne ha muligheten til å kommentere og like hverandres bilder om man skulle ha lyst til det. Som sagt; når man ikke gikk hvert til sitt pga noe ubehagelig hendelse og faktisk har hatt noe kontakt siden det og det er gått SÅ kort tid, så synes jeg det er frekt. Hvertfall når man han noen hundretalls venner på facebook, er ikke akkurat som om alle man har der i innerste krets.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det var det som slo meg først. For han var på meeeget aktiv damejakt.

Skrevet

Hvorfor i det hele tatt ha uvesentlige folk på facebook?

Helt ubegripelig etter at man har passert 14 år.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Var ikke det at det ikke funket, vi kom supergodt overens. Og vitsen er at om man skulle møte på hverandre er det hyggelig å kunne hilse. Det er også hyggelig å kunne ha muligheten til å kommentere og like hverandres bilder om man skulle ha lyst til det. Som sagt; når man ikke gikk hvert til sitt pga noe ubehagelig hendelse og faktisk har hatt noe kontakt siden det og det er gått SÅ kort tid, så synes jeg det er frekt. Hvertfall når man han noen hundretalls venner på facebook, er ikke akkurat som om alle man har der i innerste krets.

dere dater ikke nå.så vil helt klart definere det som at det ikke funket mellom dere.

Skrevet

tenkte jeg også, hun kan ha tvunget han til å slette alle "x'er".

Skrevet

tenkte jeg også, hun kan ha tvunget han til å slette alle "x'er".

Høres veldig fornuftig ut.

Det bør alle gjøre.

Skrevet

Hvorfor i det hele tatt ha uvesentlige folk på facebook?

Helt ubegripelig etter at man har passert 14 år.

Kanskje på tide å innse at facebook ikke bare er for ekte venner, men generelt hele nettverket ditt? Det var aldri oppfunnet som et sosialt nettverk hvor man bare skulle ha de nærmeste. Dem regner jeg at du ikke akkurat trenger å kommunisere meg via nett? Alle jeg kjenner har mellom 300 og 1000 "venner" og bruker det mer som sosialt nettverk. Flere av dem eg aldri ellers hadde hatt kontakt med har jeg kontakt med pga facebook. Det er også veldig greit å ta kontakt med folk om man skulle trenge noe, alt fra å skaffe seg jobb til å bli satt på vip lista på et utested. Med andre ord: etter at man har passert 14 år så skjønner man at det ikke bare er meningen at klassekameratene dine skal være der.

• Liker 3
Gjest M0ntriark
Skrevet (endret)

Jeg tenker han begynte å date/fikk seg ny kjæreste og derfor ryddet i FB profilen sin.. :)

Edit da jeg så et annet svar lengre opp som var likt, men hvorfor automatisk tro at den nye kjæresten er sjalu?? Vi gjorde det samme på våre profiler da vi ble sammen, og ingen av oss er sjalue av oss, men vi har ikke behov for å ha gammelt rusk på profilen våres. De er ikke interessante lengre "whatsoever" :popcorn:

Endret av M0ntriark
Gjest Raindrops
Skrevet

Folk bruker jo FB på forskjellige måter, det er ikke sikkert han er typen til å ha alle han er på hils med inne på listen sin. Selv om de fleste av oss har latterlig mange "venner" der inne, så er det ingen fasit på dette, selv om man er over 14.

• Liker 1
Gjest BamseB
Skrevet

Ser absolutt problemstillingen.

Har prøvd å forklare lærlingene der jeg jobber at jeg ikke er spesielt interessert i å blande jobb og fritid.

Så kommer sjefene på alt fra 35-60 år og sender venneforespørsel, hva faen gjør jeg da..?! :gjeiper:

Du snakker om dobbeltmoralens vokter :skratte:

Skrevet

Kanskje på tide å innse at facebook ikke bare er for ekte venner, men generelt hele nettverket ditt? Det var aldri oppfunnet som et sosialt nettverk hvor man bare skulle ha de nærmeste. Dem regner jeg at du ikke akkurat trenger å kommunisere meg via nett? Alle jeg kjenner har mellom 300 og 1000 "venner" og bruker det mer som sosialt nettverk. Flere av dem eg aldri ellers hadde hatt kontakt med har jeg kontakt med pga facebook. Det er også veldig greit å ta kontakt med folk om man skulle trenge noe, alt fra å skaffe seg jobb til å bli satt på vip lista på et utested. Med andre ord: etter at man har passert 14 år så skjønner man at det ikke bare er meningen at klassekameratene dine skal være der.

må nok motsi deg litt her men bare på min egen vegne.

Jeg har aldri mere enn rundt 100 venner på fb og de er folk som jeg har ingen problemer å dele store betydningsfulle ting av livet mitt. Er også veldig selektiv med hvem jeg godkjenner som venn og sletter alle som det viser seg jeg ikke har kontakt med allikevel på 1-2 måneder i det hele tatt.

Jeg synes ikke TS skal legge så mye vekt på dette med fb venner greia, hev hodet og gi f....

Skrevet

Jeg tror som de andre at det er en sjans for at han har fått seg dame.

Og selv om noen mener man må ha en meget sjalu dame for å slette noen man bare såvidt har datet, men som det ikke ble noe med, så er jeg uenig i det. Jeg tror noen VELGER å slette mennesker som de har datet før, men som de ikke egentlig er blitt nære nok venner med etterpå til at de har noe med dem å gjøre.

Kanskje ligger det mer "vennskap" der for deg en det gjør for ham?

Hvis han slettet deg rett og slett fordi han ikke ønsket å ha tidligere dater der, som han ikke lenger har noe med, hvorfor skulle det være frekt?

Skrevet

Jeg er ganske restriktiv med hvem jeg godkjenner som venner, så dermed sletter jeg heller ikke så mange. Har slettet litt blant folk jeg gikk sammen med på VGS. Jeg var dum nok til å legge dem til "for høflighets skyld", men da jeg fikk tenkt meg om så fant jeg ut at enkelte av dem hadde jeg knapt sagt "hei" til i hele skoletiden, så da gadd jeg ikke ha dem som FB venner heller.

Og eksen ble slettet straks han var blitt eks ;) .

Skrevet

Jeg har slettet folk som adder meg på fb, men som aldri snakker i virkeligheten (de går i min klasse )

Gutter som legger meg til og aldri snakker. (wtf)

Folk fra fortiden som jeg har nesten ingen kontakt med, hva skal jeg med dem?

• Liker 1
Gjest Silvermist
Skrevet

Han sletter vel etter samme prinsipp som deg da.

Din regel nr. 2 (som forøvrig er slik jeg selv tenker sev):

Så mine regler er:

- sletter dem jeg vet jeg aldri kommer til å ha kontakt med igjen

Verre er det vel ikke.

Dere datet, nå dater dere ikke lenger. Han er ikke ute etter nye venner, men en kjæreste.

Ergo han sletter kjæresteemner han har veid og funnet for lett.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS jeg synes du har veldig gode argumenter for når man sletter venner. :) Han du datet så kansje noe lignende når det gjaldt deg? At det ikke funket, han fikk dame, han så ikke for seg noe mer kontakt. Det var helt sikkert naturlig.

AnonymBruker
Skrevet

TS jeg synes du har veldig gode argumenter for når man sletter venner. :) Han du datet så kansje noe lignende når det gjaldt deg? At det ikke funket, han fikk dame, han så ikke for seg noe mer kontakt. Det var helt sikkert naturlig.

Ja, dere har vel rett. Ble bare lei meg fordi jeg ikke dater i hytt og pine, så for min del synes jeg det er hyggelig å ha de jeg har vært på flere ordentlige dater med og hatt en god tone med på fb. Man vet jo aldri når man vil støte på hverandre igjen og det er hyggelig å da kunne hilse. Dessuten vet jo alle godt at forhold nå til dags ikke varer evig, så jeg synes alltid det er greit med backups de gangene jeg får kjæreste. Hehe. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...