Gå til innhold

Smerter nederst i magen (hjelp)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei. Jeg ville satt utrolig stor pris på hjelp eller synspunkter her, eller høre om noen opplever noen lignende plager..

Jeg plages med smerter nederst i magen. Til å begynne med hadde jeg kun vondt på høyresiden i lysken, men nå har det bredt seg ut i hele underlivet, på fremsiden. Det er murrende og konstante smerter i midten helt nederst i magen, og på begge sidene mot lyskekanalene kan det stikke og svi. For meg så kjennes det ut som det er lokalisert til blæren.

Jeg har vært hos legen 4 ganger for dette, og blod, urin og gynekologiske undersøkelser (uten ultralyd) ga ingen indikasjoner på at noe er galt. Det eneste som kom frem var at jeg var litt rød rundt urinrørsåpningen. Nå har jeg vært plaget i 4 måneder, og bekymrer meg volsomt for hva dette egentlig er. Det hemmer meg i hverdagen.

Jeg mente selv jeg hadde blod i urinen for 2 mnd siden, men dette var under en mensperiode og lot seg ikke bekrefte hos legen. Har ikke vært blod siden da.

Jeg har vært plaget med angst tidligere og gått i terapi. Hvis dette skulle være forårsaket av noe slags helseangst, er det noen som vet om det er normalt at smertene er så lokale, og virkelig tilstede?

Det er alltid værst på kveldene, men jeg har aldri vært plaget under søvn, og den beste tiden på døgnet er når jeg våkner på morgenen for da er jeg helt symptomfri. Bedres også under fysisk aktivitet.

Har noen en idè om hva dette kan være? Legen finner jo ingenting galt, men jeg er så plaget av dette at jeg holder på å bli sprø. Hater å skulle gå til legen for 5 gang med samme problemet, så da rådfører jeg meg på nettet først og ser om noen har kjennskap til noe lignende :)

Er ei jente på 23. Helt frisk ellers.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

er det i eggstokk områdene? jeg har mye vondt der...prøv å få ta deg en tur til gyno og få ultralyd ..burde og sjekke blodet ,hvor mye av hvilke hormoner.kan hende du har for mye evt for lite av noe annet.

AnonymBruker
Skrevet

Ok, hvilke plager har du da? Jeg har tatt en bråte med blodprøver, så jeg regner med legen ville oppdaget om noe var galt der. Jeg har tidligere misstenkt at noe var galt i eggstokkene, men nå heller jeg mer mot at smertene stammer fra blæren. Nå er jeg nesten ikke plaget på høyresiden lengre, der som det startet, og det var i området rundt eggstokken. Da mente legen det var muskelplager, men det tviler jeg på siden det nå har "flyttet på seg".

Har selv-diagnostistert meg selv meg sikkert 100 diagnoser de siste månedene. Er så vanskelig å si, om det kommer fra livmor/eggstokker eller blæren. Det er i hvertfall i samme område som jeg har menssmerter.

Skrevet

(det var svar fra meg, samme person, som du sikkert skjønte:)

AnonymBruker
Skrevet

jeg har sterke smerter nedre del av magen..vondt i eggstokkene samt jeg må tisse hvert 15 minutt til tider.føles som det trykker voldsomt på blæren min og.fant ut hva det var med blodprøver.kan si de brukte 1,5 år å finne ut hva det var på meg.selv om de tok prøver osv.de hadde ikke sjekket etter riktige ting...

AnonymBruker
Skrevet

Smerter i magen er vanskelig å finne ut av. Alt ligger så tett så det behøver ikke å være noe galt akkurat der du har vondt, det kan være i området rundt.

Kjennes det ut som menssmerter?

Du burde be om en henvisning til en gynekolog så du får tatt en innvendig UL og en skikkelig utredning.

Men det er ikke alltid de finner ut av det, snakker av erfaring dessverre.

AnonymBruker
Skrevet

Har du sjekket ryggen?

Jeg hadde en prolaps helt nederst i ryggen, og den ga smerter i lyske og underliv..... gikk og utover blære og tarmfunksjon tilslutt (ble da operert)..

AnonymBruker
Skrevet

endometriose?

Skrevet

Takk for synspunkter. Det kjennes ikke ut som menssmerter. Det er mer stikkende.

Har aldri tenkt på å sjekke ryggen. Jeg vet jeg har skjeve ben (den ene foten er lengre enn den andre). Tro om det kan forårsakes av noe slikt? Jeg tviler litt selv da, men jeg er jo ingen lege..

Endometriose er også en av årsakene jeg har misstenkt. Drakk mye tranebære-juice i går kveld, for å teste om det hjalp. Ble bare enda mer plaget i magen i timene etterpå. Jeg bruker også å drikke varm melk med honning og det tror jeg hjelper. Varme bad hjelper også..

Tror jeg ringer legen igjen i morgen. Det må jo være mulig å få en skikkelig utredning, selv om prøver som er tatt ikke gir misstanke om noe galt..?

Skrevet

kanskje du skulle fått sjekket bekkenet for låsninger ettersom du har forskjellig lengde på bena? :vetikke:

Skrevet

Okey? Kanskje jeg skulle nevne dette for legen i samme slengen da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...