Frøkna20 Skrevet 26. mars 2012 #1 Skrevet 26. mars 2012 Prøver å gå ned i vekt ved å spise sunnere og variert, og har funnet en smoothie jeg kan like 1-2 dl tine naturell yogurt 2 -3 håndfuller havregryn 1 ss linfrø(sliter med forstoppelse) 1 ss sesamfrø Ca 2 ss med blåbær Er dette en ok frokost? Tar det litt på 'feelingen' med mengden så varierer litt fra hver dag
Vulpes Skrevet 26. mars 2012 #2 Skrevet 26. mars 2012 Neste gang du lager smoothien kan du veie alt underveis for så å plotte det inn på f.eks. www.fitday.com eller www.diett.no På den måten finner du ut hva du faktisk får i deg av kalorier, fett, proteiner og karbohydrater.
Sportiva Skrevet 26. mars 2012 #3 Skrevet 26. mars 2012 Den er ikke så dum nei, men var jeg deg ville jeg byttet ut yoghurt med kesam (for proteiner) og hatt mer frukt/bær i.
OhMickey Skrevet 27. mars 2012 #4 Skrevet 27. mars 2012 Den er ikke så dum nei, men var jeg deg ville jeg byttet ut yoghurt med kesam (for proteiner) og hatt mer frukt/bær i. Enig, ville også bytta ut yoghurten. Enten til en helt fett og sukker-fri yoghurt-variant eller til mager kesam, evt gresk yoghurt av noe slag. Ellers hørtes den god ut, tror jeg skal prøve meg på samme selv
Frøkna20 Skrevet 27. mars 2012 Forfatter #5 Skrevet 27. mars 2012 Jeg har lurt på dette selv også, med yogurten, men når jeg så innholdsfortegnelsen var det mindre kalorier i kesamen enn i yogurten. Men kesam er allerede skrevet på handleista ! Men smoothien er virkelig god, og det beste er at jeg holder meg mett ei god stund
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #6 Skrevet 27. mars 2012 Rent smaksmessig ville jeg hatt mer bær oppi, en neve bringebær for eksempel. Ekstra vitaminer på kjøpet også. To spiseskjeer bær i en smoothie blir ingen smoothie for meg, det blir en shake, og jeg vil ha ordentlig bærsmak. 2
Supraspinatus Skrevet 27. mars 2012 #7 Skrevet 27. mars 2012 Prøver å gå ned i vekt ved å spise sunnere og variert, og har funnet en smoothie jeg kan like 1-2 dl tine naturell yogurt 2 -3 håndfuller havregryn 1 ss linfrø(sliter med forstoppelse) 1 ss sesamfrø Ca 2 ss med blåbær Er dette en ok frokost? Tar det litt på 'feelingen' med mengden så varierer litt fra hver dag Yoghurt kan byttes ut med andre syrnede melkeprodukter. Pass på at de med smak er ofte tilsatt sukker! Du må ha litt mer proteiner i frokostshaken. 1 egg inneholder ca 6-7 gram, og det er en begynnelse. Noen er skeptiske til rå egg, men det smaker ingenting. 2-3 håndfuller høres veldig mye ut. En håndfull hos meg er sikkert nærmere 30-40 gram. 2ss blåbær er veldig lite. Prøv heller med 2 dl! Da skal du se at den smaker mye bedre. Du kan også variere med bringebær, jordbær, eller hvilket-som-helst-bær. Noen velger å droppe banan siden denne er relativt høyglykemisk. Sammen med andre spiller det ikke så stor rolle, du kan redusere mengden, eller droppe yoghurt og ta i en halv banan. Da blir konsistensen fin. Spe med vann og ikke juice. Juice tilfører smak, så med mindre du skal få smoothien til å smake juice, bruk vann. Enig, ville også bytta ut yoghurten. Enten til en helt fett og sukker-fri yoghurt-variant eller til mager kesam, evt gresk yoghurt av noe slag. Ellers hørtes den god ut, tror jeg skal prøve meg på samme selv Fettfri yoghurt eller en med 10% fett? Gresk yoghurt er kjent for å være fettrik. Det i seg selv gjør ingenting. Fett er ikke farlig. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå