Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Er det noen som er på facebook som ikke har venner irl der inne? Som kun bruker kontoen til å følge nettbutikker, band osv? Eller blir det sett på som veldig patetisk om man ikke har mange venner "fra virkeligheten" der inne?

Dårlig ordlagt, men jeg håper dere skjønner hva jeg mener.

Blir takknemlig for alle svar!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Anything goes...

Har du ingen bekjente du kan legge til?

AnonymBruker
Skrevet

Du kan skjule antall venner du har. Det har jeg gjort.. :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

Anything goes...

Har du ingen bekjente du kan legge til?

Blir sett på som patetisk, altså.

Ok, da lar jeg være.

-ts

AnonymBruker
Skrevet

Du kan skjule antall venner du har. Det har jeg gjort.. :sjenert:

Kan man det? Så bra :)

Em, kan jeg spørre om en ting til.. er det slik at alt man gjør inne på facebook blir logget? Har for meg at jeg leste det, men er litt usikker.

-ts

Skrevet

Em, kan jeg spørre om en ting til.. er det slik at alt man gjør inne på facebook blir logget? Har for meg at jeg leste det, men er litt usikker.

-ts

Alt du gjør på internett blir logget....

AnonymBruker
Skrevet

-ts

Jepp. Så vær forsiktig ;) Ingen dumme statuser eller bilder ;)

Gjest NotSo
Skrevet

Twitter er kanskje bedre til det. Mange band/artister tweeter mest og legger tweeten ut på facebook.

Er iallefall det jeg bruker Twitter til :)

AnonymBruker
Skrevet

Alt du gjør på internett blir logget....

Ja, jeg vet jo det, da. Men det var graden av logging jeg tenkte på :)

Som i: er det noen som sjekker (f. eks med stikkprøver) og kan se alle profiler man har vært innom, eller er det som vanlig at det blir logget en viss tid, også slettet. At ingen aktivt sjekker det, eller at en bruker kan sjekke hva andre brukere gjør.

-ts

AnonymBruker
Skrevet

Twitter er kanskje bedre til det. Mange band/artister tweeter mest og legger tweeten ut på facebook.

Er iallefall det jeg bruker Twitter til :)

Aha :)

-ts

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg vet jo det, da. Men det var graden av logging jeg tenkte på :)

Som i: er det noen som sjekker (f. eks med stikkprøver) og kan se alle profiler man har vært innom, eller er det som vanlig at det blir logget en viss tid, også slettet. At ingen aktivt sjekker det, eller at en bruker kan sjekke hva andre brukere gjør.

-ts

Internettleverandøren din logger ihvertfall alle sider du er inne på fra 3 uker til 5 måneder. Facebook i seg selv har et komplekst personvern system som forandrer seg hele tiden. Det det går mest på her er at alt du legger opp på facebook er det de som eier. Facebook sletter aldri noe som helst. Jeg har fortsatt meldinger som ble skrevet dagen jeg fikk facebook. Tviler dog på at facebook logger hvilke profiler du besøker.

Det er ingen som aktivt snoker på intetnettbruken din, eller hva du skriver nei. Det skal foreligge en rettsordre for slikt.

En bruker kan ikke sjekke hva andre brukere bedriver tiden sin noe som helst sted på Internett uten å installere spionprogrammer. (Man kan selvfølgelig se litt nå som den sidebaren er oppegående. For den viser når du kommenterer på alt bortsett fra private grupper.

AnonymBruker
Skrevet

du må jo ikke bruke ditt egentlig fulle navn heller om du ikke vil..da vet jo ingen at det er deg.

AnonymBruker
Skrevet

du må jo ikke bruke ditt egentlig fulle navn heller om du ikke vil..da vet jo ingen at det er deg.

Må man ikke? Trodde det var mye av poenget? Slik man "finner igjen bekjente"?

Ser av hva jeg skriver her at jeg virker litt paranoid... hmm, jaja. Liker bare ikke at andre skal vite hva jeg gjør.

Takk for svarene deres, allesammen :)

-ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en profil der jeg legger til venner og familie, og slik at jeg kan søkes opp av eventuelle bekjente jeg har glemt av. Også har jeg en profil med falskt navn som jeg poster i kommentarfelter og følger div sider med. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...