Gjest blackbird Skrevet 26. mars 2012 #1 Skrevet 26. mars 2012 bryr gud seg om mennesker i den tiden vi lever nå? isåfall hvordan?
desert_rose Skrevet 26. mars 2012 #2 Skrevet 26. mars 2012 Ja det gjode han klart for 2000 år siden da han sendte Jesus til å sone på korset og gjøre oss rettferdige fra synden og det står ¨fast til evig tid. Valget er om man vil ta imot!
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #3 Skrevet 26. mars 2012 Nei, ser ut som Gud har gitt oss opp. Av og til ser det ut som han morer seg litt, som den sadisten han er, ved å sende tornadoer, jordskjelv, tsunamier, tørkeperioder og sult, epidemier, og så videre (listen er lang), for litt underholdning må han jo ha der oppe. Jeg liker også hvordan han skapte en sol hvis stråling fører til kreft. Helt seriøst, hvordan kan noen tro på Gud? 2
Gjest Elyssa Skrevet 26. mars 2012 #4 Skrevet 26. mars 2012 Nei, ser ut som Gud har gitt oss opp. Av og til ser det ut som han morer seg litt, som den sadisten han er, ved å sende tornadoer, jordskjelv, tsunamier, tørkeperioder og sult, epidemier, og så videre (listen er lang), for litt underholdning må han jo ha der oppe. Jeg liker også hvordan han skapte en sol hvis stråling fører til kreft. Helt seriøst, hvordan kan noen tro på Gud? Tror du på Gud? Neivel, da TROR jeg ikke tråden var rettet mot deg! 2
Gjest blackbird Skrevet 26. mars 2012 #5 Skrevet 26. mars 2012 Tror du på Gud? Neivel, da TROR jeg ikke tråden var rettet mot deg! det er sant. men på den annen side vil jeg at de som tror noe annet(enn at gud bryr seg oss eller tviler på det)skal komme med innspill etterhvert Det er en grei måte å analysere svarene fra dem som mener at gud bryr seg. For meg virker det litt som ønsketenkning, jeg håper at det finnes en gud som bryr seg, men hvilke bevis har jeg for det liksom?? Alt tyder jo på det motsatte. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #6 Skrevet 26. mars 2012 det er sant. men på den annen side vil jeg at de som tror noe annet(enn at gud bryr seg oss eller tviler på det)skal komme med innspill etterhvert Det er en grei måte å analysere svarene fra dem som mener at gud bryr seg. For meg virker det litt som ønsketenkning, jeg håper at det finnes en gud som bryr seg, men hvilke bevis har jeg for det liksom?? Alt tyder jo på det motsatte. Sier meg så svært enig med deg i dette. 1
Gjest Elyssa Skrevet 26. mars 2012 #7 Skrevet 26. mars 2012 det er sant. men på den annen side vil jeg at de som tror noe annet(enn at gud bryr seg oss eller tviler på det)skal komme med innspill etterhvert Det er en grei måte å analysere svarene fra dem som mener at gud bryr seg. For meg virker det litt som ønsketenkning, jeg håper at det finnes en gud som bryr seg, men hvilke bevis har jeg for det liksom?? Alt tyder jo på det motsatte. Det er jeg enig med deg i.. Det var vel egentlig bare et frustrert ut rudd over at enda en tråd rundt tro skulle bli okkupert av de som ikke tror, og mener at alle som tror har lavere intelligens.. Skjønner liksom ikke helt hvorfor vi har et religionsforum her snart, hvis alle som ytrer meningen sin (og strengt tatt svarer på TS' spørsmål skalbli slaktet og beskyldt for å være 'dumme' (Ser jeg tar av litt her nå, men det var absolutt bare frustrasjon. Overhode ikke rettet mot deg )
Gjest Elyssa Skrevet 26. mars 2012 #8 Skrevet 26. mars 2012 Jeg har forresten svart litt i den andre tråden din, og da sier jeg vel også en del om spørsmålet du stiller her
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #9 Skrevet 27. mars 2012 Tror du på Gud? Neivel, da TROR jeg ikke tråden var rettet mot deg! Kanskje ikke, men jeg (og sikkert mange andre) tror det er produktivt at en diskusjon får innspill fra et bredt spekter av ulike syn og meninger. Som ikke-troende hadde jeg fint ønsket kristne velkommen til en tråd for ateister, dersom de hadde argumenter å bidra med. Innlegget du siterer inneholdt argumenter som absolutt er relevante til tråden (konflikten mellom en god Gud med evne til inngripen og krefter i naturen som sårer og dreper millioner av uskyldige mennesker og dyr). 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå