AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #1 Skrevet 26. mars 2012 Hvis jeg spiser 3 knekkebrød til frokost, og 3 knekkebrød til lunch, pluss middag rundt 19.00 vil jeg gå ned i vekt da? Nå spiser jeg 5 knekkebrød til frokost, en rett i koppen med nudel til lunch + middag, også godis.
OPIgirl Skrevet 26. mars 2012 #2 Skrevet 26. mars 2012 Ja, du kommer til å gå ned i vekt. Muskelmassen vel og merke. Skal du ned i vekt uten å tape muskelmasse, må du spise mye mer og trene både cardio og styrke. Det kostholdet du har nå er veldig ensformig synes jeg. Spiser du det sammme hver dag? 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #3 Skrevet 26. mars 2012 Så lenge du ligger i kaloriunderskudd vil du gå ned. Med dette kostholdet er det store muligheter for vektnedgang, da knekkebrød inneholder relativt få kalorier. Bruk magert pålegg og spis sunne middager som ikke overstiger noe mer enn 500-600 kcal. Nudler er fyfy! Mye kalorier og lite næring.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #4 Skrevet 26. mars 2012 Vil tro at et slikt kosthold tærer på hjernemassen også... 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #5 Skrevet 26. mars 2012 Ja, du kommer til å gå ned i vekt. Muskelmassen vel og merke. Skal du ned i vekt uten å tape muskelmasse, må du spise mye mer og trene både cardio og styrke. Det kostholdet du har nå er veldig ensformig synes jeg. Spiser du det sammme hver dag? Ja, jeg spiser det samme hver dag. Er ganske kresen i matveien, så det blir veldig gjensidig. Men jeg liker påleggene jeg bruker, så gjør meg ingenting. Jeg kan ikke trene for øyeblikket pga kyssesyken. Men vil gjerne ned noen kg til sommeren.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #6 Skrevet 26. mars 2012 Vil tro at et slikt kosthold tærer på hjernemassen også... For en usedvanlig frekk kommentar. 5
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #7 Skrevet 26. mars 2012 For en usedvanlig frekk kommentar. Hvorfor det? Jeg tenker at mennesker som har litt vett i behold spiser litt grønnere og litt mer variert (og litt oftere) om de skal gå ned i vekt. Jeg begynner å bli skrekkelig lei av alle trådene her inne hvor mennesker skal ligge på langt under 1000kcal om dagen fordi de skal rase ned i vekt. Det er verken godt for kroppen eller hjernen. Spesielt ikke når kostholdet er like ensformig som her! Dette er ikke et bra kosthold å gå ned i vekt på, spesielt om hun skal komme seg i form igjen etter kyssesjuken. 4
Gjest *Maja* Skrevet 26. mars 2012 #8 Skrevet 26. mars 2012 (endret) Hva er middag og hvor mye godis? Spiser du mindre enn du forbrenner så vil du gå ned i vekt. Nå er det viktig at du spiser rett mat for å miste vekt på en måte som gjør at du ikke tærer på muskelmasse og ender opp tynnfeit. Vil tippe at et kosthold som nesten bare består av knekkebrød vil bli ekstremt kjedelig i lengden, og med for mye kaloriunderskudd er det lett for at du sprekker og får dårlige matvaner. Det beste er å spise et sunt variert kosthold kombinert med trening; men det tror jeg du allerede vet. Endret 26. mars 2012 av *Maja*
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #9 Skrevet 27. mars 2012 For lite mat. Godis skal begrenses til en dag i uka. Hvor er grønnsakene? Hvor er proteinene?
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #10 Skrevet 27. mars 2012 For lite mat. Godis skal begrenses til en dag i uka. Hvor er grønnsakene? Hvor er proteinene? I middagen.
OhMickey Skrevet 27. mars 2012 #11 Skrevet 27. mars 2012 Du bør egentlig få i deg proteiner og grønnsaker til hvert måltid ideelt, ikke bare middagen Høres ut som alt for lite mat til å gå ned i vekt med. Kroppen vil gå over på sparebluss og lagre alt som dyttes ned. Hva med noe lignende av dette: Frokost: Havregrøt(lettmelk) + frukt som søtning Lunsj: 2-3 knekkebrød med kyllingpålegg + paprika + philadelphia light Mellommåltid: Frukt eller oppkutta gulrot Middag: Svinefilet i grove wraps med salat og litt mager kesam istede for rømme Mellommåltid: 1-2 knekkebrød med proteinrikt pålegg + litt juice Kveldsmat: 2 grove skiver(Fullt ut på grovhetsskalaen) med makrell i tomat Regner med at du trener noe, isåfall hva? Du bør kombinere styrke + kondisjon for å se best og raskeste resultater. Ikke skei ut med potetgull, iskrem, godteri, søtt pålegg som sjokoladepålegg eller syltetøy med sukker i o.l. Skal du skeie ut prøv å hold deg til de "sunne" alternativene: Hjemmelaga proteinbarer med peanøttsmør eller en koppmed te og søtning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå