gard Skrevet 27. mars 2012 #1 Skrevet 27. mars 2012 Hei Det blir kanskje tur til India i forbindelse med et bryllup - det hele kom litt brått på så jeg har ikke fått noe tid til forberedelse. Har søkt om visum og fått det godkjent og skal nå kjøpe billetter. Men dersom noen her inne har noen gode tips om New Delhi og Lucknow så er det bare å komme med dem nå :-) Er New Delhi verd et besøk eller bør vi dra til Jaipur eller Agra? Vi kommer bare til å ha en uke i India denne gangen så vi har ikke all verdens tid.
stine43 Skrevet 27. mars 2012 #2 Skrevet 27. mars 2012 Delhi er absolutt verdt et besøk. Old Delhi er minst like spennende som new, vil jeg påstå. Vi tok en sykkeltaxi gjennom smågatene der og besøkte en stor utendørs moske den første dagen vi var i India, det var fantastisk. Jaipur og Agra er ikke så fryktelig langt unna, så det er mulig å se en av dem i allefall. Agra har jo Taj Mahal så de får jo noen ekstra plusspoeng der, men ellers synes jeg kanskje at Jaipur var mer spennende, men det kan ha noe med at vi var der før vi var i Agra. Kjøreturen mellom byene er en opplevelse i seg selv. Det er bare å glede seg, (og stålsette seg litt for kultursjokket). Stine
Gjest Badabing Skrevet 27. mars 2012 #3 Skrevet 27. mars 2012 Bryllup i India? Heldiggris! New Delhi var relativt kjedelig synes jeg. Old Delhi derimot, det føles som du reiser tilbake i tid. Det er masse India på en gang! Ta en liten runde i Old Delhi, og gå på basar. Chandni Chowk er virkelig verdt et besøk. Av sightseeing syntes jeg det beste var Humayun's Tomb (mini Taj Mahal), piknik i Lodhi Gardens, Jama Mashid og kanskje Red Fort og Qutb Minaar. Fra toppen av tårnet i Jama Mashid har du en flott utsikt over Delhi og Red Fort. De har hop on, hop off buss men dette er egentlig bare stress. Motorisert rickshaw kan bli litt heftig over tid siden det er så mye støv og skitt. Vil derfor anbefale dere å ha egen sjåfør for en dag. Da får dere sett alt i eget tempo, men sparer likevel tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå