AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #1 Skrevet 27. mars 2012 Ser det er litt snakk om nettdating her i forumet så tenkte jeg skulle dele min erfaring fra mitt forsøk i forrige måned. Var sukker.no jeg prøvde. Profilbildet viser en ganske normalt pen fyr; kanskje litt over snittet faktisk. Men jeg er vel litt mer søt enn sexy. Har svart ganske inkluderende på match-greiene, så de fleste får god match med meg. Jeg er forresten 25 år og bor i en av norges største byer. Dette fikk jeg: - Samme dag jeg kjøpte medlemskap fikk jeg melding fra to normalt pene kvinner som sa jeg hadde veldig bra profil! (utvekslet noen meldinger med de, men begge bodde på helt andre kanter av landet, og siden de heller ikke virket superinteressante tok ikke jeg noe videre initiativ). - Dagen etterpå fikk jeg en "hva gjør du på i dag da" fra en mindre attraktiv dame som var dobbelt så stor som meg, og som ikke en gang hadde fylt ut profilen sin (svarte ikke henne) - Noen dager senere fikk jeg melding + hjerte fra en bittelitt under snittet pen jente (snakket litt med henne men det viste seg ganske fort at hun ikke var helt match) - Fikk et gult hjerte av kvinne med en sykdom som gjør henne uaktuell for de fleste. Dette gjorde jeg selv: - Sendte ut gode meldinger (par setninger, relatert til profil/interesser) til ca 20 stk normalt pene jenter i løpet av de første to ukene. - Omtrent halvparten svarte (har forstått at det ikke er så gale, men så sendte jo jeg bare skikkelige meldinger også) - ca 5 av de som svarte virket totalt uinteressert selv om de svarte. - Av de resterende 5 som svarte var det kun én som viste interesse, ved å selv gjøre forsøk på å holde samtalen i gang. Etter litt meldingsutvekslinger foreslo jeg å møtes, men da dabbet plutselig samtalen av fra hennes side (flere dager på å svare, og unnskyldninger for hvorfor hun ikke kunne denne uken osv.). Etter 2 uker sluttet jeg å være særlig aktiv på nettsiden (fikk jo ingen svar eller nye meldinger). Den påfølgende uken var det kun 7 personer som hadde vært innom profilen min (presiserer at jeg fortsatt var superbruker, så alle hadde full mulighet for å lese profilen). Fasiten på måneden jeg prøvde dette ble altså: 140 profilvisninger. 4 jenter som tok kontakt (alle i løpet av de første 5 dagene). Min erfaring er jo åpenbart helt elendig, og støtter mistanken jeg hadde om at dette er en ekstremt dårlig deal for menn i forhold til kvinner. Når det på en uke kun var 7 stykker som i det hele tatt gadd å klikke på trynet mitt sier jo det hvor høyt jentene legger listen og/eller hvor lite aktive de er. Flere av de jeg sendte melding til leste meldingen uten å ta seg tid til å se på profilen min en gang. Konklusjon: Kastet bort sikkert 10+ timer på dette tullet, og likevel kom jeg ikke nærmere en date enn jeg gjør på én enkelt bytur. Ikke bare var det tid og penger i dass, men selvtillitten ble helt klart svekket også. 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #2 Skrevet 27. mars 2012 hmm...jeg har ikke samme erfaring i det hele tatt..nå er jeg dame(kansje det har en betydning)..men vært på masse dater jeg.(fant til og med exen min gjennom sukker) kan jo være du har vært litt uheldig og i starten..ville nok ikke gitt opp med engang:) eneste jeg reagerer på er 22...og seriøst mange gamlinger som skriver til meg og er innom profilen..nå liker jeg eldre menn men vil helst ha en som ikke er bestefar ;P
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #3 Skrevet 27. mars 2012 Hvorfor poster du ikke dette i sukker tråden?
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #4 Skrevet 27. mars 2012 Hvorfor poster du ikke dette i sukker tråden? Om du sikter til den tråden rett under her, så så jo det ut som en dame som spurte om råd. Synes det er plass til en egen tråd hvor erfaringer kan deles. Siden forskjellene på opplevelsene til menn og damer er helt enorm har det egentlig lite for seg å blande de sammen i egen tråd. Tenkte denne tråden kunne være fokusert på erfaringene menn har med nettdating. hmm...jeg har ikke samme erfaring i det hele tatt..nå er jeg dame(kansje det har en betydning).. Det har ekstremt mye betydning.
Gjest UngKalven Skrevet 27. mars 2012 #5 Skrevet 27. mars 2012 Er det noen som vet ca ratio kvinner/menn på slike sider?
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #7 Skrevet 27. mars 2012 TS her også. Er det noen som vet ca ratio kvinner/menn på slike sider? Tipper det er noenlunde likt antall profiler, men jeg blir ikke overasket om fordelingen av betalende medlemmer er 90/10 mellom menn/kvinner. Noe som styrker den teorien er at kun 140 så profilen min på en måned som betalende medlem - at jeg var superbruker skilte meg åpenbart ikke ut. Jeg vil tro det er langt færre profilvisninger enn en vanlig kvinnelig gratisbruker får på en måned. Noen jenter med gjennomsnittelig utseende som vil bekrefte det? 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #8 Skrevet 27. mars 2012 Er det bare meg eller har det blitt flere "menn" enn jenter som sutrer nå? Ser dere hvor langt likestillingen har gått?! 4
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #9 Skrevet 27. mars 2012 Hvis det er noen trøst, TS, så er jeg dame og har heller ikke hellet med meg på dating. HVerken på nett eller ellers. Så det er nok ingen guttegreie. 3
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #10 Skrevet 27. mars 2012 Noe som styrker den teorien er at kun 140 så profilen min på en måned som betalende medlem - at jeg var superbruker skilte meg åpenbart ikke ut. Jeg vil tro det er langt færre profilvisninger enn en vanlig kvinnelig gratisbruker får på en måned. Noen jenter med gjennomsnittelig utseende som vil bekrefte det? jeg vet ikke hvor man kan sjekke hvor mange man har hatt innom siden den siste mnd men har hatt rundt 3500 på siden min.meldte meg inn på slutten av året i fjor. Jeg har vel ganske ordinært utseende.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #11 Skrevet 27. mars 2012 jeg vet ikke hvor man kan sjekke hvor mange man har hatt innom siden den siste mnd men har hatt rundt 3500 på siden min.meldte meg inn på slutten av året i fjor. Jeg har vel ganske ordinært utseende. er dame da.men det forstod dere kansje:)
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #12 Skrevet 27. mars 2012 Er det om å gjøre å ha flest profilvisninger nå? Jeg blir ikke akkurat glad av å se hvor mange som har vært innom profilen min. Det er ganske mange i forhold til hvor mange som har sendt melding. Synes ikke det er så positivt. Hvordan skal man tolke at man har mange profilvisninger? 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #13 Skrevet 27. mars 2012 Er det om å gjøre å ha flest profilvisninger nå? Jeg blir ikke akkurat glad av å se hvor mange som har vært innom profilen min. Det er ganske mange i forhold til hvor mange som har sendt melding. Synes ikke det er så positivt. Hvordan skal man tolke at man har mange profilvisninger? nei det er ikke om å gjøre og ha flest innom siden men spurte jo om hvor mange som hadde vært innom siden hos damer med normalt utseende og ikke er sånn superbruker eller hva det var. så svarte på det.
Sommee Skrevet 27. mars 2012 #14 Skrevet 27. mars 2012 Å sammenligne respons kjønnene imellom er meningsløst. Allikevel kunne nok du TS jobbet med profilen og bildene dine og fått bedre respons etterhvert som du får dreisen på det. For det kreves faktisk en del for å få det til. Profilteksten skal vekke nysgjerrighet hos kvinnen, og meldingene likeså. Når du scroller nedover en side med 50 damer, hvor mange av de sender du til? 5? 10? Da er det minst 40 som ikke får. Så kan du tenke på damene som kanskje sender 1 mld for hver femte en mann sender. Da skjønner du ubalansen i antall mld damer/menn. Og jeg har selv sett ei jeg datet ha over 400 uleste mld etter en uke på ferie.. Selv har jeg datet sikkert 40-50 damer i tre perioder jeg har vært der. En kompis har møtt godt over 100 opp gjennom årenee. Sykt mye billigere og behageligere enn å gå på byen,ihvertfall for meg som er 10 år eldre enn deg. 1
Gjest BamseB Skrevet 27. mars 2012 #15 Skrevet 27. mars 2012 det er alt for få menn vet jeg!!! Hvis vi skal tro både deg og TS så sitter det kvinnfolk i bøtter og spann på sukker.no og spiller kostbare..? 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #16 Skrevet 27. mars 2012 Allikevel kunne nok du TS jobbet med profilen og bildene dine og fått bedre respons etterhvert som du får dreisen på det. man får helt klart forskjellig respons bare med å bytte bilde ,endre på profilteksten 1
Sunchild Skrevet 27. mars 2012 #17 Skrevet 27. mars 2012 Jeg var medlem av en tilsvarende side for noen år siden, og hadde bilde av mitt (heller gjennomsnittlige) ansikt (ingen pupper!) og en kort og morsom tekst med ganske mye å bygge spørsmål på. Jeg fikk i snitt 2-3 meldinger fra menn i måneden, der halvparten var fra somaliere som ikke kunne et ord norsk og som ønsket seg en norsk kone. Det er ikke alltid så lett å være kvinne heller - men det er nok relativt lett å være en attraktiv kvinne. 3
Reaper Skrevet 27. mars 2012 #18 Skrevet 27. mars 2012 Som mann så trenger man vel bare å oppgi en fet årsinntekt for å få mengder med treff og meldinger. 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #19 Skrevet 27. mars 2012 Jeg var medlem av en tilsvarende side for noen år siden, og hadde bilde av mitt (heller gjennomsnittlige) ansikt (ingen pupper!) og en kort og morsom tekst med ganske mye å bygge spørsmål på. Jeg fikk i snitt 2-3 meldinger fra menn i måneden, der halvparten var fra somaliere som ikke kunne et ord norsk og som ønsket seg en norsk kone. Det er ikke alltid så lett å være kvinne heller - men det er nok relativt lett å være en attraktiv kvinne. jeg har eller ingen pupper(på bilde vel og merke) eller noe spesielt over gjennomsnittet utseende.men får fortsatt en del besøk og meldinger.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #20 Skrevet 27. mars 2012 Jeg tror du har litt rett. Jeg opprettet en fake mannlig profil en gang, bare for å kødde med en venn (ikke noe slemt) og ble overrasket over at det var NULL kvinner som gikk inn på profilen. Samtidig, da jeg selv drev med nettdating traff jeg veldig mange menn, så NOEN dater må det da bli på mennene. Jeg synes også at mange menn virket uinteressertre og avmålte da jeg tok kontakt (men da vi først møttes ville de møte meg igjen). Jeg tror mange har for høye forventninger til nettdating og ikke innser at det kan ta lang tid. Man bader ikke nødvendigvis i attraktive mulige partnere med en gang. Sånn er det bare. Men jeg ser at det kan være vanskeligere for menn. Ikke gi opp da, TS. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå